Forumindex › Forums › Modellen › Astra › problemen verstuivers, roetfilter, katalisator
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 september 2012 om 16:20 #17252108
beste forum-leden,
We hebben problemen met onze astra (diesel), 6 jaar oud, we hebben ‘m 1 1/2 jaar.
In onze vakantie kreeg hij kuren, 2 keer bij een garage gestaan (voor de pakking resp. voor het roetfilter) en op de terugweg naar NL alweer een brandend lampje (steeksleutel) op het dasboard en afnemende kracht van de motor bij het optrekken.Nu is de auto net terug van de garage. Diagnose gesteld (P1901, 2003, 0170, 0243), Regeneratie uitgevoerd (mislukt), roetfilter is schoongemaakt. Desgevraagd is hun verklaring voor de klacht en dat dat nu eenmaal gebeurt na verloop van tijd omdat de auto’s minder uitstoot mogen hebben en dat dat filter na verloop van tijd volraakt vanwege niet verbrande deeltjes (Ofzo. Ik heb er geen verstand van maar vond het niet logisch klinken. Dan loopt een auto dus na 180.000 km- onze stand- vast omdat ie vol zit?). Hun advies: verstuivers moeten gecontroleerd, roetfilter + catalisator vervangen, olie en filter moeten vervangen. Minimale kosten EUR 3000. Dat advies hebben we niet gevolgd, kost erg veel geld en weten niet wat wijsheid is.
Wie kan met ons meedenken : wat zouden jullie doen? En wat zou een verklaring voor de klachten kunnen zijn? Onze gedachte : misschien een keer vervuilde diesel getanked?
Wat betreft de reparatie, wij denken eigenlijk dat een reparatie niet meer zinvol is. Maar dan zit je met een praktisch niet te verkopen auto. Is er een goedkopere maar ook grondige reparatie te bedenken zodat niet alleen de symptomen maar ook oorzaak is opgelost? Alvast bedankt voor het meedenken!16 september 2012 om 06:41 #18064933Het klopt op zich wat ze zeggen.
Dieseluitstoot moet ieder jaar worden teruggebracht, en daarvoor zijn allemaal maatregelen getroffen.
Begon ooit jaren geleden met de EGR, en nu zie je automatische regeneratie en noem maar op.