Forumindex › Forums › Modellen › Mokka › produktie nieuwe Mokka
- Dit onderwerp bevat 287 reacties, 27 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 25 maart 2023om 19:51 door FredJ.
-
AuteurBerichten
-
6 oktober 2022 om 13:54 #184822406 oktober 2022 om 13:55 #18482245
Vandaag uitgelezen, 20 oktober terug om na te kijken. Thermostaat?
gr ed
6 oktober 2022 om 14:41 #18482260edwinhe,
verkeerde topic ? :cheers:
24 november 2022 om 23:36 #18488313alles volgens plan
levering week 50
VIN-nummer is bekend
:applause01:
13 december 2022 om 11:32 #18492636Goedemorgen , ik heb mijn mokka E Ultimate op 5 Maart 2022 besteld .
diverse keren stond er in het Opel systeem dat de auto in assemblage zou gaan , helaas wordt dit keer op keer uitgesteld en afgelopen Vrijdag te horen gekregen dat men geen idee heeft .
ben benieuwd of er meer mensen dezelfde ervaring hebben.
13 december 2022 om 16:27 #18492734AnoniemLid sinds:
1 January 1970Rob, mokka e Gs line 5 april besteld. Eerste gemelde streefdatum levering was 12 november. 2 weken later te horen gekregen dat de status nu “onbekend” is. Ik vraag me oprecht af hoeveel Mokka’s E er in de maanden oktober en november geleverd zijn? Die cijfers moeten er toch wel zijn. Ben bang dat er vrijwel niets loskomt en wij aan het lijntje worden gehouden.
14 december 2022 om 10:56 #18493095Dank je wel voor je reactie. Ik kreeg te horen dat met name de meest “luxe versies” het langst duren . Ook zouden er aanpassingen gedaan worden aan de opties , maar die kan ik verder nergens terug vinden.
ik heb inmiddels al een aantal keren een leverdatum te horen gekregen , maar deze waren ook net zo hard weer jit het systeem verdwenen.
mijn dealer doet echt zijn bet , maar krijgt zelf ook niets te horen van de fabriek. Voor deel is dat ik straks een auto van 2023 heb
14 december 2022 om 14:01 #18493137Rob, ik vind het wel vreemd dat er op Internet zo weinig te vinden is van mensen die lang op hun nieuwe auto zitten te wachten. Dat moeten er toch een behoorlijk aantal zijn.
Ik begreep van mijn dealer dat hij ook op een in maart bestelde Ultimate zat te wachten en probleem was onder andere het systeem voor het draadloos kunnen opladen van je mobiel.
Voor mij geldt hetzelfde: laat het maar een 2023 auto worden met een nieuwe kentekenserie. Ik werd maandag wel gebeld door de dealer want mijn huidige auto moet eind januari grote beurt krijgen. Of ik een datum wilde afspreken! Kennelijk wordt niet centraal geregistreerd dat er een nieuwe auto is besteld.
Zodra ik wat weet over een afleverdatum meld ik het je wel.
14 december 2022 om 14:12 #18493156Hoi Arnold, bedankt voor je reactie. Ik las net wat nieuwe berichten , dat er een upgrade aankomt van de accu van de Mokka.
Het bereik gaat naar 406 km en vermogen naar 156 pk ( de naam wordt Mokka electric ipv Mokka E ) .groet Rob
14 december 2022 om 14:27 #18493166Rob, heb jij de indruk dat wij ook het nieuwe accu-pakket krijgen?
14 december 2022 om 15:26 #18493185Hoi Arnold ,
Er is tot nu toe niemand die daar een uitspraak over kan/wil doen.
Laten we het hopen , zou wel heel fijn zijn .
15 december 2022 om 08:37 #18493618zie bijgaande link over de mokka electric
15 december 2022 om 09:42 #18493663Toch wel vreemd! Je hebt de productie/levering van de huidige versie niet op orde maar komt wel met een vervangend/verbeterd product.
Ik ben benieuwd wat dit betekent voor alle klanten die nog op een Mokka e zitten te wachten. Deze versie is meteen al minder waard dus ook al voordat deze geleverd is.
15 december 2022 om 23:53 #18494032ik zou gisteren ( de 16e) mijn Mokka krijgen, maar dealer mag auto niet vrijgeven.
Dit zou gelden voor de Astra’s e, Corsa’s e en Mokka’s e.
Er zou een probleem zijn met management en accu-pakket.
Daardoor zou de auto plotseling stil kunnen komen te staan.
Vandaag gebeld en dealer weet verder niet wanneer de wagen geleverd wordt!!!!!!
F…ck, fu….ck wacht al vanaf half April
16 december 2022 om 06:55 #18494208Ed, dank voor het melden. Voor jou ontzettend frustrerend want denk je eindelijk jouw auto te krijgen en krijg je dit te horen. In ieder geval voor mij wel goede informatie want nu weet ik in ieder geval iets van wat er speelt. Ben benieuwd hoe lang dit gaat duren. Sterkte met nog langer wachten.
