Beste Forumgenoten,
Ik leg graag een dilemma voor.
Ik heb een Opel Astra K Sportstourer 1.6 diesel (2018, 150.000 km) die foutmelding na foutmelding heeft op het roetfilter. Ik ben radeloos en hopeloos, wat een tijd en geld zit er al in, zonder dat het is opgelost.
Even een schets. Ik heb in december 2022 de auto gekocht. In de zomer problemen met de EGR. Deze is onder garantie vervangen.
Daarna begon januari 2024, net buiten de garantie het roetfilter storing te geven. Eerst actieve melding, blijf rijden – roetfilter reinigen, later oranje motormanagmentlampje.
Ik naar (een andere) de garage geweest, want minder wachttijd en goedkoper.
Handmatig regenereren lukt niet. Roetfilter en onderuit gehaald en schoongemaakt (1200 euro)
Na 400 km, zelfde melding.
Terug naar de garage. Verstuivers getest, werkten niet geheel goed. 4 nieuwe verstuivers want teveel inspuiten zorgt voor slechte/mislukte regeneratie (2500 euro)
Na 400 km, zelfde melding.
Foutmelding door kapotte sensors (Inlaatdruk, DPF sensor en Labdasensor). Vervangen (300 euro)
Na 400 km, zelfde melding.
Nu zeggen ze dat alles echt klopt, geen foutmelding heeft etc., roetfilter zit volg door de 2000 km tussen eerste keer roetfilter schoonmaken en nu.
Ander bedrijf laten kijken.
Er zit een scheur in je roetfilter. Kunnen we fixen. 850 euro.
Ik weet niet meer wat ik moet geloven. Ben ondertussen al zoveel geld kwijt
Zelf nu nog een additief geprobeerd om het schoon te rijden.
Ondertussen tank ik al ultimate diesel, schakel later, hogere toeren maar dat zorgt er niet voor dat het opgelost wordt.
Wie heeft er een idee of een suggestie. Waar kan ik nog naar kijken of moet hij maar in de verkoop.