Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Problemen met Monza A2 GSE
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 april 2011 om 17:10 #17854682
Ff paar dingen ophelderen:
Laatste bouwjaar 1985 en 1986 was der een katalysator versie met een 156pk C30NE versie met een blau kapje op de luchtweger..Die verstevigingen bij een Monza zitten der alleen met ABS samen,een gewone Monza (ook GSE) heeft die versterkingen niet..
15 april 2011 om 19:11 #17854683AnoniemLid sinds:
1 January 1970[rquote=1914654&tid=146303&author=GSE]Ff paar dingen ophelderen:
Laatste bouwjaar 1985 en 1986 was der een katalysator versie met een 156pk C30NE versie met een blau kapje op de luchtweger..Die verstevigingen bij een Monza zitten der alleen met ABS samen,een gewone Monza (ook GSE) heeft die versterkingen niet..
[/rquote]thnx Ben,
nu weten we ook waarom die extra verstevigingen rondom die veerpoten, ABS dus :thumbupbtw: was al eerder eens bij een 84er GSE wezen kijken,was een machtig mooi ding op ebay, ff kijken dus,
2 uurtjes tuffen, beh, dat was een echte viespeuk, rottigheid bij de extra verstevigingen,
echt veel werk om dat weer netjes te krijgen + de andere ……. affijn,
deze Monza uit 84 die had er ook een 30E in liggen.kon me het haast ook niet voorstellen dat elke GSE met een 30E standaard uitgerust waren ;)
15 april 2011 om 22:50 #17854684Ja Rinus, vind ik ook… wit staat hem heel mooi en dat terwijl ik voor hedendaagse auto’s voor zwart ben :D
Er zit idd. geen chroom op (op de binnenste delen van de sloten na dan) alle accenten zijn matzwart of antraciet,,, die combinatie passen ze tegenwoordig ook weer toe op witte auto’s.. en zo zien we weer, dat de GSE zijn tijd ver vooruit was:PIk wil graag een ander voorscherm en uiteraard het liefst een witte, dan kan ik hem er gelijk opschroeven.. dus Rinus, je weet ze in de buurt te koop zei je… waar dan??
De Bermuda driehoekjes, zoals jij ze noemt:P zijn van de mijne nog prima voor zover ik kan zien.. en wat bedoel je precies met NOS onderdelen bij Opel4ever??
Goede tip, ik zal me registeren bij big Opel en nee ik mis geen zijskirt, die lag in de kofferbak ten tijde van de foto;).Ja Ron, ik heb zeker een leuk projectje… hoever ik ga, weet ik nu nog niet… iig. de onderkanten van de deuren onderhanden nemen ( inderdaad oude steenslagplekken die zijn gaan kruipen door de stilstand), stukken lassen in de zijkanten onder de achterbumper en waarschijnlijk in de A-stijlen onder de voorschermen en natuurlijk mijn (rotte) linker zijscherm vervangen…. maar misschien laat ik hem wel helemaal opnieuw spuiten.
MAAR… EERST die rottige storing eruit halen:cry daarna keuren en dan wat kilometers maken… kan niet wachten (maar ut mot wel:fy1)
15 april 2011 om 22:57 #17854685altijd mooi zo’n witte GSE…!:D
welkom en maak er wat moois van…ze zijn het waard…!:thumbup
16 april 2011 om 08:13 #17854686AnoniemLid sinds:
1 January 1970als je evt rottigheid onder bij de a-stijlen hebt zitten,
zou ik die ‘ bermuda driehoeken’ zeker als extra controle goed van binnen inspecteren.
Door onder het dashboard binnen, links en rechts te checken,
ter hoogte van de top van je computer, zeg maar.De ‘Bermuda Driehoek’: die naam heb ik ze gegeven,
omdat die driehoeken het enige rottige mystery kunnen bevatten bij een Monza/Senator.Van de buitenkant zien ze dr meestal goed uit,
van binnen zou er dan een klein minuscuul gaatje kunnen zitten,
dat uit gaat komen onder je dashboard
waar het regenwater langzaam haar intrede zal gaan doen in het interieur :(tip: deze driehoeken jaarlijks even van binnen controleren,
om verdere schade in/van je Monza zo klein mogelijk te houden.ZIt je APK er op, en je hebt de eerste storingen verholpen,
dan wordt het tijd om heerlijk te cruisen en de komende
periode gebruiken om evt een prioriteiten plan op te stellen. :thumbupwens je alvast veel rijplezier met je Monza,
en laat binnenkort aub nog even een mooie fotoshoot zien hiero :kewlpicsgrtz Ron ;)
16 april 2011 om 10:45 #17854687Steef,
NOS delen zijn New Old Stock delen, dus nieuwe onderdelen van de oude voorraad, letterlijk vertaald. Dat zijn dan originele GM onderdelen, die nog ergens verpakt en wel op de plank lagen. Dus geen imitatie, replicatie of naderhand geproduceerde delen.
