Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › problemen opel vectra B 1996
- Dit onderwerp bevat 57 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 25 december 2016om 15:54 door patrick343343.
-
AuteurBerichten
-
28 maart 2016 om 17:35 #18314332
Geen idee.. Vermoed zelfs dat er verschil in zit i.v.m. met halogeen of xenon
28 maart 2016 om 17:58 #18314333het is inderdaad xenon zie ik net dus ik ga twijfelen of ik het wel zal doen
29 maart 2016 om 18:25 #1831433529 maart 2016 om 19:00 #18314336H7 is halogeen of xenon ombouw.. Fabrieks maat voor xenon op een b vectra is d2s
29 maart 2016 om 19:01 #18314337ik zie namelijk als ik ga google op xenon dat er ook de H7 versie is
29 maart 2016 om 19:06 #18314338hier een voorbeeld( volg link)
https://www.conrad.nl/nl/aeg-white-xenon-plus-h7-12-v-12-v-1-paar-px26d-l-x-b-x-h-56-x-35-x-3-cm-1202487.html” onclick=”window.open(this.href);return false;29 maart 2016 om 19:19 #18314339weten jullie hoe zo`n plastic bescherm/sier rand heet onder de deuren voor onder de deuren aan de buitenkant bij de dorpels
29 maart 2016 om 23:35 #18314340nog ff vraagje ik ben aan het kijken voor nieuwe remmen rondom. Nu loop ik vast op voorremmen(schijf+blokken),
allerlei merken en soorten
welke merken raden jullie aan ik heb keuze op deze site voor:
-Zimmerman
-Bosch
-TRW
-Metzger
-Brembo
-Delphi
-Febi Bilstein
-Vaico
-ATE
-ABE
-Barum
-LPR
etc etc. nog veel meer.
maar ik zie remblokken met anti kreukplaat en zonder anti kreukplaat en ook over met of zonder slijtage waarschuwingscontact.nou lijkt het mij sterk dat ik slijtage waarschuwingscontact in me 1,6 uit 96 heb maar kan ik deze blokken gewoon nemen of
moet ik echt specifiek die zonder nemen ik ben op dit forum al wezen snuffelen ook via zoekfunctie maar niet het gewenste antwoord
gekregenwie kan mij uit deze remmenhel helpen
30 maart 2016 om 06:52 #18314334Ik rijdt naar volle tevredenheid met Bosch schijven met TRW remblokken.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
30 maart 2016 om 09:22 #18314341maar kan jij mij het verschil vertellen tussen dat anti kreukplaat en slijtage waarschuwingscontact want daar snap ik ook niks van
30 maart 2016 om 09:29 #18314342Antie kreuk zal een antie piep plaatje zijn., of zo’n slijtage plaatje dat gaat piepen wanneer de blokken op zijn.
Slijtage sensor is voor modellen met uitgebreide verbruikscomputer met check computer
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
30 maart 2016 om 09:45 #18314343maar kan ik dan gewoon kiezen voor die anti kreukplaat of moet speciaal zonder zijn want ik ben best kieskeurig qua merken die ik wil en dan zit ik vast op die slijtage ding of die kreukplaat
30 maart 2016 om 10:12 #18314344Als het blok maar past
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
31 maart 2016 om 21:02 #18314345ff update tot nu toe.
Gisteravond toen ik thuiskwam viel me op dat toen ik de auto van slot haalde dat de pennen in de deuren een millimeter omhoog kwamen, nou lijkt het mij dat de motortjes niet stuk zijn maar waarschijnlijk vol en verstopt zitten met vuiligheid.
dus vanmiddag ff een multimeter gekocht(nadat de oude gesloopt te hebben) , contactspray, schuurpapier en staalborstel( messing versie), nou was de bedoeling vanavond even de deurpaneel te demonteren achter en de motortje vol te storten met wd40 en de stekkertjes een contactspray beurt te geven en eventueel ff borsteltje erlangs te halen maar helaas heb ik 45 minuten lopen kl*te om de borgclip van de raamslinger te verwijderen na een tijdje klote en met behulp van een kromme punttang is het eindelijk gelukt.
