Problemen met vermogen bij x 16 xel

Forumindex Forums Techniek Ecotec Problemen met vermogen bij x 16 xel

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Opelpower
    Deelnemer

Hoi allemaal ben een tijdje opelloos geweest maar nu weer terug met een zafira x 1.6 xel uit 2000

Even een stukje geschiedenis. Auto 9 maanden geleden gekocht met 152 dkm. Egr afgedopt ivm stotteren. Daarna tot 160 dkm probleemloos gereden.
      Bij 160 dkm bobines stuk door anwb vervangen.
      Bij 161 dkm geen vermogen meer dus benzinepomp vervangen. Probleem lijkt verholpen echter na 10 min op de autoweg 120 te rijden valt het vermogen weg net alsof de tank leeg is. Reageert niet meer op gaspedaal.
      Wacht ik 10 seconden (wat niet echt handig is op een autosnelweg) dan rijdt hij weer gewoon normaal.

Ik ben er inmiddels ook achter dat als ik 100 rijdt en versnel naar 120 en weer laat afzakken naar 100 dat de auto gewoon blijft rijden zonder vermogensverlies.

Garage geeft auto 2x onderzocht kan niks vinden. Uitlezen geeft enkel de egr melding omdat deze afgedopt is.

Wie heeft een idee. Wil graag met de auto op vakantie en gewoon 120 rijden ipv op en neer gaan met het gas.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

liviu2004
      Deelnemer

Probeer zonder tankdop.

Opelpower
        Deelnemer

Lijkt erop dat je gelijk hebt. Nu 400 km gereden met losgedraaide tankdop en nog geen probleem gehad.

Tnx. :thumbup

liviu2004
          Deelnemer

Dus er is een probleem met benzine koolstoffilter en leidingen.

Bas Hoogendoorn
            Deelnemer

ik heb last van af en toe vermogens verlies , alleen onderweg reageert de motor af en toe niet of heel traag op het gas.
              en andere keren weer ontzettend fel op een klein beetje gas.
              hoe werkt dit filter precies en is het te reinigen of moet het vervangen worden ?

TWA
              Deelnemer

Zelfde vraag als hierboven… Ik heb met de Astra G last van een overspannen benzine meter. Kan ook nooit voller tanken dan 45 liter en dan ligt de naald op de bodem en knippert het benzine lampje. En dat met een 52 liter tank.

Weet iemand of je het filter kan doorlussen?

Greetz Emiel

Haasje17
                Moderator

Haal het rubber rond de tankdop maar eens los, tankdop laten zitten of terugplaatsen.
                  En haal al dat zand erachter maar eens weg. Dan zie je een ontluchtingsleiding die zal wel verstopt zitten.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.