problemen vaste trekhaak

Forumindex Forums Modellen Grandland X problemen vaste trekhaak

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur

jopsa
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 14

Hallo iedereen,

Sedert een week de trotse bezitter van een opel grandland innovation.  dat na een kleine 3 maand wachten.  Ik liet gisteren een vaste trekhaak monteren en haalde vandaag de auto weer op.   Direct was er probleem met de koffer. Hij reageert niet op het voetsignaal noch op de afstandsbediening.  de garagist meldde doodleuk dat dit niet meer kan,normaal is, en dat alles handmatig moet gebeuren nu ??????  Zelfs handmatig gaat de koffer nu meestal niet open.  Wanneer de motor niet draait gaat deze nu nooit meer open.  bij draaiende motor af en toe…..   De garagehouder blijft beweren dat dat het gevolg is van de vaste trekhaak.  Bij raadplegen van twee andere dealers zeggen deze dat er geen problemen kunnen zijn met openen van de koffer …….  Nog iemand die problemen ervaarde met vaste trekhaak ?  Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn ?

grt

Grandland X innovation 1.2 turbo ecotec manueel
    moonstone grey,lederen zetels,donker getinte ruiten,cd-mp3 speler,18" velgen elegant style,park & go 2,executive pack,vaste trekhaak

quandor
    Participant
    • Topics 6
    • Reacties 201

Helaas voor jou. Bij het laten monteren van een trekhaak, of deze nu afneembaar is of niet, gaat de achterklep zich anders gedragen.

jopsa
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 14

Kan wel zijn dat de klep zich anders gaat gedragen.  maar zich niet gedragen lijkt me wel uitgesloten.  Ik bedoel dat ze op geen enkele manier meer open gaat.  Niet met voet,niet met sleutel en niet handmatig.

moonstone grey,lederen zetels,donker getinte ruiten,cd-mp3 speler,18" velgen elegant style,park & go 2,executive pack,vaste trekhaak

quandor
    Participant
    • Topics 6
    • Reacties 201

Dat wordt dan een dealerbezoekje.

Quadrijder2
    Participant
    • Topics 2
    • Reacties 13

Dit kan natuurlijk niet dat de achterklep niet meer werkt bij een trekhaak.
    Bij mij zit een afneembare die ik er altijd op laat zitten en alles werkt gewoon.
    Zelfs de stekker zit best ver onder de auto en de voetsensor werkt gewoon.
    Zeer prettig als je de handen vol hebt en anders gebruik ik altijd de afstandsbediening.
    Ik denk dat je even naar de dealer moet gaan.

jopsa
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 14

Bedankt quadrijder2 voor de informatie waar ik wel wat mee kan.  :good:

jw
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 26

Ik heb ook een vaste haak die er door de dealer is ondergezet. Alles werkt prima. Voetbediening, afstandbediening, handbediening, allemaal geen probleem. Het werkt alleen niet meer als je iets op de trekhaak aansluit. Dit is denk ik als veiligheid voor als je bijvoorbeeld een fietsendrager er op hebt. Anders zou de klep daar tegen aan komen. Het klinkt alsof de auto bij jou denkt dat er iets aangesloten is.

---
    Opel Grandland X 1.6 CDTI Business Executive, handgeschakeld, White Jade

Martijn Vos
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 5

Ik heb er een vaste trekhaak onder zitten welke is gemonteerd bij aflevering en heb geen problemen.
    Voet ter hoogte van het NL teken er onder en hij gaat op.

Opel Grandland X 1.2 Turbo - Ultimate, 8T Automaat, White Jade

jopsa
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 14

Er werd blijkbaar een 7 polige gdw trekhaak geplaatst door de garage waar ik de wagen aankocht.  Deze is geen dealer maar wel al 3 generaties opel garage.  De dealer waar hij zijn wagens haalt heeft 2 vestigingen.  Ik ging even langs bij de andere vestiging en daar mocht ik direct binnen in de werkplaats rijden.

Een uiterst vriendelijke mechanicien stond me te woord en ging aan het werk met zijn laptop om de programmatie na te gaan.  We zagen dat de programmatie wel al uitgevoerd werd maar toch werkte de koffer niet meer.  Kon op geen enkele manier geopend worden.   Na een uurtje van nadenken,proberen,zoeken en beetje vloeken is alles weer zoals het was.   Bepaalde zaken in het programma werden aangepast (vraag me nu niet wat want ik heb totaal geen idee)

Het zaakje kostte me 66 euro…..  Ik ging dat achteraf melden bij de opel garage waar ik de auto kocht en ik kreeg direct de extra kost terugbetaald.   Netjes afgehandeld dus.

TIP voor andere gebruikers is direct melden dat er een originele haak onder de auto moet indien men een trekhaak wil laten monteren.

quandor
    Participant
    • Topics 6
    • Reacties 201

De kans bestaat dat mogelijk twee onderwerpen in dit topic uit elkaar gaan lopen. Gedrag trekhaak + elektronica bij slechts de aanwezigheid van de trekhaak en het gedrag trekhaak + elektronica als er ook daadwerkelijk war aangekoppeld wordt.

De fabriek af gemonteerde, vaste trekhaak onder mijn auto levert zonder aangekoppeld ‘iets’ geen enkel probleem op. Echter, op het moment dat ik bijv. een karretje aankoppel, dán gaan er zo links en rechts wat dingen ‘anders’ dan gebruikelijk.

Quadrijder2
    Participant
    • Topics 2
    • Reacties 13

Zo dat is fijn dat het opgelost is.
    Ik ben benieuwd naar u verbruik over een tijdje.

jopsa
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 14

het enige wat me nog een beetje stoort is het feit dat bij aangekoppeld karretje of fietsenrek de koffer ook open zal gaan.  Dit kon niet weggewerkt worden.  ook het feit dat er soms zeer kort op de display,bij het starten van de motor, “storing trekhaak” verschijnt.  Ook dit kan niet weggewerkt worden.  dat komt blijkbaar daar het geen originele trekhaak zou zijn….  Enorm veel spijt dat ik de trekhaak niet liet monteren af-fabriek.  De garage waar ik kocht zei dat ik de trekhaak niet hoefde te bestellen daar ze een goedkoper alternatief hadden…  dan sta je daar met uw vertrouwen….

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.