Problemen met Opel Vectra 2.2 16V 2005

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Problemen met Opel Vectra 2.2 16V 2005

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18549169
    wiebev
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 June 2012

      Beste mede Opel vrienden :yahoo:

      Wij hebben sinds een paar maand een prachtige Opel Vectra 2.2 16V uit 2006 met kilometerstand 188873 automaat, hartstikke tevreden met de auto tot afgelopen maand een probleem begon. Ik reed naar de winkel, en opeens begon de auto in te houden ik ga vol gas en kon heel weinig toeren maken. Tegelijkertijd begon het servicelampje te branden (Dus niet het motorstoring lampje). Ik zet auto aan de kant en start de auto opnieuw. Probleem weg, ik geef weer veel gas en probleem was er weer. Even later reed ik naar huis, en vervolgens begon auto op een cilinder minder te rijden en begon het motorstoring lampje te branden. Auto uitgelezen 3 foutcodes (P0191; Brandstofdruk regulatie) (P1191; Brandstofdruksysteem) (P0303; Cylinder 3 overslag detectctie).

      Eerste wat we hebben vervangen zijn alle bougies, deze waren behoorlijk versleten. Helaas was dit niet de oplossing, volgende stap bobine vervangen en ook dit was niet de oplossing, weer motorstoring en cylinder die weg viel. Op dat moment was het probleem wat ik eerder in dit verhaal benoem niet aanwezig. Toen kregen we advies om tank leeg te rijden en Vpower te tanken. Volgetankt met Vpower, en het probleem leek weg. Tot week later, (vandaag) halen we de kids op, en opeens weer vermorgen weg en kon weinig touren maken (Zie filmpje) en weer het service lampje die gaat branden. Na herstarten van motor weer weg, en na gasgeven is het probleem weer terug. Zo net heb ik weer even auto op staart getrapt dit kon zonder problemen, alleen na op staart te trappen begon het service lampje weer te branden (tot op heden motorstoring niet)

      Heeft iemand een idee? Of zelfde probleem meegemaakt ?

       

      https://youtu.be/52QH5UdtAdY (Filmpje)

      #18549181
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Waarschijnlijk heeft de reparateur geen ervaring met de 2.2 motoren.

         

        Deze foutmelding duid vrijwel altijd op een defecte hoge druk pomp. Verder doorrijden leid tot verstopte injectoren en nog hogere kosten post.

         

        Vervangen bobine was overbodig. Overslaan komt door brandstof tekort.

        #18549182
        Haasje17
        Moderator
          Lid sinds:
          8 September 2009

          Oja de 2.2 moet altijd getankt worden met premium brandstof e10 gaan ze deze problemen van krijgen.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.