16 december 2022 om 11:42 #18494342Dank voor het delen Ed, dit is in elk geval al meer informatie dan ik van mijn dealer krijg. Ook ik heb half april mijn Mokka e GS line besteld, meerdere malen uitstel, nu sinds 2,5 maand een geplande leverdatum van 16 januari 2023 maar er is nog niet eens een produktieplanning beschikbaar. 1 dag in november stond er een planning voor mijn Mokka maar die werd er een dag later weer uitgehaald en daarna niks meer. En dan komt dit probleem van accu en management er dus nog bij….. ik heb weinig hoop, maar ik mag toch uitgaan van een 2023 Mokka e, die als ik hem krijg direct verouderd is…
16 december 2022 om 12:31 #18494369Ik vind twee zaken vreemd:
– waarom communiceert Opel niets?
– hoe kan het dat er zo weinig wachtenden op een Mokka-e iets van zich laten horen over hoe slecht dit proces is? Op Internet vind ik eigenlijk niets!
16 december 2022 om 21:05 #18494593Ik heb vandaag weer even gebeld met Opel Nederland , die hangen weer het standaard verhaal op van het moeilijk leverbaar zijn van onderdelen. En dat ze niets kunnen vertellen . Ze verwijzen me weer naar de dealer.
ik heb aangegeven dat ik het “ zwarte pieten “ niet echt waardeer en dat ik gewoon een duidelijk antwoord wil over de situatie, omtrent de vertragingen en het uitkomen van de Mokka Electric. Maar helaas weer de standaard riedel .groet Rob
16 december 2022 om 21:07 #18494601Helemaal met je eens Arnold , hopelijk horen we iets en melden zich meer mensen die ook al lang wachten …
16 december 2022 om 21:38 #18494615Dank voor het delen van jouw informatie Rob!
Ik ga maandag of dinsdag bij mijn dealer langs om mijn vragen te stellen. Zal hier delen wat dat heeft opgeleverd.
20 december 2022 om 19:17 #18497125Vandaag bij mijn Opel dealer geweest!
Hij vertelde me dat hij lijstje had met 12 klanten waarvan de beloofde levertijd van 7 maanden inmiddels voorbij was. Van de twaalf was er nu 1 die half februari 2022 is besteld en deze nu in het Opel systeem een streefdatum van levering van derde week januari 2023 heeft. Dus bijna een jaar levertijd als deze echt wordt geleverd. De overige 11 waaronder die van mij staan nog op “onbekend”. Tweede of derde week januari laat hij mij weten of er inmiddels meer bekend is.
Hij gaf ook aan in de laatste 1,5 maand maar 2 elektrische auto s te hebben ontvangen waarvan 1 corsa die de volgende dag terugkwam omdat deze niet oplaadde.
Opel Mokka elektrisch heeft hij uiteraard van gehoord maar verwacht hij zeker niet voor eind 2023 in de showroom te hebben.
De dealer is zelf ook zeer ontevreden over deze situatie en alle lastige gesprekken die hij moet voeren. Ik weet nu dus zelf dat ik zeker niet voor februari de Mokka-e te krijgen. Hoop in januari in ieder geval meer te horen te krijgen.
21 december 2022 om 21:16 #18497920deze week weer bij mijn dealer (opeldealer ) geweest ivm mijn Mokka e.
30 november door dealer gebeld: uw wagen staat de 16e klaar.
5 december mijn Corsa verkocht. ( de 14 dagen zijn nog wel te overbruggen)
9 december bericht dat de Mokka niet afgeleverd mocht worden ivm een probleem …management met accu pakket.
Levering niet bekend.
En daar sta je dan zonder auto. Terwijl de Mokka bij de dealer op de parkeerplaats staat
Dealer zou een leenauto proberen te regelen, maar al vanaf maandag niets meer gehoord. zucht
tot zover
groet: een al 35 jaar Opelrijdende Opelfanaat
22 december 2022 om 08:33 #18498215Arnold en Ed , bedankt voor jullie update .
22 december 2022 om 20:33 #18498541Vanochtend ( 10.00 uur ) door dealer gebeld en ik kon een leenauto krijgen. Er was nog niets bekend over mijn Mokka.
Om 15.00 uur belt hij weer en verteld dat ik geen leenauto meer krijg, maar dat mijn Mokka op me staat te wachten.
Natuurlijk direkt opgehaald en uitermate tevreden met ons nieuwe wagentje.
Al met al 1 week later dan gepland , maar hij is er !!!!!!!!!
23 december 2022 om 01:02 #18498666Hoi Ed ,
Gefeliciteerd , veel rijplezier
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.