Problemen na reinigen gasklephuis Astra Coupé Z22SE

Forumindex Forums Modellen Astra Problemen na reinigen gasklephuis Astra Coupé Z22SE

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17258562
    some1_eddy
    Deelnemer
      Lid sinds:
      22 February 2009

      Ik heb een probleempje..
      Net heb ik mijn gasklephuis schoon gemaakt omdat mijn coupe een klein beetje in de toeren schommelde als hij stationair liep.
      Goed, ik heb dus eerst alles los gehaald behalve de stekker die aan het gasklephuis vast zit want die kreeg ik niet los en wou de boel niet forceren.
      Toen het gasklephuis los was heb ik de inlaat afgedekt met een dikke prop doek zodat er geen rommel binnen komt, de gasklep was aan de onderkant echt smerig!
      Er zat een dikke laag zwarte rommel aan de klep vast, ik heb de dikste laag met een messing borsteltje eraf gehaald en daarna met remreiniger en doeken bezig geweest, hij was is weer mooi schoon.
      Ook heb ik nog een doekje door het deel was de gasklep op komt gehaald, daar zat een dikke zwarte smurrie.. leek wel olie?
      Goed, t meeste was schoon.. toen heb ik de boel weer terug gemonteerd zoals het zat, alles is aangesloten.

      Het moment van de waarheid… ik start de motor, motor vliegt naar 4000 toeren en het storingslampje blijft branden.. langzaam zakt het toerental naar zo’n 1500 toeren en blijft daar wat schommelen.
      Ik reed ff een stukje, dacht dat het misschien wel over zou gaan.. als ik hem weer stationair liet draaien zat hij weer te schommelen tussen de 800-1500 toeren, snel achter elkaar.
      Het lampje ging weer uit, ik reed nog een stukje.. sta even stil, slaat de motor uit..
      Motor weer gestart, loopt weer in de hoge toeren.. met lampje aan.

      Snap er niks van, wat kan dit zijn?
      De stekkers zijn allemaal goed aangesloten, slangen zitten er goed op en zelfs het gasklephuis is brandschoon.

      Die stekker die aan het gasklephuis vast zit is toch gewoon voor gas? aangezien hij geen gaskabel heeft.
      Misschien heb ik die stekker ofzo gemold? dat er wat remreiniger naar binnen is gegaan..? lijkt me sterk eigenlijk.

      Wie kan me helpen?
      Zal volgende week wel langs een garage rijden anders.. maar moet van het weekend nog op pad.

      #18152677
      Blue-Dragon
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 July 2006

        Soms een vacuumslangetje vergeten.
        Of die van de benzine ontluchtingsklep als die niet is aangesloten gaat die ook raar lopen en brand het lampje ook.

        #18152678
        some1_eddy
        Deelnemer
          Lid sinds:
          22 February 2009

          Volgens mij heb ik echt alles weer aangesloten.. welke is die van de benzine ontluchtingsklep?
          Dan zak ik die morgen nog even nakijken evt..

          #18152679
          Opeltje17
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 January 2012

            Even een goed stukje rijden, je gasklep vervuild namelijk(dat was waarschijnlijk de reden van schoonmaken) waardoor de wanden ruwer worden en dan kan de lucht er zeg maar ”moeilijker” door heen dus de ECU zet dan de gasklep verder open.

            En als je hem dan schoonmaakt denkt de ECU nog steeds dat hij vuil is, dus staat de gasklep nog wat verder open maar na een tijdje ziet hij dat de luchtstroom beter is door de schone gasklep waardoor hij opnieuw de gasklep af regeld waarna het goed zou moeten zijn

            #18152680
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Vervuilde gasklep zorgt er juist voor dat de gasklep niet meer goed vrij kan bewegen…

              Systeem is zelflerend, maar dat heeft niks meer te maken met bovenstaande symptomen…

              Willem

              #18152681
              koenelsenaar
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 April 2010

                gasklephuis pakking niet lek?

                #18152682
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Zo klinkt het wel Koen…

                  Willem

                  #18152683
                  koenelsenaar
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 April 2010

                    Was het eerste waar ik aan dacht, miste dat in het verhaal. Pakking wil vaak ook wel vet zijn vanwege olieresten, nieuwe monteren is raadzaam, kost bij de dealer nog geen 1,50 euro.

                    #18152684
                    Blue-Dragon
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      18 July 2006

                      Heb een foto voor je . ;)

                      #18152685
                      some1_eddy
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        22 February 2009

                        Hij doet weer normaal! :D
                        Eerst heb ik hem weer geprobeerd, misschien dat hij het na een nachtje slapen wel weer normaal deed.. maar nee.
                        Ik heb toen de luchtslang eraf gehaald met alles wat daaraan zit, toen de motor weer gestart.. liep hij nog wel hard stationair, heb ik hem even gesmoord door mijn hand op de inlaat te houden tot hij af wou slaan, toen los gelaten en toen zag ik dat de klep begon te bewegen en de motor begon rustiger te lopen.. kijk ik binnen op de cockpit, is het storingslampje ook uit gegaan :wors
                        Beetje gas geven.. alles is normaal, dus ik heb de slang weer aangesloten en weer geprobeerd en alles is weer zoals het moet.
                        De motor draait stationair op 750 toeren en er zit nu echt nog een hele kleine schommeling in.. lang niet meer zoals het was.

                        Wat dit nou geweest was… geen idee.
                        Zal dan wel wat met die elektrische regeling geweest zijn.
                        De pakking is in ieder geval niet lek, anders wou de motor ook niet af slaan lijkt me.. en toen alles weer gemonteerd was heb ik met remmenreiniger gespoten bij de gasklep, de motor liep er niet anders door.

                        Bedankt voor het meedenken!

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.