Helaas werd het te donker om verder te gaan aangezien ik geen lamp had die ik tijdelijk kon plaatsen om verder te gaan in het donker..
nou gaan we morgen weer een poging wagen om het motortje vol te spuiten en hopen op resultaat.maar nu rest mij nog een vraagje het deurpaneel hoort normaal(wat ik las) simpel los te komen, ik moest met aardig wat kracht losrukken(zonder de bevestigingsclippen te slopen) is dit normaal of is het verstandig dat ook ff een wd40 beurtje te geven??
31 maart 2016 om 21:44 #18314346Clipje van de ruitenzwengel los en dan moet je het paneel omhoog duwen.. Dat zou makkelijk moeten gaan overigens.. Ik weet niet hoe je bezig geweest bent…
31 maart 2016 om 22:39 #18314347er zitten van die plastic pennen in de deur(met weer haak die plastic dingen die gingen moeilijk uit de deur, het paneel heb ik eraf maar het leek me zo overdreven zwaar te gaan uit ervaring met eigen auto`s
31 maart 2016 om 22:45 #18314348bedoel je die pen boven op waaraan je kan zien of de deur open of vergrendeld is?? die kun je gewoon laten zitten
deur hendel kun je ook laten zitten.. je paneel kan rondom met pennetjes vast zitten maar dat zit geklikt…overigens moet het niks meer zijn dan
zwengel verwijderen , schroeven verwijderen, paneel voorzichtig los trekken en omhoog duwen31 maart 2016 om 22:55 #18314349dit betreft ook de pennetjes in de deur die geklikt zitten maar ik vond dat deze aardig met een kracht los moest trekken.
het paneel heb ik er al dat is het probleem niet, maar de vraag was is het normaal dat het met (grof) geweld moet lostrekken.
morgen ga ik weer verder met het proberen op te lossen van mijn slotproblemen2 april 2016 om 19:44 #18314350zo weer ff een update na gister ben vandaag lekker aan de slag gegaan met me racemonstertje,
vandaag eerst lekker begonnen met het interieur te reinigen lekker behandeld me cockpitspray en ff ramen gereinigd van binnen
daarna ff motor ruimte in om de dynamo te checken en de accu
(waarde zonder draaiende motor )
waarde MET draaiende motor en radio aan:
verder vloeistoffen nagekeken en bijgevuld
toen gingen we de buitenkant aanpakken
eerst ff lekker in de shampoo gezet en afgspoeld daarna met zeem afgenomen en (geprobeerd) met turtlewax te poetsen
helaas kreeg ik niet het gewenste effect( met de hand gepoetst zonder machine(niet in mijn bezit)tijdens het poetsen van de achterklep viel mij opeens op dat er draden van mijn achterruitverwarming stuk is
totaal 5 plekken gevonden waar het beschadigd is :swear
maar na een lange dag van schoonmaak hebben we een prachtige racemonster weer
binnenkort nieuwe update
10 april 2016 om 11:09 #18314351Weet iemand hoe ik de stekker van deurslot los krijg zonder hele motor uit de deur te halen ik heb niet echt zin daarin maar wil wel kijken of ik kabelbreuk heb betrefd deze stekker
Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
10 april 2016 om 20:39 #18314352Die rode lip moet verschoven worden
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
10 april 2016 om 23:16 #18314353naar binnen of naar buiten heb beide geprobeerd maar lukte niet ( ook ivm ruimte te kort)
11 april 2016 om 06:02 #18314354Op de foto zie je dat stokje rood van de klip dat is de achterzijde, hij moet dus de andere kant op.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
11 april 2016 om 12:02 #18314355Maar dat rode clipje moet die naar buiten getrokke zijn of ingedrukt ik ga vanmiddag bestuurders deur proberen
Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
11 april 2016 om 20:55 #18314356ik snap nu hoe dat grapje in elkaar zit bestuurdersdeurmotortje gedemonteerd en viel op dat de stekker+pennetjes geoxideerd waren,
dus ff schoongekrabd en ingespoten met contactspray ook ff alles ingespoten met wd40 in de hoop dat het dan wel ging werken maar helaas.
het zelfde probleem nog steeds geen verbetering in te vinden dus volgende is achterdeur bestuurderskant doen.maar nou ben ik ff aan het google voor onderdelen maar krijg elke keer aanbod voor een opel vectra B Caravan…
wat is hier verschil mee met mijn normale vectra B dan weet ik of die onderdelen gewoon passenmvg
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.