Problemen met mijn Astra G Z18XE

Forumindex Forums Modellen Astra Problemen met mijn Astra G Z18XE

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17249015
    mvdbroek
      Lid sinds:
      29 May 2012

      Ik zal mij even kort voorstellen doordat ik nieuw op dit forum ben. Ik ben Mark en heb sinds 3 maanden een Astra G Z18XE Sport uit 2002 aangeschaft. Een aantal weken na ankoop begonnen zich problemen voor te doen. Mijn TCC en Motormanagement lampje begonne te branden, en de wagen liep ‘rauw’ op drie cilinders. Ik heb de autohandelaar hiermee geconfronteerd, maar garantie tot de deur. :argue
      Ik heb zelf van alles nagelopen, maar kwam hier niet uit dus ben ik naar het Motorhuis gegaan. Ik heb daar een diagnose laten uitvoeren. Ze hebben de auto doorgemeten, en zelfs de kabelboom uit elkaar gehaald. Als diagnose kwam hieruit dat het motormanagement stuurapparaat stuk was. Lekker dus: 340 euro diagnose kosten en 740 euro ECU. Ik heb er een nieuwe ECU in laten zetten, en heb een aantal weken goed kunnen rijden. Alle lampjes uit, maar vondt toch dat de wagen nog erg rauw liep en inhield. Sinds een paar weken branden het motormanagement lampje weer, dus ik terug naar het Motorhuis. Na analyse kwam eruit dat de software opnieuw ingeladen moest worden (ecu) en dat 1 van mijn lambda sondes storingen geeft. Tevens geeft mijn cruisecontrol ook storingen. Hier wordt ik dus niet vrolijk van. Weet iemand hoe je lambda sondes (4 aders) -en een luchtmassameter kan doormeten? Ik wil niet weer een zak geld uitgeven, als dit toch niet het probleem is. Heeft iemand soortgelijke problemen ondervonden, en zo ja hoe hebben jullie dit opgelost? HELP!

      #18030699
      patrick2303
        Lid sinds:
        16 January 2011

        hoi mark

        nog een aanvulling op mijn PB aan jou.
        Beide zijn niet door te meten.
        Wat je wel kan doen is kijken of iemand een laptop met OPC heeft en geen universele uitlees apparaat.
        Deze kunnen meestal geen waardes zien maar alleen foutmeldingen.
        En een laptop kan dat wel.
        Zo ben ik er ook achter gekomen dat beide stuk waren terwijl 1 van de 2 geen melding gaf.
        Cruisecontrol gaf bij mij ook problemen. de ene keer wel de andere keer niet.
        Doortrekken op de cruise werkte bij mij niet.
        Cruise aanzetten wel.

        #18030700
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Ik zeg, Massa kabel trekken van accu – pool naar het metaal van de motor, en een los draadje aan de ECU..

          @ Patrick, ook bij een Z18XE moet je gewoon kunnen optrekken en afremmen op de Cruise..

          Willem

          #18030701
          mvdbroek
            Lid sinds:
            29 May 2012

            Ik heb de draadje van de ecu gecontroleerd en zit niks los. Er zit trouwens een nieuwe ecu op. Ik heb vandaag een nieuwe massakabel getrokken van mijn accu naar mijn chassis. Merk op het eerste gezicht nog niks. Ik heb mijn lama sensor voor de katalisator doorgemeten en gaf tussen de 0.1 en 0,9 volt aan. Dit lijkt mij ok. Morgen maar ff de auto opkrikken en de andere o2 sensor doormeten. Weet niet zeker of ik mijn gasklephuis ook moet schoonmaken…

            #18030702
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Massa kabeltje naar de motorcomputer leggen, op een van de bevestigings boutjes bijplaatsen..

              willem

              #18030703
              mvdbroek
                Lid sinds:
                29 May 2012

                massa kabeltje getrokken van chassis naar ecu. Merk nog geen verschil, dus ff langs het Motorhuis gegaan. Het Motorhuis heeft de Astra aan de OPCOM gehangen, en kwam uit dat de luchtmassameter onjuiste waardes gaf. Nu hebben ze een nieuwe LMM geplaats, en kan ik ff een weekje testrijden; Moet pas betalen als het probleem opgelost is, anders oude LMM terug. Gelijk maar even uitgelaten op de snelweg en voel dat het vermogen van de Astra terug is :):):) Nu maar hopen dat het probleem opgelost is… Keep you posted

                #18030704
                koenelsenaar
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 April 2010

                  dan ben je duur aan een LMM via de dealer. Genoeg leden hier op het forum hebben ook een Opcom, en kunnen ook wel een LMM vervangen…

                  Hoop wel dat het is opgelost…

                  #18030705
                  mvdbroek
                    Lid sinds:
                    29 May 2012

                    @koenelsenaar wrote:

                    dan ben je duur aan een LMM via de dealer. Genoeg leden hier op het forum hebben ook een Opcom, en kunnen ook wel een LMM vervangen…

                    Hoop wel dat het is opgelost…

                    Het motorhuis vertelde mij dat er veel imitatie lmm’s bestaan en dat deze max 1 jaargetij op het onderdeel geven. Op de lmm van Opel geven ze twee jaar garantie op het onderdeel plus installatie etc. Nou weet ik dat dit bullshit is maar ik beschik niet over een opcom interface. Ga toch maar eens kijken op ik dit op de kop kan tikken. De Opel lmm bij de dealer kost 249,- euries…

                    #18030706
                    koenelsenaar
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 April 2010

                      opcom 30 euro via ebay

                      #18030707
                      derartz
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        27 January 2011

                        zow jij hebt wel pech met je wagen zeg. ik rij ook een z18xe uit 2003 heb ook een opcom. als de problemen te lastig worden voor mij kan ik hem altijd nog wegbrengen denk ik dan maar. het jammere is dat ik altijd buiten op de oprit moet hobbyien en geen garage heb.
                        opcom had ik via ebay voor 30 a 35 euro idd. succes

                        #18030708
                        stef gsi
                          Lid sinds:
                          10 June 2012

                          ik zeg gasklephuis + inlaat spruitstuk demonteren en schoonmaken dat scheeld helft van storingen in dat blok :kewlpics

                          #18030709
                          mvdbroek
                            Lid sinds:
                            29 May 2012

                            Nou allen, ik heb mijn gasklephuis schoongemaakt, en ben erachter gekomen dat er een scheur zat in de flexibele voorpijp. Daardoor reageerde de lamda sensoren vreemd. Ik heb een nieuwe voorpijp erop gezet, en de lampjes blijven nu uit! Ik heb hier al een tijdje mee gereden, en moet zeggen dat de astra beter reageerd. Ik ben nog niet helemaal tevreden. Ik heb toch het gevoel dat hij nog inhoud. Als i s’ochtends de auto start, lijkt de auto over een 2 takt motor te beschikken, qua geluid dan. na een paar seconden is dit geluid weg (de choke staat nutuurlijk aan 4ltr/100). Als ik wegrij reageerd de auto top; alleen als ik schakel van m’n 1 naar zijn twee, remt de motor een klein beetje af. dit is na een paar minuten over. als de auto warm is (temperatuur blijft op 90 graden) en na een stuk gereden te hebben gebeurt er iets raars. Als ik dan mijn auto stationair laat draaien, en een klein beetje gas geef hoor ik een nabrander in mijn uitlaat? ik weet niet goed hoe ik dit moet verwoorden. Je zou denken dat de uitlaat lek is maar dat kan niet; er zit immer een nieuwe op. Iemand een idee???
                            Ik woor hier wel een beetje moe van…. zucht.

                            Grt Mark

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.