Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › problemen nieuwe auto
- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 19 mei 2018om 19:59 door Anoniem.
-
AuteurBerichten
-
16 december 2017 om 15:07 #18350351
beste mede opel rijders,
juist 7 jaar geleden men eerste nieuwe wagen gekocht een insignia sports tourer
heerlijke wagen nooit problemen mee gehad had hem weg gedaan zo rond de 60000km
om vervolgens een f11 te kopen bij een particulier
had ik dat maar niet gedaan 2 jaar mee gereden en niks anders dan problemen
11000 euro kosten turbo,versnellingsbak, ecu….
dan maar bij een niet merkgebonden dealer een audi a6 van 2012 gekocht
rara weer niks anders da miserie daar het onderblok stuk en de wagen tankte meer olie dan brandstof
uiteindelijk grote deel van men geld terug gekregen en dacht ik koop weer gewoon een nieuwe opel
ik dit jaar in mei bij de dealer een nieuwe insignia grand sport met alle toeters en bellen een
1.6cdti automaat met in men gedachte dan kan ik toch weer een tijdje probleemloos rijden
2 maand later was hij daar en toen ik hem ophaalde bij de dealer dacht ik al dat er iets scheelde met de wagen
trillen dat hij deed niet normaal eens thuis gekomen de auto laten zien aan men vader want hij heeft 30 jaar
bij opel gewerkt en was nieuwschierig hoe alles geevolueerd was met de tijd wel daar kwamen we tot
de ontdekking dat er een deel onderdelen miste aan de wagen zoals da afwaterings rubbers van de kofferruimte
alsook was het navischerm beschadigt stukjes glas van de hoekjes
ik de volgende dag terug naar de dealer om deze gebreken te melden alsook dat de wagen erg trilde
(dat trillen is normaal meneer een diesel trilt altijd wat)zei de dealer de rest van de gebreken werden netjes verholpen
na 10000 km trilt de wagen nog erg en schakelde ook niet goed meer hij trilt vooral van een vertrek vanaf stilstand
voor ik terug naar de dealer ging maar even de ruitensproeier bijgevult en daar zag ik een hele zwarte plek bij de turbo en
wel aan het schakelmechanisme van de wastegate waar dit word gekoppeld aan de turbo .
bij de garage aangekomen heb ik dit laten zien en hoorde de meestergast mompelen dat er een tsb voor loopt?
nu toen ik hem terug ging ophalen melden ze mij dat ze de uitlaat hebben geinspecteerd en ook niewe software op de boite hadden gezet omdat dit
niet de juiste was en als antwoord op de turbo zeiden ze simpelweg ja meneer dat roet wel dicht.
dat kan toch niet heb er al 10000km mee gereden en die turbo lekt nog altijd en toch willen ze er niets aan doen
hij rijd nu al wel beter maar trilt nog altijd als je vertrekt vanuit stilstand
ook regenereert de auto elke 100 km
wat kan ik hier nu aan doen ik heb veel geld neer geteld voor een nieuwe wagen waar ik al 10000km tegen men zin mee rijd
en de garage probeert me elke keer af te schepen
graag wat raad van jullie…
29 december 2017 om 20:09 #18351107Een idee is om eens met een andere insignia met hetzelfde blok te gaan proefrijden. Dan kun je meteen merken of dat trillen normaal is of niet.
Wat bedoel je met “ook regenereert de auto elke 100 km” ?
ik ken tsb enkel als “technical safety bulletin” https://en.wikipedia.org/wiki/Technical_Service_Bulletin
in dat geval zou het betekenen dat het om een bekend probleem gaat.29 december 2017 om 21:31 #18351112ik bedoel daar mee dat hij elke 100 tot 150 km de roetfilter regenereert
in het begin was dit zo rond de 600 km maar nu echt vaak en ik rijd veel autostrade km’s…
31 december 2017 om 17:28 #18351198Beste Insignia Rijders,
Wat een pech met jouw nieuwe Insignia laat je maar niet afschepen bij jou dealer, jij staat in je recht en heb tenslotte garantie !! .
- Ik heb zelf ook wat probleempjes rij nu sinds nov een 1.5 automaat 165 pk super auto mooi stil en comfortabel, maar de automaat is wederom traag met op schakelen net als mijn vorige een Astra 1.6 180 pk automaat. Misschien tuning bij EDS dl kan dat al met dit nieuwe type motor en is dit veilig genoeg of niet doen?? .
- Het verbruik is ook wederom dramatisch 8.8 /100 dit zou gezien mijn rijstijl /rustig/ minder moeten zijn.
- Met de rubbers aan de klep achter loopt bij mij ook water binnen in de kofferbak!! is dat al bekend bij de dealers?
heeft iemand tips.
Grt
1 januari 2018 om 00:26 #18351203hey,
je moet eens kijken of alle rubbers aan de bovenkant van de klep aanwezig zijn…
bij mij zaten er 2 van de 3 niet op.
dat traag schakelen ervaar ik het meest als ik manueel wil schakelen en dat is echt niet prettig
daarom staat hij altijd in D
Volgende week ga ik hem nog maar eens binnen brengen bij de dealer en hoop dat het word opgelost!
1 januari 2018 om 00:58 #18351205Hoi,
De beste wensen nog?.
Zal eens kijken / rubbers/.
Hoor het wel wat jou dealer te zeggen heeft vooral dat met die turbo bij jou .
Grt
5 januari 2018 om 20:57 #18351433<p style=”text-align: left;”>Beste welderke,</p>
Ik las ook in andere info’s over jou problemen met jou Insignia ffff jeetje mina ?is het nou opgelost bij die cowboys van een Opeldealer bij jou ??Volgens mij heb je een maandag auto…. ik had ooit ook een maandag auto Peugeot 306, ook drama.
Anders breng je hem naar de dealer en zeg je ” ik ben zeer ontevreden over mijn auto. “Noem alle mankementen op en laat het ze maar oplossen. Ik kom hem ophalen als hij klaar is, moet je zeggen” . ….Wat je ook kan doen is een andere Opel dealer zoeken.
Ffff ik hoop niet dat ik dat ook nog allemaal moet meemaken.
Grt Max?
19 mei 2018 om 19:59 #18356165AnoniemLid sinds:
1 January 1970Als je dealer je aan het lijntje houd heb ik maar 1 goed advies voor je. Meld je problemen met de Insignia bij Opel Nederland. Die nemen wel actie.
Jammer van zo,n mooie auto!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.