Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › problemen opel vectra B 1996
- Dit onderwerp bevat 57 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 25 december 2016om 15:54 door patrick343343.
-
AuteurBerichten
-
26 maart 2016 om 22:47 #17275964
Goedendag,
ik zal me voorstellen ik ben Patrick en ben sinds een half jaar trotse bezitter van een Vectra B :D
nou krijg ik langzaamaan kleine kuren naar voren die me niet opvielen of storen.vanaf dat ik de auto heb al vanaf dag 1 is het probleem dat de deurvergrendeling het half doet,
de bestuurders en passagiers kant voor, gaan altijd open maar achter deuren ene keer wel en andere keer niet
ook verschilt het per kant wel eens dan bestuurders kant wel en dan weer de passagiers kant.
nou ga ik op een mooie dag hier ff de deuren opentrekken om te kijken wat dit kan zijn maar toch vraag ik om eventuele tips die
tot de oplossing van dit probleem kunnen leiden.ook gaat de achterklep niet van slot als ik de sleutel omdraai in de deur alles moet ik handmatig openen.
ik heb geprobeerd de achterklep al na te kijken maar het ene stangetje (volgens mij van de vergrendelmotortje) die zit muur vast
en krijg ook geen beweging in wat kan ik hieraan doen??ook heb ik problemen met de digitale display in me dashboard deze werkt voor de helft(krijg halve tijd en datums etc.)
is dit een printplaat probleem of moet dit uitgelezen worden door de opel garage?hopelijk kunnen jullie mij helpen
mvg patrick
26 maart 2016 om 23:16 #18314308van je centrale vergrendeling kan in de slurf tussen de deur en de b stijl van de auto zitten.. daarmee bedoel ik een kabelbreuk en het zelfde bij de achterklep.. als daar geen breuk zit dan kan het zijn dat je CIM module kuren vertoont
voor je display.. achter het display zitten 4 dashboard lampjes… die kunnen kapot zijn… er is volgens mij een how to hoe je je tellers + display los kunt halen
( investeer in lampjes… je hebt het toch los vervang ze allemaal zodat je later niet nog eens het zelfde moet los halen)26 maart 2016 om 23:47 #18314309die CIM module die moet uitgelezen worden zeker??
kabel breuk ga ik achteraan ga ik als eerst doormeten , en wat betreft de display die how-to heb ik inderdaad bekeken inderdaad ik ga ff kijken welke lampjes ik nodig heb hiervoor maar het leek mij eerder soort storing in het scherm ofzo alsof het display half werkt .
zal kijken of ik hiervan een foto kan plaatsen morgen26 maart 2016 om 23:53 #18314310ik vergeet erbij te zeggen dat stangetje wat bij de achterklep vast zit beweegt ook niet als ik het met de hand probeer te bewegen kan het motortje dan niet stuk zijn??
26 maart 2016 om 23:55 #18314311voor de CIM kun je een pm sturen naar wim-v6.. die kan je van een vectra b heel de CIM uitleggen met hoe en wat enzo… weet zo niet of je die met opcom kunt uitlezen.. je moet `m wel ontkoppelen voordat je een andere erin hangt ( en die moet ook ontkoppelt zijn)
van het display.. ik neem aan dat wel je schermpje oranje/rood achtig wordt… als dat zo is dan werken de 4 lampjes.. en is idd je schermpje of de socket waar de stekker achterop zit kapot.. de printplaten gaan bijna nooit kapot namelijk
26 maart 2016 om 23:58 #18314312@patrick343343 wrote:
ik vergeet erbij te zeggen dat stangetje wat bij de achterklep vast zit beweegt ook niet als ik het met de hand probeer te bewegen kan het motortje dan niet stuk zijn??
normaal zou je het motortje kunnen bewegen.. maar hoe staat je slot?? plat of rechtop??
27 maart 2016 om 00:44 #18314313wat betrefd het schermpje: het brand inderdaad rood/oranje en het werkt de temperatuur rechts bovenin kan ik normaal lezen alleen tijd en dergelijken is een ander verhaal dat is half als ik bijv. 19:30 neem is de 1 een half streepje de 9 een deel en 3 ook etc. (zal morgen foto regelen).
