Problemen met versnellingsbak/pook

Forumindex Forums Modellen Corsa Problemen met versnellingsbak/pook

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17224983
    Timothy27
      Lid sinds:
      20 August 2010

      Hallo iedereen. Ik ben nieuw hier, maar vond deze site met hulp van Google ;)

      Sinds een maand heb ik een aardige corsa B 2.0 dohc in mijn bezit. Supersnel en lekker dik haha. Nu kom ik vandaag van mijn werk naar huis en wil ik in de file terugschakelen en zonder enig bijgeluid of andere rare dingen kan ik mijn pook ineens roeren als een lepel in de soep. Ik kan niets meer. Hij staat wel in de 3de versnelling nu, maar kan hem er niet uit halen en nergens anders in doen. Heb gekeken naar het kunstof, maar dat is niet kapot. Heb gekeken onder de motorkap bij de aansluiting op de vesnellingsbak zelf, maar ook daar wederom kan ik niets los zien zitten.

      Nu blijft de vraag natuurrlijk >> heeft iemand dit al eens meegemaakt en zo ja wat in godsnaam kan dit zijn ?

      Groetjes Tim.

      #17716032
      Nick-C20XE
        Lid sinds:
        6 August 2010

        Pook roeren als een lepel in de soep en vast in 1 versnelling.

        kan niet veel anders zijn dan dat de verbinding tussen bak en pook ergens verbroken is denk ik zo.

        #17716033
        Timothy27
          Lid sinds:
          20 August 2010

          En is dit zelf te repareren ? of is dit een ingewikkeld karwei ? Morgen weet ik meer, ga hem dan eens uit mekaar proberen te schroeven. Maar het probleem is dat ik dus ook nioet 100% zeker weet wat hier nu voor versnellingsbak onder ligt. Of het de originele 1.6 gsi bak is of dat ook de bak omgezet is van de 2.0.

          Als ik in de 5 rij wil de motor meer, maar gaat het gewoon niet. Mis een versnelling zou ik haast zeggen. Het ding draait rond de 210 km/u op 6500 toeren en wil alleen maar doorgaan, maar dan blaas ik hem op.

          #17716034
          Nick-C20XE
            Lid sinds:
            6 August 2010

            Volgensmij zit de toerenbegrenzer van een C20XE op de 6800 dus zit je er niet ver van af.
            Tenzij hij gechipt is kan dat nog wel eens hoger liggen.

            Ik heb zelfs sinds een week ook een Corsa B C20XE maar ik heb nog geen kans gehad om hem bij mijn stagebedrijf op de brug te zetten om er eens onderdoor te kijken.

            Mijn ervaring met andere auto’s is dat de verbinding tussen bak en pook niet meer is dan een stang (of bij sommige busjes kabels)
            Verder weet ik niet zeker of er ook iets in de bak zit wat kapot kan gaan waardoor je dan vast zit in een versnelling en de pook vrij kan bewegen.

            #17716035
            Timothy27
              Lid sinds:
              20 August 2010

              Heeft er iemand een verbindingstsang liggen van een corsa b gsi ? de stang die van de pook naar de bak gaat ? Zo ja, wat wil je ervoor hebben ?

              Alvast bedankt.

              groetjes Tim.

              #17716036
              Nick-C20XE
                Lid sinds:
                6 August 2010

                Was de stang het probleem ?

                als je onderdelen zoekt kan je ook bij de marktplaats onderaan het forum bij Te koop gevraagd een topic maken.

                #17716037
                Vipertjegts
                  Lid sinds:
                  1 July 2004

                  Welkom!

                  Waarschijnlijk is dit onderstaande stangetje bij jouw kapot (de kopjes zijn van plastic en daar is er waarschijnlijk 1 van defect).

                  LINK naar Stangetje Foto
                  LINK naar Schakelmechanisme Foto

                  Heb het zelf ook gehad, heb het toen tijdelijk met een tyrap vast gezet zodat ik gewoon naar huis kon rijden en daarna vervangen door een stuk draadeind met 2 metalen kopjes (zoals op de foto van MTech maar dan zelfbouw). Kost je een paar eurotjes.

                  En je kan hem vinden ongeveer schuin links onder het koelvloeistofreservoir, achter de motor!
                  LINK naar Motorruimte Foto

                  #17716038
                  Timothy27
                    Lid sinds:
                    20 August 2010

                    Jongens, bedankt voor de info. Het bleek toch niet de stang te zijn en inderdaad zoals Vipertje aangaf het kunstof busje. Deze was weg waardoor de koppeling uit mekaar viel. Hij staat nu bij Opel en word maandag gemaakt. Erg blij dat het niet iets heftigers was/is.
                    als ik hem terug heb zal ik wel wat foto’s maken ;)

                    Groetjes tim.

                    #17716039
                    Vipertjegts
                      Lid sinds:
                      1 July 2004

                      origineel gepost door Timothy27
                      Jongens, bedankt voor de info. Het bleek toch niet de stang te zijn en inderdaad zoals Vipertje aangaf het kunstof busje. Deze was weg waardoor de koppeling uit mekaar viel. Hij staat nu bij Opel en word maandag gemaakt. Erg blij dat het niet iets heftigers was/is.
                      als ik hem terug heb zal ik wel wat foto’s maken ;)

                      Groetjes tim.

                      Beter!

                      Zonde alleen dat je het bij de Opel gaat doen. Kost je aardig wat knaken ben ik bang en waarschijnlijk krijg je er weer gewoon eentje met van die plastic dopjes! Verder is moet die stang voor in een 2 liter volgens mij aangepast worden voor in een B althans dat moest ik wel toen ik hem ging inbouwen, moest iets van 15 mm tussen gelast worden ofzo (staat denk ik wel op Corsa-novatuning.nl). Had het persoonlijk zelf ff gedaan, scheeld een hoop doekoe en is zo gebeurd.

                      Maar belangrijkste is natuurlijk dat ie weer gemaakt wordt zodat je weer lekker kunt sturen met je wakkie!

                      #17716040
                      Timothy27
                        Lid sinds:
                        20 August 2010

                        Eigenlijk valt het wel mee ;) ja, inderdaad had ik gelezen dat hij verlengd moest worden, maar dat doe ik later als de complete auto nagekeken word en helemaal tip top in orde is. Verder over de kosten >> 10 euro voor het busje en rond de 30 euro maakloon. Valt mee toch.

                        #17716041
                        Vipertjegts
                          Lid sinds:
                          1 July 2004

                          Ow dat is nog wel te doen ja. MTech vraagt al 20 euro voor het stangetje dus in die verhouding is het niet duur nee incl montage.

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.