Problemen Opel astra sports tourer 1.2 turbo 130 pk

Forumindex Forums Modellen Astra Problemen Opel astra sports tourer 1.2 turbo 130 pk

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Opeldriver123
    Deelnemer

Sinds februari 2024 heb een Opel astra sports tourer 1.2 turbo 130 pk benzine manueel, ik had hem nieuw aangekocht. Na 2 maanden blokkeerde het dashboard, het was vastgelopen terwijl ik 120 reed op de autostrade. Doordat dit op weg was op vakantie konden we niet direct naar de garage gaan. De auto afleggen en opnieuw starten hielp niet het dashboard bleef geblokkeerd(snelheid bevroren op 120 km, km teller ging niet meer vooruit). Pas nadat de auto na meer dan een half uur wachten opnieuw gestart werd, was het probleem opgelost. Toen ik terug thuis contact opnam met de garage konden ze niets doen want foutmeldingen waren na zoveel keer starten weg. Ondertussen heb ik al een 8 keer gehad dat het dashboard blokkeert, soms blokkeert het en blijft het scherm bevroren staan, andere keren worden zowel het dashboard als het infotainment panel zwart en start zowel het dashboard als het infotainment systeem opnieuw op terwijl je aan het rijden bent.

Ben al verschillende keren naar de dealer geweest, doen alsof het de eerste keer is dat ze van de probleem horen, hebben al batterij losgekoppeld, instellingen veranderd, software opnieuw geïnstalleerd maar niets helpt.

Ook bij het starten met de start/stop knop, krijg je vaak (ongeveer 1/4 keer), de melding motorstoring laat start/stop knop los. Als je het dan een tweede keer probeert om de auto te starten dan start hij wel. Ook dit krijgen ze niet opgelost in de garage.

En dan heb ik als het regent, dat het verklikkerlicht bij automatische lichten van groen/blauw (blauw als de grootlichten aan zijn) naar wit overgaat dan weer groen/blauw. Op het moment dat het licht van blauw naar wit overgaat zie je duidelijk dat de grootlichten niet meer werken. Mijn vorige astra had ook hetzelfde automatische lichtsysteem en met deze auto heb ik dit nooit gehad.

Maar ook hier heeft de garage geen antwoord op, ik heb zelfs eens de opmerking gehad dat ze van het bestaan van dit lampje niet afweten.

Onlangs had ik dan weer dat de radio plots niet meer werkte, van zender veranderen niets hielp. Auto afleggen en opnieuw starten hielp ook niet. Pas na een half uur wachten de auto opnieuw starten, probleem opgelost.

Zijn er mensen die dit verhaal herkennen of die een oplossing weten voor het probleem? Want bij de dealer heb ik het gevoel dat ik de enige ben met dit probleem!

Nick-GSI
      Deelnemer

werk al 25 jaar bij opel, maar de problemen die jij hebt heb ik nog nooit voorbij zien komen

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.