Problemen na motorwissel (Z19DTH)

Forumindex Forums Techniek Ecotec Problemen na motorwissel (Z19DTH)

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17264036
    Basshoven
      Lid sinds:
      30 May 2012

      Hoi Allemaal,

      Ik zit met een probleem en hoop dat iemand me hier verder kan helpen.
      Ik zal even bij het begin beginnen;

      Mijn Astra H 1.9Cdti 16V (Z19DTH) liep al een tijdje te modderen en had iedere keer een probleem.
      Dit had ik dit steeds weer laten maken, maar de Astra is nooit de oude geworden, want er bleven wat geluiden waar niemand een verklaring voor had.

      Afgelopen zaterdag reed ik op de snelweg en ging de Astra steeds zachter rijden.
      Toen ik mijn gas los liet viel hij uit, dus zette ik hem in z’n 5 en liet de koppeling weer opkomen.
      Hij sloeg wel weer aan, maar er zat een ratel in het motorgeluid.
      Ik ben toen heel rustig naar een parkeerplaats gereden om te kijken wat er aan de hand was.
      Het al donker dus kon niet zo heel veel zien, maar er zat wel allemaal olie tegen de motorkap aan en aan de bijrijderskant onder de motorkap.
      Dus het was wel duidelijk dat ik niet verder kon rijden.

      De Astra is toen naar de garage gegaan en kritisch naar gekeken (zonder het blok open te maken), maar er kon zo niets gevonden worden wat het probleem was.
      Om het niet van 1 persoon af te laten hangen, hebben ze hem naar een diagnose bedrijf gestuurd, maar zij konden er niet meer van maken dan dat het een mechanisch probleem was.
      Ze konden wel verder gaan kijken, maar dan moest het blok open en zou het waarschijnlijk op een revisie uit gaan draaien.
      Nadat ik wat prijsopgave had gedaan en de voor en nadelen had afgewogen heb ik gekozen om er een ander blok in te leggen. (met 142000 km op de teller)

      Vandaag heb ik de Astra opgehaald en nu zijn er nog wat mankementen.
      Dit valt gewoon onder de garantie, maar wil toch even wat dingen weten.
      1. Nu brandde in eerste instantie het motor management lampje en na uitlezen kwamen de volgende codes op:
      P0400 – EGR-circuit onderbreking
      C0800 – Systeemspanning te laag
      C1523 – Systeemspanning te laag
      B1325 –
      B0946 – LED schakelaar sportmodus, spanning te laag
      B0946 – LED schakelaar sportmodus, circuit open of spanning te hoog
      B0158 – Buitenluchttemperatuursensor, open circuit of spanning te hoog
      B0655 – Circuit schakelaar remlicht ingangssignaal verkeerd
      U2102 – CAN-Bus (medium snelheid) maximale configuratielijst niet compleet
      U2140 – Ongeldige gegevens van elektronisch centrum onder motorkap (UEC)
      U2201 – CAN-bus, geen communicatie met EHU (hoofdmodule entertainment)

      Ik heb toen alle foutcodes verwijderd en nog een keer uitgelezen, omdat nu het motor management lampje uit was, maar het service lampje begon te branden.
      Toen kreeg ik de volgende codes:
      P0400 – EGR-circuit onderbreking
      B0946 – LED schakelaar sportmodus, circuit open of spanning te hoog
      U2102 – CAN-Bus (medium snelheid) maximale configuratielijst niet compleet

      Weer heb ik ze allemaal verwijderd en nog een keer uitgelezen.
      Toen kreeg ik weer dezelfde codes als de 2e keer.

      Nu komt mijn vriendin net thuis en zegt dat het motor management lampje weer brand en het service lampje weer uit is…..

      Mijn Astra bij EDS gechipt dus vind ik het vreemd dat hij met die EGR code komt, want die was uit geprogrammeerd. :jeuk

      Iemand hier een idee over wat dit alles kan zijn en wat een oplossing hiervoor is?

