Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › problemen met starten C2Olet
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 augustus 2015 om 08:42 #17273106
hey iedereen,
Ik heb een C-kadett’tje met een C20let erin. Nu motor slaat onmiddellijk aan bij het starten, maar valt onmiddellijk stil. Na een aantal keer opnieuw proberen en met het spelen van het gaspedaal blijft de motor draaien, echter de eerste minuten is het toerental echt onregelmatig. Soms slaat hij ook af als ik rem.
Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn.
Alvast bedankt
grtz
Blitzie28 augustus 2015 om 09:17 #18293366Was in Calibra gedeelte iemand met een turbo die een soort gelijk probleem had.
“opeens loopt de motor slecht, bij koude start loopt hij 2 sec. normaal en slaat dan af, hou je hem op toeren blijft hij wel doorlopen maar heeft geen kracht, als de motor warm is loopt hij wel stationair maar houd soms ook even in, bij de laatste bougie zat wat rommel tussen de punten, ik heb de bougies inmiddels al vervangen maar heeft niet geholpen.
het motorstoringslampje brand trouwens niet”Bleek luchtmassameter te zijn.
Kan je kijken of dat het probleem is.28 augustus 2015 om 12:24 #18293367Ok thanks, zal het eens controleren zé [WINKING FACE]. Eventueel nog andere oorzaken dat jullie eventueel weten?
Bedankt alvast
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
29 augustus 2015 om 11:03 #18293368Temp sensor checken,
15-30 graden een weerstand van 1450 tot 3300 ohm
80 graden een weerstand van 250 tot 360 ohmEn gasklep positie sensor wil ook nog eens kapot gaan.
1 september 2015 om 07:27 #18293369lijkt inderdaad op de luchtmassameter, die van mij had dezelfde simtonen, ook was het vermogen als de motor warm was een stuk minder en liep ook niet mooi rond
koud was hij bijna niet aan de praat te houden, je moest aardig met het gas spelen.
Ander probleem is dat er bijna niet meer aan te komen is, de meesten die er nog 1 hebben willen hem niet kwijt maar houden hem op reserve. Ook is hij anders dan die van een gewone 16klepper.
nieuw zaten ze tussen de 400 en 450 euro, ik heb voor 100 euro 1 uit Coesfeld gehaald, daar zit iemand die enkel Calibra’s sloopt
Hier in de buurt rijd er iemand met een lmm van een VW 6 cilinder, die zou ongeveer overeenkomen en zijn gemakkelijker aan te komen2 september 2015 om 18:55 #18293370Ivm het vermogen, dat gevoel heb ik ook, dat het minder was.
Thanks voor de info, weet weer wat te doen [WINKING FACE]
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
2 september 2015 om 20:05 #18293371ik had eerst de temperatuurvoeler (die met twee aansluitingen) in het thermostaathuis vervangen maar toen ik hem er in zette meete ik dezelfde weerstand als de originele dus dat was het ook niet.
toen heb ik gekeken wat de weerstand was als hij warm was en dus wel stationair bleef lopen, zo’n weerstand heb ik er tussen gedaan zodat hij ook koud stationair bleef lopen maar nog steeds in hield bij gewoon rijdenhet verhaal was dat het draadje in de luchtmassameter onderbroken zou zijn en hij op een soort noodloop zou draaien, dus een vast hoeveelheid brandstof in spuiten aan de hand van de stand van de gasschuif
met een loep naar het draadje gekeken en zag er wel goed uit en toch maar op de gok de lmm. uit Duitsland gehaald, de verkoper herkende de klachten en was er zeker van dat het de llm. was
viewtopic.php?f=7&t=188567&start=150 plaatje halverwegeAls je er wel mee gaat rijden zou ik niet te veel gas geven, turbomotoren en een verkeerd mengsel kan wel eens verkeerd aflopen
2 september 2015 om 20:18 #18293372http://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/luftmassenmesser-lmm-c20let-vectra-calibra-4×4-turbo-150kw/354200294-223-2228″ onclick=”window.open(this.href);return false;
3 september 2015 om 05:37 #18293373@Duurt: enorm bedankt
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
15 september 2015 om 17:01 #18293375loopt hij al weer goed?
