Forumindex › Forums › Techniek › Elektrische problemen › Problemen na verkeerd doorlussen ECU aansluiting
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 november 2014 om 19:52 #17269095
Hey heb een fout gemaakt
op internet stond dat ik de ecu handmatig uit kan lezen
alleen heb met een kabeltje de verkeerde contactpunten doorgelustik zag een vonkje en het binnenlicht ging uit
ook de ramen gaan niet naar beneden en omhoog
als de deur geopend wprdwat kan er kapot zijn????
heb alle zekeringen gecontroleerd
en relais omgedraaid maar ook niets
De auto start welKan iemand me helpen??
het betreft:
Opel astra G coupe 2.2 uit 2000BVD Mark Dankers
16 november 2014 om 20:18 #18260935binnenlicht werkt dat nu wel weer? Zonee toch zekering. Zoja even ramen helemaal naar beneden doen en helemaal naar boven en de knop steeds paar seconden ingedrukt houden.
16 november 2014 om 20:27 #18260936@Haasje17 wrote:
binnenlicht werkt dat nu wel weer? Zonee toch zekering. Zoja even ramen helemaal naar beneden doen en helemaal naar boven en de knop steeds paar seconden ingedrukt houden.
nee binnenlicht werkt niet en heb alle zekeringen gecheckt
en als ik de raam nu omhoog doe dan kan de deur niet dicht
en hoe inhouden naar boven of na onder?bedankt alvast
16 november 2014 om 21:06 #18260937@markdankers123 wrote:
Hey heb een fout gemaakt
op internet stond dat ik de ecu handmatig uit kan lezen
alleen heb met een kabeltje de verkeerde contactpunten doorgelustik zag een vonkje en het binnenlicht ging uit
ook de ramen gaan niet naar beneden en omhoog
als de deur geopend wordwat kan er kapot zijn????
heb alle zekeringen gecontroleerd
en relais omgedraaid maar ook niets
De auto start welKan iemand me helpen??
het betreft:
Opel astra G coupe 2.2 uit 2000BVD Mark Dankers
of de bcm module?
16 november 2014 om 21:21 #18260938Zowel naar boven als naar onder inhouden. Nadat je klik hoort, dan leert die de raam opnieuw in. Als dat niet werkt zal je kiekert wel stuk zijn.
16 november 2014 om 21:32 #18260939@Haasje17 wrote:
Zowel naar boven als naar onder inhouden. Nadat je klik hoort, dan leert die de raam opnieuw in. Als dat niet werkt zal je kiekert wel stuk zijn.
wat is een kiekert?
haha:)16 november 2014 om 21:33 #18260940ja weet het al maar regelt die ook mij licht ??
en waar zit die??16 november 2014 om 21:39 #18260941Nee dat doet de multitimer. kan ook nog zijn dat die stuk is. Maar ik zou je zekeringen toch eens goed controleren.
16 november 2014 om 22:21 #18260942Zeker zekeringen goed Controleren.
Via paperclip uitlezen gaat alleen bij de motorcodes beginnend met een X en zijnde GEEN Diesel motor.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
16 november 2014 om 22:49 #18260943En Z benzine motoren kun je vaak via een pedalen combinatie uitlezen.
16 november 2014 om 23:13 #18260944@wim-v6 wrote:
Zeker zekeringen goed Controleren.
Via paperclip uitlezen gaat alleen bij de motorcodes beginnend met een X en zijnde GEEN Diesel motor.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
het betreft een z22se benzine
normaal als ik de deur open maak zakt de raam een stukje dat werkte daarna niet meer
en het binnenlichtje ging uit
kan toch geen zekering zijn heb alles gecontroleerd16 november 2014 om 23:16 #18260945@Haasje17 wrote:
Nee dat doet de multitimer. kan ook nog zijn dat die stuk is. Maar ik zou je zekeringen toch eens goed controleren.
Multi timer laat die ook me raam een stukje zakken als ik de deur openmaak??
17 november 2014 om 07:04 #18260946Nee dat doet de kiekert, maar als de raam niet goed ingeleerd meer zit werkt dat ook niet, dus helemaal naar beneden knop vasthouden een paar seconden, dan weer helmaal naar boven en de knop vasthouden een paar seconden. Gaat dan de raam wel vanzelf met 1 druk op de knop open en dicht? Of moet je de knop vasthouden?
Moet je hem vasthouden is die niet goed ingeleerd, zekeringen op het blote oog gecontroleerd? Pak maar eens een multimeter erbij.
17 november 2014 om 07:20 #18260947Doet het lampje in het handschoene kastje het nog? Die hangt aan dezelfde zekering Zekerin 1.28.
De 3e rij de 5e zekering (middelste) vervang die maar ook al lijkt die niet stuk is een 5A zekering.17 november 2014 om 11:30 #18260948@Haasje17 wrote:
Doet het lampje in het handschoene kastje het nog? Die hangt aan dezelfde zekering Zekerin 1.28.
De 3e rij de 5e zekering (middelste) vervang die maar ook al lijkt die niet stuk is een 5A zekering.Ja ramen werken weer en het liftje van het dashbord kastje werkt
Alle zekeringen zij. 1 voor 1 gecontroleerd
Maar het binnen lichtje werkt nog steeds nietBedankt alvast voor je hulp
17 november 2014 om 13:34 #18260949Relais controleren en lampje mischien stuk?
17 november 2014 om 16:58 #18260950Heeft deze een Relais voor het binnenlampje??
Bij mij zit deze direct op de Multitimer.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
17 november 2014 om 17:03 #18260951In tis 2000 staat een timer relais als ik daar kijk. Maar ik zou denken dat die ook op de multimeter zit.
18 november 2014 om 12:34 #18260952Direxct op de MT in verband met dimmen.
Dat doet een Relais niet namelijk.Bij de Vectra-B vanaf mj 2000 hebben ze welveen via de MT geschakeld relais voor de overige via deuren / trekschakelaar bediende verlichting.
Dit in verband met de uitschakeling van het plafond lampje na 30 minuten ingeschakeld te zijn.
Bij de eerdere modellen ging de rest van de binnenlampen dus niet uit na 30 minuten.
Had je alsnog een lege batterij na het vergeten uit te zetten.
Zeker gezien de plafond lamp 2x 5 of 1x10watt is
en je dan nog 2x10w in de achter grepen en 4 lampen a10watt in de deuren heb branden is het vlot klaar met de accu.
Dat zal het relais in TIS zijn denk ik.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.