      Verder hoor ik een ratel bij stationair draaien die verdwijnt als ik het koppelingspedaal intrap.
      Als je hem niet intrapt voel je ook een trilling in het pedaal.
      Ze zeiden bij de garage dat het de drukgroep kon zijn die even moest “wennen”, maar dat ik het even in de gaten moest houden of het probleem aan blijft houden.
      kan dit kloppen, want vind het een beetje een raar verhaal?

      Ook als ik hem start hoor je een ratel die verdwijnt zodra de motor loopt.
      Dit geluid was er ook bij het oude blok, dus ik vermoed dat dit de startmotor is.
      Iemand hier ervaring mee of een idee over?

      Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen zodat ik alle problemen opgelost krijg….

      Groeten,

      Basshoven

      #18217117
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Trillen koppeling = Vliegiwiel dood = weer de boel uit elkaar om koppeling en vliegwiel te vervangen
        niet vervangen van het vlieigwiel zal uitdraaien op een kapotte bak (die heerlijke M32 is hier AKELIG gevoelig voor), of een vliegwiel met gespleten persoonlijkheid (geen aandrijving meer).

        EGR, kan het niet met programmeren zijn gebeurt dat ie weer actief staat???

        Can Bus storingen duiden op Communicatie storingen welke meestal niet van ersntig aard zijn.

        Willem

        #18217116
        Basshoven
          Lid sinds:
          30 May 2012

          Duidelijk verhaal Wim.
          Dus moet nu dus de koppeling etc vervangen.
          Nu ben ik even aan het kijken op internet en heb een setje gevonden (excl. vliegwiel)
          Ik misterauto gemaild omdat er 2 setjes op staan en weet zo niet wat het verschil is.

          Zie onderstaande mailverkeer:
          Marque: OPEL
          Modèle: ASTRA H GTC
          Type: 1.9 CDTi (150Pk)

          Uw aanvraag : Ik zou graag een koppelingset willen bestellen voor mijn auto, maar zie dat er 2 staan met een verschil in prijs.
          Wat is het verschil van deze 2 behalve de prijs?

          OPEL ASTRA H GTC 1.9 CDTi (150Pk)
          Koppelingsset LuK (Ref: 624 3383 33)Op voorraad
          € 217.49

          Koppelingsset LuK (Ref: 624 3226 33)Op voorraad
          € 236.31

          Met vriendelijke groet,

          Danny



          Mister Auto :
          Vandaag 13h11

          Beste heer,

          Het verschil zit vermoedelijk in de druklager. Ter informatie:
          Elk onderdeel in uw auto heeft een eigen OEM-nummer. Let u er bij uw selectie op dat de OEM-nummers van het originele en vervangende onderdeel overeenkomen. Zo nodig kunt u de OEM-nummers navragen bij de dealer. Op de site vindt u deze in de extra informatie bij het onderdeel. Met het juiste OEM-nummer kunt u op de site Zoeken op referentienummer.

          Met vriendelijke groet,
          Het Team Mister-Auto

          Weet iemand hier welke ik kan bestellen?

          #18217118
          Haasje17
          Moderator
            Lid sinds:
            8 September 2009

            Denk dat ze de ecu van de nieuwe motor hebben over gezet en dus al je eerder gechipte software is verdwenen, tevens denk ik dat een aantal van de meldingen is ontstaan doordat er een aantal functies in de motor module aanstaan welke je astra niet heeft zoals sportknop?

            #18217119
            Basshoven
              Lid sinds:
              30 May 2012

              @Haasje17 wrote:

              Denk dat ze de ecu van de nieuwe motor hebben over gezet en dus al je eerder gechipte software is verdwenen, tevens denk ik dat een aantal van de meldingen is ontstaan doordat er een aantal functies in de motor module aanstaan welke je astra niet heeft zoals sportknop?

              Nee, de oude ECU is blijven zitten en een sportknop heb ik wel.
              Volgende week gaat de Astra terug naar de garage en dan word er een nieuw koppelingsplaat, drukgroep, druklager en vliegwil geplaatst.
              Dan maar eens kijken of het trucje met de EGR wisselen wilt helpen.
              Verder heb ik geen idee waar die andere storingen vandaan kunnen komen.
              Al zijn die niet zo interessant, want die laten geen waarschuwingslampje branden.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.