Forumindex › Forums › Modellen › Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) › Problemen met Vivaro 1.9 DI 2004
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 juli 2015 om 15:25 #17272648
Dag iedereen!
Ik ben nieuw hier en ben op dit forum terecht gekomen tijdens mijn zoektocht naar een mogelijke oplossing voor de problemen die ik momenteel met mijn wagen ondervind.
Ik heb vorig jaar een tweedehands Opel Vivaro L2H2 1.9 DI uit 2004 gekocht. De wagen leek het uitstekend te doen, ik heb er een goeie testrit mee gedaan en alles goed bekeken en heb hem gekocht. Hij had rond de 98000km op de teller.Alles verliep vlot, tot een maand geleden…
Na problemen met de versnellingsbak heb ik deze moeten laten reviseren. Dit grapje heeft me 2800 euro gekost… :puke
Deze problemen zijn nu in mindere mate aanwezig, hoewel hij nog steeds stroef schakelt, blijft hij tenminste in de versnelling zitten in tegenstelling tot voor de revisie.Nu heb ik plots opnieuw een nieuw probleem…
In zijn eerste, tweede en zelfs soms derde heb ik geen acceleratie vermogen. Hoewel ik het gaspedaal volledig indruk, gaat de auto meer heel traag vooruit, tot er opnieuw schot in komt. Dit gebeurt ook in tweede versnelling en soms ook in derde versnelling. Dit gaat soms ook gepaard met een zwarte rookwolk die achter me ontspringt uit de uitlaat. Na wat opzoekwerk heb ik wat aanpassingen gedaan aan de wagen nl. de luchtfilter vervangen en de dieselfilter.
Ik heb mij ook een flesje ‘fuel system cleaner’ gekocht en dit erin gekapt.Dit alles heeft weinig bijgedragen. Ik ben radeloos. Ik weet niet meer wat ik moet doen en heb geen zin in een garagist waar ik opnieuw stukken van mensen zou moeten betalen om dit te laten nazien en repareren. Na de financiele domper van de vorige reparatie zie ik een nieuwe niet meer zitten…
Nog een zijnoot, ondertussen was ik bezig mijn vivaro aan het ombouwen tot camper, ik wou in september naar mijn ouders reizen die dan in spanje verblijven. Die was reeds bijna klaar, zonnepaneel, frigo, batterij, … een redelijke investering, echter was ik toen nog niet op de hoogte van de kosten die boven mijn hoofd hingen/hangen..
Dit alles samen laat me aan alles twijfelen… Wat moet ik nu doen? Is het me nog waard deze auto door een nieuwe dure operatie te laten gaan?? Moet ik hem met verlies verkopen en mijn investering in de inrichting laten varen? Haal ik alles er terug uit en verkoop ik hem dan opnieuw, met nog meer verlies?
Ik ken zelf weinig van autotechniek. Ik heb ook weinig kennissen die mij kunnen/willen helpen met dit probleem.
Daarom even hier een bericht in de hoop misschien een antwoord te vinden.Mijn vraag betreft dus het stuk met de fuel system cleaner :)
Alvast bedankt als je tot zover hebt gelezen ;)
8 juli 2015 om 13:16 #18289782Ondertussen de egr klep uitgekuist alsook de luchtmassameter…
Hopelijk gaat het goed, bedankt voor de tips!
Groeten! :)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.