Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › problemen xenon pilot pro line
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 december 2013 om 19:51 #17262974
Hallo. Ik heb sinds langere tijd een pilot pro line in mijn vectra gts van 2006 gemonteerd zitten. Hier heb ik sindsdien problemen mee gehad. Inmiddels zijn de ballasten een keer of 6 stuk gegaan en de lampen zijn ook al 2 x vervangen. Het gaat hier om de pro line set bedoeld voor can bus systemen. Ik heb via de opcom de verlichting ingesteld op xenon zodat de zelftest over de dimlichten niet meer word uitgevoerd. Wederom doen er zich nu weer problemen voor. Mijn rechter dimlicht knippert indien de motor niet loopt en als ik met draaiende motor de dimlichten uitzet knippert de linker kant. Inmiddels begint de boordcomputer nu ook meldingen te geven. Inmiddels ook geprobeerd de verlichting met de opcom op normaal te zetten. Echter de problemen blijven zich voordoen. Weet iemand waar de fout zit? Of een nieuwe set halen?
Mvg roger31 december 2013 om 09:50 #18203672Ik zou ‘t eens zoeken in een ‘massa’ probleem.
Lijkt mij eerder dat je ergens een slecht contact of kabelbreuk hebt.
Een ballast gaat toch zeker wel ruim 2 jaar mee, zo niet langer. Ik doe nu al ruim 5 jaar met mijn eerste set.Groet jraaf
31 december 2013 om 10:03 #18203673Een massa probleem is het denk ik niet.als ik er normale lampen in zet is er geen probleem. Denk eerder dat de fout ergens in de zelftest van de auto zit of de extra kastjes (niet ballasten) die er bij zitten gemonteerd tbv het canbus. Deze ga ik er dadelijk eens ff uit halen aangezien hij nu weer op xenon verlichting staat via de opcom
31 december 2013 om 10:36 #18203674@fastrogeke wrote:
Een massa probleem is het denk ik niet.als ik er normale lampen in zet is er geen probleem. Denk eerder dat de fout ergens in de zelftest van de auto zit of de extra kastjes (niet ballasten) die er bij zitten gemonteerd tbv het canbus. Deze ga ik er dadelijk eens ff uit halen aangezien hij nu weer op xenon verlichting staat via de opcom
Ok, mooi dat je dat dan kan uitsluiten :afro
Maar als jij de opcom instelling op xenon hebt staan dan doet de BC nog wel de check op dim maar zal geen melding geven omdat je er xenon in hebt. Ik heb de canbus proof ballasten zonder extra kastje. Haal die er idd maar eens tussen uit met de instelling xenon ‘ aan’. Lijkt mij datje probleem dan toch weg moet zijn en anders maar eens een ander merk ballast proberen. Ik heb MTECH, erg tevreden over.Groet jraaf.
31 december 2013 om 10:42 #18203675En als je doorgaans je auto instapt , wat doe je dan eerst ??
Motor aanzetten of eerst je verlichting aan??Ik heb nl. al een paar klanten gehad die eerst de verlichting aan doen en dan starten , dit vindt de xenon niet zo leuk !
Ik heb een setje van Lux-pro er al 5 jaar inzitten en alleen 4x een lampje vervangen
31 december 2013 om 11:08 #18203676Start altijd eerst de motor en dan de verlichting.dit ivm de accuspanning. Heb zojuist aan beide zijdes de kastjes tbv het canbus systeem verwijderd. En de verlichting op xenon gezet via de opcom. Vooralsnog werkt nu alles prima. Geen melding meer op de boordcomputer en de lampen knipperen ook niet meer.ook niet als ik de verlichting uitzet met draaiende motor. Nu hopen dat alles blijft werken.
Wordt vervolgd en iedereen een prettige jaarwisseling2 januari 2014 om 15:40 #18203677@fastrogeke wrote:
Start altijd eerst de motor en dan de verlichting.dit ivm de accuspanning. Heb zojuist aan beide zijdes de kastjes tbv het canbus systeem verwijderd. En de verlichting op xenon gezet via de opcom. Vooralsnog werkt nu alles prima. Geen melding meer op de boordcomputer en de lampen knipperen ook niet meer.ook niet als ik de verlichting uitzet met draaiende motor. Nu hopen dat alles blijft werken.
Wordt vervolgd en iedereen een prettige jaarwisselingWat heb je verwijderd? Mijn vader heeft precies hetzelfde. Als hij de lampen aan doet en dan de auto start geeft de BC geen melding. Start hij eerst de auto dan geeft de BC storing aan. Ook knipperen de lampen.
2 januari 2014 om 17:39 #18203678Heb de kastjes tussen ballasten en lamp verwijderd.deze zijn voor de meldingen op de boordcomputer te voorkomen.wel dient je verlichting op xenon gezet te worden.anders ga je geheid melding op de boordcomputer.
Zijn er mensen die ervaring hebben met defecte gloeibougies? De opcom geeft aan dat ik een storing heb in de gloeitijd. Echter meet ik op 2 kabels geen weerstand over de gloeibougies
7 februari 2015 om 09:53 #18203679Heb het schema van de koplampen bekeken met en zonder xenon.
Met xenon zit er op de aansluit connector op pootje 10 een extra bruine massa draad voor de xenon ballast maar op pootje 1 ook.
Zonder xenon zit er in de lamp een massa doorlussing van grootlicht en dimlicht en zit er op de aansluit connector van de lamp op pootje 10 geen draad alleen op pootje 1
Zelf denk dat hier het probleem in zit heb zelf ook rechts dat de lamp soms uit blijft (met xenonset)
Ga zodra het warmer is dit aanpassen met een extra draad en haal de doorlussing uit de koplamp.Nogmaals dit is het enige verschil wat ik kan vinden.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.