Adres bij jou in de buurt is:
Kees Wesdorp, in Stavenisse (Tholen). Tel: 06- 542 473 93
Die beste man heeft een ontzaglijke hoeveelheid voorraad Monza onderdelen liggen. En genoeg voorschermen, pas nog geweest toen ik bij hem op bezoek was.
En als je de auto toch over laat spuiten, dan maakt de kleur van het vervangende voorscherm ook niet meer uit, toch? :D:D:D
18 april 2011 om 08:26 #17854688Hoi Kees,
Je kan ook Erwin misschien even bellen.(nummer moet ik even opzoeken voor je)
Hij zit in de Waalhaven op Rotterdam-Zuid en heeft ook nog wel aardig wat liggen voor de Monza.
Ik heb eventueel een zeer mooie roestvrije deur voor je (bijrijderskant)
Deze kan je voor een klein prijsje komen afhalen (in Rotterdam)Heel veel succes met het goed krijgen van je Monza (nog eentje in de buurt van Rotterdam gevonden :wors)
21 april 2011 om 22:57 #17854689Okee, we zijn nu een week verder en ik ben nog steeds niet uit mijn probleem:fy1.
Eergisteren ging zelfs de startmotor uit zichzelf aan de gang… terwijl het contact uit stond…en hij stond ook nog eens in z’n versnelling.
Door alle uitgebouwde zooi bij mijn mijn pedalen kon ik hem ook niet vrij koppelen, maar… snel de auto uit gesprongen en heb de accupool los kunnen trekken… toen stond inmiddels wel 6 meter verder en midden op de weg:P… gelukkig is er niets gebeurd.
Ik dacht het toen gevonden te hebben en heb het contactslot uit elkaar gehaald en gereinigd, mocht ook niet baten
Iemand nog een ingeving, want ik ben het spoor zo’n beetje helemaal bijster..
(hij heeft de afgelopen week 3 of 4 keer even gedraaid, maar sloeg na zo’n 20 seconden weer af en het klikken en pulsen begon weer)@ Ron: bedankt voor je adviezen, want inderdaad heb ik al plekken in de A-stijl aan de zijkant onder het dashboard.
@ Rinus: Bedankt voor je info… zeer waardevol !!
@ Charlois: Als je dat telefoonummer voor me hebt, graag
En een roestvrije rechter deur heb ik zelf ook.. maar toch bedankt voor je aanbod… wanneer ik een auto van rechts over het hoofd zie contact ik je zeker;)Maar hij mot :swearwel eerst starten…..
Mijn Monza heeft volgende week eigenlijk een optreden op de klassiekershow in Krimpen a/d IJssel ‘s ochtends op Koninginnedag… de organisator (die ik door de jaren heen goed ken) was zelfs blij verrast dat ik dit jaar eindelijk met mijn Monza op de show zou komen…:thumbupmaar het ziet er naar uit dat dat niet gaat lukken: dus Charlois of Ron… als jullie interesse hebben !!!:angel
21 april 2011 om 22:59 #17854690[rquote=1916317&tid=146303&author=charlois187]Hoi Kees,
[/rquote]
Euh Charlois…. KEES heet trouwens STEEF
22 april 2011 om 05:37 #17854691AnoniemLid sinds:
1 January 1970[rquote=1918834&tid=146303&author=steef63][rquote=1916317&tid=146303&author=charlois187]Hoi Kees,
[/rquote]
Euh Charlois…. KEES heet trouwens STEEF[/rquote]
:jerry22 april 2011 om 05:54 #17854692AnoniemLid sinds:
1 January 1970[rquote=1918832&tid=146303&author=steef63]
Mijn Monza heeft volgende week eigenlijk een optreden op de klassiekershow in Krimpen a/d IJssel ‘s ochtends op Koninginnedag… de organisator (die ik door de jaren heen goed ken) was zelfs blij verrast dat ik dit jaar eindelijk met mijn Monza op de show zou komen…:thumbup maar het ziet er naar uit dat dat niet gaat lukken: dus Charlois of Ron… als jullie interesse hebben !!!:angel[/rquote]
Miss dat het iets is voor Mario [Charlois] met z’n prachtige A1, die zit redelijk dicht in de buurt. :thumbup
Mijn A2 ziet dit jaar het daglicht niet meer, staat netjes geschorst en opgeborgen, volgend jaar is ie vrij :D22 april 2011 om 08:05 #17854693[rquote=1918834&tid=146303&author=steef63][rquote=1916317&tid=146303&author=charlois187]Hoi Kees,
[/rquote]
Euh Charlois…. KEES heet trouwens STEEF[/rquote]
Sorry over het hoofd gezien :angel
22 april 2011 om 08:09 #17854694[rquote=1918832&tid=146303&author=steef63]Okee, we zijn nu een week verder en ik ben nog steeds niet uit mijn probleem:fy1.