wat betrefd achterklepslot is in alle posities geprobeerd, maar ik moet m plat(horizontaal) houden om sleutel uit het slot te halen
ik heb geprobeerd met reserve sleutel erbij het slot in alle posities te draaien( links, rechts en verticaal ) en dan via bestuurderskant dmv
cv de achterklep te openen maar zoals eerder beschreven alleen de deuren voorin en de passagiersdeur rechts achter ging open geen leven in de achterklep
ook moest ik via de achterbank de klep openen omdat het stangetje vaststond in die positie voor op slot27 maart 2016 om 04:40 #18314314op zowel verticaal als horizontaal zou je de sleutel uit het slot moeten kunnen halen.. als het stangetje vast zit kun je de knop op de klep ook niet indrukken.. die zitten aan elkaar verbonden.. maar als het goed is moet je dat stangetje bij het motortje los kunnen halen en dan zou je het slot manueel kunnen ontgrendelen alleen moet je dan wel de klep nog van buiten af open maken
dat in de deur met betreft de draden… kan zijn dat er geen of een slechte massa is voor de vergrendeling dan reageert de CV achterin niet op de puls van de CIM.. ik bedoel kiekert module.. die zit rechts voorin achter de zwarte paneeltje waar de passagier zijn/haar voeten heeft .. het is een zwart kastje met een witte sticker met relatief duidelijke letters “kiekert”
27 maart 2016 om 11:40 #18314315het is vandaag mooi weer hier dus ik ga er weer aan knutselen wat betrefd het stangetje die heb ik al losgemaakt omdat ik elke dag in de kofferbak moet wezen ivm kinderwagen en wat betrefd de kiekert ik heb er het een en ander over gelezen ik ga dat nog is zoeken en kijken wat moet ik met dat kastje doen als ik m vind
27 maart 2016 om 11:58 #18314316Daarom wim-v6 een berichtje sturen.. Hij kan je met meer zekerheid zeggen of je kiekert vervangen moet worden of niet… Maar als je zo de achterklep openmaakt kan zijn dathet motortje vast zit…
27 maart 2016 om 12:11 #18314317heb wim-v6 al berichtje gestuurd nu wachtend op antwoord binnenbekleding van achterklep is er al af dus ga vandaag ff met wd-40 aan de gang kijken of het oplost maar voor nu is er geen leven te vinden in het stangetje
27 maart 2016 om 12:32 #18314318Ok dan wacht ik af op zijn antwoord…
27 maart 2016 om 12:42 #18314319wat me net opvalt toen ik ff naar supermarkt ging ik wou optrekken en toen viel de kracht in me motor beetje weg en begon te trillen en als ik iets me gaspedaal ophaalde ging het weer over…..
27 maart 2016 om 14:53 #1831432027 maart 2016 om 16:58 #18314321Ten ALLEREERSTE een Vectra-B heeft geen CIM module.
Het weigeren van deurmotoren ligt meestal aan de slotmotor zelf.
Deze gaan best vaak stuk bij de Vectra-B.Slotmotor kofferklep is meestal draadbreuk in de boom bij de scharnierbeugel (Sedan).
Of in de doorvoer van de kabels naar de kofferklep (Hatchback) (station was er nog niet in 1996).Het kapot gaan van de schermpjes is ook een kwaaltje, schermpje vervangen door een goed exemplaar lost het probleem op.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
27 maart 2016 om 16:59 #18314322@patrick343343 wrote:
wat me net opvalt toen ik ff naar supermarkt ging ik wou optrekken en toen viel de kracht in me motor beetje weg en begon te trillen en als ik iets me gaspedaal ophaalde ging het weer over…..
Meestal bougiekabels slecht (overslaan van de motor).
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
27 maart 2016 om 17:00 #18314323@bart-gsi wrote:
van je centrale vergrendeling kan in de slurf tussen de deur en de b stijl van de auto zitten.. daarmee bedoel ik een kabelbreuk en het zelfde bij de achterklep.. als daar geen breuk zit dan kan het zijn dat je CIM module kuren vertoont
voor je display.. achter het display zitten 4 dashboard lampjes… die kunnen kapot zijn… er is volgens mij een how to hoe je je tellers + display los kunt halen
( investeer in lampjes… je hebt het toch los vervang ze allemaal zodat je later niet nog eens het zelfde moet los halen)Geen CIM die moderne bagger zit nog niet op de Vectra-B
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
27 maart 2016 om 17:17 #18314324dankjewel wim-v6 voor je reactie,
toch lijkt het me sterk dat de slotmotoren van de deuren stuk zijn aangezien ze het om en om wel doen
denk dan eerder dat het een stekker probleempje zal betreffen
zal ff busje contactspray kopen bij de bouwmarkt en alles ff insprayen
wat betrefd de achterklepmotor mijn multimeter heeft de geest gegeven dus kan nu voorlopig even niks meten,
ik heb nog even gekeken ernaar maar ik denk inderdaad dat het motortje de geest gegeven heb ga wel ff langs de sloop
om te kijken voor een andere .is er een website waar je dat schermpje kan kopen of is een sloperij versie ook voldoende(die kan ook stuk zijn ik weet het)
ik ben al wezen zoeken maar ik kan niks vinden waar ik die dingen kan kopen en ik denk dat ik bij de dealer klauwe vol geld kwijt zal zijnmvg patrick
27 maart 2016 om 17:36 #18314325@wim-v6 wrote:
Geen CIM die moderne bagger zit nog niet op de Vectra-B
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
had mezelf al herstelt in een andere comment met de kiekert….
27 maart 2016 om 18:20 #18314326Ik had hetzelfde met mijn 1996 Vectra-B, bij mijn waren het de slotmotoren zelf.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
28 maart 2016 om 16:48 #18314327ik heb nog klein vraagje, ik heb in 1 koplamp een barst zitten en me knipperlicht is de schroefgat afgebroken ik heb zeg maar 2 losse lampen.
nou ben ik op de site van sloperij kijken en zie ik een koplamp en knipperlicht in 1 geheel maar ik zie dat die van bouwjaar 99 is en ik heb 96,
passen die gewoon erop of ben ik verplicht om weer 2 losse te nemen28 maart 2016 om 16:59 #18314328Moet je de stekker aanpassen naar B2 (Facelift)
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
28 maart 2016 om 17:19 #18314329voor het knipperlicht of koplamp
28 maart 2016 om 17:20 #18314330Bij de b2 heb je dat het knipperlicht en koplamp een geheel is… Bij de b1 is dat dacht ik gescheiden
28 maart 2016 om 17:30 #18314331is zo een b2 een platte brede stekker?? ik heb namelijk een foto van de achterkant van die lamp
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.