Forumindex › Forums › Modellen › Manta › problemen met starten cih 2,4
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 januari 2014 om 20:29 #17263464
iemand tips, heb pas een 2,4 ingebouwd maar ik heb een probleem met starten ,als ik de auto koud start dan start tie .
maar als ik 10 minuten heb gereden en ik zet hem stil en weer wil starten gaat dat heel moeizaam .
alsof de accu op is ! ik heb er een nieuwe accu in gedaan ,massa polen schoon gemaakt .dynamo is goed .
kan de startrelay kapot zijn ?18 januari 2014 om 21:37 #18209272wat voor type injectie systeem gebruik je…
18 januari 2014 om 21:44 #18209273Beste,
Van een 2.0 E. Er zit ook een kop op van een 2 liter.
Gegroet,
Peter.18 januari 2014 om 23:16 #18209274ja, maar dan heb je ook nog L- en LE jetronic..
Het startrelais (l) of het gecombineerde startrelais (LE) dat geloof ik niet dat daar het probleem zit of dus de voorschakelweerstanden moeten kapot zijn (L).
Het lijkt erop alsof je ontsteking niet goed staat.
18 januari 2014 om 23:25 #18209275Hoi Henk,
Bedankt voor je antwoord alvast. Ik ga het morgen allemaal ff nakijken en hoop dat het dat is. Dus dan moet ik de ontsteking af laten stellen.Gegroet,
Peter
19 januari 2014 om 00:10 #18209276Wat heeft de ontsteking met het starten te maken?
Loopt de motor niet gewoon heet?
Dat de zuigers gaan klemmen en dus moeite heeft met rondgooien.
19 januari 2014 om 00:47 #18209277Had ik ook, de standaard startmotor van een 20E had duidelijk problemen om de 2.4 warm rond te krijgen.(Compressie wat hoog)
Ik heb dan een startmotor gemonteerd van een 2.4 tot 3.0 (Bosch 0 986 010 690) en geen probleem meer gehad.
Ter info: heb wel een batterij van 55Ah.
De standaard startmotor van een 20E heeft 0.85kw vermogen, die bovenstaande 1.40kw.19 januari 2014 om 09:14 #18209278dank jullie wel voor de info ….er zit idd een 2.0 startmotor op ! op zoek naar zwaardere .de ontsteking goed laten afstellen en gelijk ook de kleppen .
ik hoop dat het echt de startmotor is ,anders moet ik de motor weer uit halen als die warm loopt :swear .
ik weet niet of het waar is maar volgens mij ,als de ontsteking niet goed staat word de motor ook warmer.
ik heb nog een probleempje als de motor warm is heb ik geen olie druk onder de 1500 tpm ,olie peil is goed .
daar heb ik al een topic over gezien .
ik hou jullie op de hoogte ! thanks
.19 januari 2014 om 11:19 #18209279@sjoerdie wrote:
Wat heeft de ontsteking met het starten te maken?
Loopt de motor niet gewoon heet?
Dat de zuigers gaan klemmen en dus moeite heeft met rondgooien.
En wat zou daar de oorzaak van kunnen zijn..
19 januari 2014 om 11:21 #18209280@H-400 wrote:
Had ik ook, de standaard startmotor van een 20E had duidelijk problemen om de 2.4 warm rond te krijgen.(Compressie wat hoog)
Ik heb dan een startmotor gemonteerd van een 2.4 tot 3.0 (Bosch 0 986 010 690) en geen probleem meer gehad.
Ter info: heb wel een batterij van 55Ah.
De standaard startmotor van een 20E heeft 0.85kw vermogen, die bovenstaande 1.40kw.Klopt, ook een punt van aandacht.