16 september 2015 om 16:18 #18293374Hey Duurt, door het werk nog geen tijd gehad, zien dak er volgende week eens werk kan van maken. [WINKING FACE]
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
16 september 2015 om 22:26 #18293376we zijn benieuwd
20 september 2015 om 07:28 #18293377helemaal met de start problemen die je vermeld denk ik toch ook aan de water temperatuur sensor..
Je koud verrijking zorgt ervoor dat je dus verkeerde brandstof verhouding krijgt.Wat je zou kunnen doen is even idd zoals gezegd de sensor doormeten.
Of er gewoon eens een tech achter hangen..De live waardes zijn intressant.
7 oktober 2015 om 15:47 #18293378Vandaag eens tijd gemaakt zé, denk dat het de lucht temp sensor in het gaskleppenhuis is, volgens mij zo dood als nen pier. Nieuwe besteld en morgen heb ik hem. Grtz
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
7 oktober 2015 om 17:23 #18293379bij een Calibra zou er dan het motorstoringslampje dan gaan branden en kun je via de paperclipmethode uitlezen of de waarde van de sensor buiten het bereik valt.
ik was vorige week in Duitsland bij iemand die allemaal Calibra’s sloopt, daar was iemand met een Tech1 uitlees app. en bij die van hem week de inlaatlucht temperatuurmeter in de luchtmassameter af waardoor hij niet lekker liep
lmm worden daar ook al zeldzamerben benieuwd hoe het af loopt :angel
7 oktober 2015 om 18:33 #18293380Hey Duurt, gij hebt precies u connecties [WINKING FACE]. Ook gelezen dat die lmm’s van Bosch nogal gevoelig zijn voor vocht en stof …
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
7 oktober 2015 om 19:34 #18293381het dunne (gloei)draadje welke er in zit wil ook wel eens onderbreken, die van mij had de zelfde symtonen als die van jou en ging dan in de noodloop, het schijnt dat als je de lmm-stekker los gooit hij ook in noodloop gaat maar heb het nooit uitgeprobeerd.
hier in de buurt rijd er iemand met een lmm. van een Golf v6, komt volgens hem aardig overeen met die van de Turbo
ik denk er zelf over om voor de zekerheid een extra lmm. aan te schaffen omdat ze al aardig schaars worden en je niets met de auto kunt als ie niet goed loopt
in welke omgeving zit je?7 oktober 2015 om 19:39 #18293382Kom uit België, omgeving Mechelen. Kan je de lmm eigenlijk reviseren?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
7 oktober 2015 om 20:19 #18293383@Duurt wrote:
het dunne (gloei)draadje welke er in zit wil ook wel eens onderbreken, die van mij had de zelfde symtonen als die van jou en ging dan in de noodloop, het schijnt dat als je de lmm-stekker los gooit hij ook in noodloop gaat maar heb het nooit uitgeprobeerd.
hier in de buurt rijd er iemand met een lmm. van een Golf v6, komt volgens hem aardig overeen met die van de Turbo
ik denk er zelf over om voor de zekerheid een extra lmm. aan te schaffen omdat ze al aardig schaars worden en je niets met de auto kunt als ie niet goed loopt
in welke omgeving zit je?mocht je nog een lmm zoeken, ik heb er nog wel 1 op voorraad ;)
7 oktober 2015 om 20:26 #18293384Hoeveel vraag je ervoor? Nog in perfecte staat?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
7 oktober 2015 om 20:32 #18293385Mijne collega da aan vr6’en werkt ook ne keer raadplegen ivm die lmm’s. Ne keer zien wa ze daarvan vragen [WINKING FACE]
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
8 oktober 2015 om 16:55 #18293386En de let draait weer soepel zonder stilvallen, temp sensor in het gaskleppenhuis was het. Turbo kan weer gaan blazen [SMILING FACE WITH SMILING EYES]
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
9 oktober 2015 om 05:29 #18293387Blijkbaar kunt ge uwe oude lmm binnen brengen en krijgt ge nen gereviseerde in de plaats, wel tegen nen prijs natuurlijk.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
9 oktober 2015 om 11:04 #18293388mooi dat ie weer goed loopt king: is goedkoper dan nieuwe lmm :thumbup :angel
9 oktober 2015 om 11:06 #18293389in een werkplaatshandboek zag ik een plaatje voorbij komen met een opengewerkte lmm
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.