Eergisteren ging zelfs de startmotor uit zichzelf aan de gang… terwijl het contact uit stond…en hij stond ook nog eens in z’n versnelling.
Door alle uitgebouwde zooi bij mijn mijn pedalen kon ik hem ook niet vrij koppelen, maar… snel de auto uit gesprongen en heb de accupool los kunnen trekken… toen stond inmiddels wel 6 meter verder en midden op de weg:P… gelukkig is er niets gebeurd.
Ik dacht het toen gevonden te hebben en heb het contactslot uit elkaar gehaald en gereinigd, mocht ook niet baten
Iemand nog een ingeving, want ik ben het spoor zo’n beetje helemaal bijster..
(hij heeft de afgelopen week 3 of 4 keer even gedraaid, maar sloeg na zo’n 20 seconden weer af en het klikken en pulsen begon weer)@ Ron: bedankt voor je adviezen, want inderdaad heb ik al plekken in de A-stijl aan de zijkant onder het dashboard.
@ Rinus: Bedankt voor je info… zeer waardevol !!
@ Charlois: Als je dat telefoonummer voor me hebt, graag
En een roestvrije rechter deur heb ik zelf ook.. maar toch bedankt voor je aanbod… wanneer ik een auto van rechts over het hoofd zie contact ik je zeker;)Maar hij mot :swearwel eerst starten…..
Mijn Monza heeft volgende week eigenlijk een optreden op de klassiekershow in Krimpen a/d IJssel ‘s ochtends op Koninginnedag… de organisator (die ik door de jaren heen goed ken) was zelfs blij verrast dat ik dit jaar eindelijk met mijn Monza op de show zou komen…:thumbupmaar het ziet er naar uit dat dat niet gaat lukken: dus Charlois of Ron… als jullie interesse hebben !!!:angel[/rquote]
Ik zal zijn nummer even opzoeken voor je.
Ben nu op mijn werk en heb het thuis ergens liggen.
Hij zit zoiezo in de waalhaven, bij de telefoontoren die daarzo staat.Waar in Krimpen is de Klassieker Show?
In de Polder of ergens anders?Greetz,
Mario (charlois187)
24 april 2011 om 11:32 #17854695Mario,
Ik zie dat je bekend ben daar, het is niet in de polder, maar over de Algerabrug links, bij de stoplichten rechts en dan de 1e mogelijkheid weer rechts, het parkeerterrein van het vroegere Kaerthuys (heet nu de pannekoe) naast het zwembad de Lansingh.
Als je willt komen kan ik je wel aanmelden.Ik ben zit inmiddels “vast” met mijn storing… ik weet het niet meer.
‘s Ochtends wanneer ik de accu erin zet, start hij gewoon en slaat vervolgens na een halve minuut weer af.. en het klikken en pulsen begint weer… ik weet het niet meer.
Misschien de regelprint van de Bosch jetronic – zit achter de linker veerpoot in de motorruimte…
Heeft iemand daar al eens problemen mee gehad???25 april 2011 om 10:12 #17854696Ik heb me vanochtend even verder gefocust op het stuurapparaat van de Bosch Jetronic (AS 0 227 921 016).
Wanneer ik hem loskoppel, heb ik uiteraard geen geklik meer van het brandtofpomprelais, de brandstofpomp en stappenmotor pulsen niet, geen gevonk meer in de verdeelkap en ook de digi- tellerset maakt z’n “zelfstest” netjes af.
Met mijn beperkte electronicakennis geef ik het stuurapparaat dus de schuld.
Heeft iemand van jullie er miss. 1 liggen die ik kan testen ( en uiteraard overnemen als het probleem daarmee opgelost is !!! :racen: ) het partnr. is: AS 0 227 921 016
Graag jullie reactie…….26 april 2011 om 08:03 #17854697Tja, als dat stuur apparaat overleden is (die zwarte kast aan de bestuurderskant achter de veerhoed)…. dan zijn je klachten te begrijpen. Gelukkig nog nooit dit soort prob’s gehad. Electronica is voor mij meestal abacadabra. Ik heb er geen eentje spare liggen. Maar de man, die ik je hebt doorgegeven, heeft er zeker eentje liggen voor je. Bel eventjes voor de zekerheid.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.