19 januari 2014 om 11:25 #18209281@i200opc wrote:
dank jullie wel voor de info ….er zit idd een 2.0 startmotor op ! op zoek naar zwaardere .de ontsteking goed laten afstellen en gelijk ook de kleppen .
ik hoop dat het echt de startmotor is ,anders moet ik de motor weer uit halen als die warm loopt :swear .
ik weet niet of het waar is maar volgens mij ,als de ontsteking niet goed staat word de motor ook warmer.
ik heb nog een probleempje als de motor warm is heb ik geen olie druk onder de 1500 tpm ,olie peil is goed .
daar heb ik al een topic over gezien .
ik hou jullie op de hoogte ! thanks
.Oliedrukproblemen stationair is geen uitzondering. Zijn vele oorzak voor en ook oplossingen.
Beste en goedkoopste is achter de veer van het overdrukventiel in hrt deksel 1-2 ringetjes M8 te plaatsen om de veerspanning wat hoger te krijgen.
19 januari 2014 om 19:34 #18209282Zoals Henk vermelde is de veer opspannen met rondelletjes een goede oplossing.
Die oliedrukpomp is steeds een zorgenkind geweest van de CIH motors.
@i200opc: Je hebt die 2.4 zelf ingebouwd dus je oliepomp efkes controleren moet ook gaan!
Het deksel d’r onderuit (pas op, die tandwielen vallen er uit) en de tandflankspeling controleren.
Mag niet meer zijn dan 0.2mm, is’t meer nieuwe tandwielen monteren. Ze zijn nog leverbaar.
Dan de uitsteek controleren, vanaf ’85 hebben de CIH motoren geen dichting meer tussen het deksel!!
Zelfs bij Opel-monteurs werd dit regelmatig over’t hoofd gezien. Dus een dichting te veel is oliedrukverlies.
Dan het deksel nadat het overdrukventiel (veer enz…) gedemonteerd is afschuren op een vlakplaat op fijn
schuurpapier met olie tot de ingefreesde ronde sporen weg zijn.
Voor evt. details stuur je maar ‘n pm.20 januari 2014 om 00:20 #18209283@H-400 wrote:
Zoals Henk vermelde is de veer opspannen met rondelletjes een goede oplossing.
Die oliedrukpomp is steeds een zorgenkind geweest van de CIH motors.
@i200opc: Je hebt die 2.4 zelf ingebouwd dus je oliepomp efkes controleren moet ook gaan!
Het deksel d’r onderuit (pas op, die tandwielen vallen er uit) en de tandflankspeling controleren.
Mag niet meer zijn dan 0.2mm, is’t meer nieuwe tandwielen monteren. Ze zijn nog leverbaar.
Dan de uitsteek controleren, vanaf ’85 hebben de CIH motoren geen dichting meer tussen het deksel!!
Zelfs bij Opel-monteurs werd dit regelmatig over’t hoofd gezien. Dus een dichting te veel is oliedrukverlies.
Dan het deksel nadat het overdrukventiel (veer enz…) gedemonteerd is afschuren op een vlakplaat op fijn
schuurpapier met olie tot de ingefreesde ronde sporen weg zijn.
Voor evt. details stuur je maar ‘n pm.zo ff tussendoor,,
is het dan bij eerdere modellen aan te raden de dichting er tussen weg te laten, of is er vanaf 85 een aanpassing in het oliedeksel oid???
20 januari 2014 om 09:51 #18209284Nee.
je komt er al vlot achter, als je de pakking weglaat zitten de tandwielen gelijk vast.20 januari 2014 om 16:43 #18209285@H-400 wrote:
Zoals Henk vermelde is de veer opspannen met rondelletjes een goede oplossing.
Die oliedrukpomp is steeds een zorgenkind geweest van de CIH motors.
@i200opc: Je hebt die 2.4 zelf ingebouwd dus je oliepomp efkes controleren moet ook gaan!
Het deksel d’r onderuit (pas op, die tandwielen vallen er uit) en de tandflankspeling controleren.
Mag niet meer zijn dan 0.2mm, is’t meer nieuwe tandwielen monteren. Ze zijn nog leverbaar.
Dan de uitsteek controleren, vanaf ’85 hebben de CIH motoren geen dichting meer tussen het deksel!!
Zelfs bij Opel-monteurs werd dit regelmatig over’t hoofd gezien. Dus een dichting te veel is oliedrukverlies.
Dan het deksel nadat het overdrukventiel (veer enz…) gedemonteerd is afschuren op een vlakplaat op fijn
schuurpapier met olie tot de ingefreesde ronde sporen weg zijn.
Voor evt. details stuur je maar ‘n pm.waar zijn die tandwielen nog leverbaar dan??
20 januari 2014 om 19:44 #18209286Tot 85 is de uitsteek v/d tandwielen 0 tot 0,1mm uit het oliepomphuis.
Vanaf ’85 is de uitsteek 0 tot 0,065mm. Deze laatste hebben dus de vloeibare dichting.
Verschil zit’m in de diepte v/h pomphuis.
Ter controle kan je met een lange schroevendraaier via ‘t gat van de verdeler controleren of je tandwielen niet opgespannen zijn.
Nooit vergeten: voor het starten je oliepomp volpompen met olie via de tap (met imbus 7) linker kant pomphuis!!
Ook belangrijk: sommige motoren hebben oversize tandwielen, te herkennen aan een “02” ingeslagen in ‘t pomphuis.20 januari 2014 om 20:42 #18209287super bedankt voor alle info van jullie , ff op zoek naar een startmotor .kan ik van de week mooi de oliepomp doen .
de 2,4 is van een Omega A van 89 . 120,000 gelopen en compressie ruim binnen de limiet .
de motor loopt prefect ,toerengebied is iets anders door de stage 2 nokkenas .
nog ff door hobbyen ….
:thumb21 januari 2014 om 17:48 #18209288@ Tiedo: als je via je (vriendelijke) Opel dealer zijn magazijn het bestelnummer geeft kan die zien waar het nog in stock is.
Ze kunnen via hun netwerk de andere magazijnen inkijken.
Zo heb ik ze nog gevonden.
Via google efkes CIH ölpumpe ingeven geeft ook al veel hits, vind je gelijk die versterkte oliepompen.21 januari 2014 om 17:55 #18209289okee bedankt, ik heb er nu zelf een diesel deksel onder geplaatst :thumbup
21 januari 2014 om 19:19 #18209290tip: NIET de versterkte oliepomp tandwielen kopen.
2 redenen:
Doen niks, tot bijna niks
lopen vast, vooral de serie van de laatste jaren, flankspeling is te krap in het lager.MAW: bagger rommel.
Jullie zijn gewaarschuwd.
23 januari 2014 om 18:16 #18209291Nog een vraagje ….misschien een domme vraag ..zit er verschil in een starterkrans van een automaat en een versnellingsbak ?kwa diameter!!
Volgens mij niet .peter(i200opc)
23 januari 2014 om 22:05 #18209292inderdaad, dat heb je goed gedacht :thumb
28 januari 2014 om 16:39 #18209293Update. Startmotor moet ik nog kopen ,ff geen pegels.maar met de oliedruk wel een probleem .ik heb alles gedaan ! Twee ringetjes m8 er tussen ..nog steeds bij de 2000 rpm bij warme motor lampje gaat branden . Deksel uitgeschuurd …helpt ook niet …weet het ff niet meer iemand nog ideeën heeft
28 januari 2014 om 16:51 #18209294carterpan er onder weg, krukaslagers zullen wel op zijn :thumbdown (had ik ook, zelfde symptonen)
vliegwiel van een automaat is toch ook heel anders als van een handbak?
28 januari 2014 om 17:19 #18209295Ik zie ff het verband niet tussen lagers en oliedruk ….het ging mij meer over de diameter van de starterkrans van een automaat en versnellingsbak .
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.