Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › problemen met me motor
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 oktober 2013 om 13:30 #17261222
Beste Opel liefhebbers,
Sinds ik mijn motor er vorig jaar uit heb gehaald, heb ik alleen maar problemen (storingslampjes). Na het uitlezen
van de paperclip methode, gaf hij de volgende foutcodes aan;
21 – Potmetergasklep
12 – Begin signaal diagnose
57 – Stappenmotor stationair regeling lage spanning
16 – Klopsignaal
94 – Hallsensor nokkenasEr werd gezegd dat waarschijnlijk de boordcomputer kapot is, of dat er een breuk in de kabelboom zit.
Mijn vraag is; Waar kan ik een boordcomputer uit laten lezen?
Hoe meet ik een kabelboom door?Ik hoor graag reactie hierop.
14 oktober 2013 om 16:44 #18179608hall sensor zal hij waars altijd aangeven aangezien je motor niet draait,
daardoor zal deze altijd als foutcode worden weergegeven.en ik weet niet waar je woont, mocht je in zeeuws-vlaanderen wonen kan je altijd even langs komen.
16 oktober 2013 om 08:26 #18179609bedankt voor je reactie..
en indd als je motor niet draait dat geef die senor als foutmelding.. maar het ga er meer om dat me motor in de noodloop staat..
en als ik senor eraf haal tijdens het draaien van de motor,, blijf het gewoon het zelfde..maar ik heb vrijdag een afspraak bij de testbank ,, dus hoop dat hun het probleem kan vinden,, wat er echt aan de hand is..
en ik woon niet echt in de buurt van Zeeuws-Vlaanderen.. ik woon in de buurt van Gorinchem
maar inder geval bedankt voor je aanbod..21 oktober 2013 om 21:58 #18179610Je zou eens kunnen beginnen met resetten (accu enige tijd los) en dan kijken welke fouten het eerst (of überhaupt) optreden. De nokkenassensor hoort geen storing te geven, ook als de motor niet draait. Dat is de krukassensor. De nokkenassensor heeft een secundaire functie en het motormanagement kan leven zonder, maar geeft dan een foutcode. De krukassensor heeft een primaire werking, dus komt gelijk op als fout normaalgesproken.
Nou is dit (denk ik?) een M2.8 motor, dus pin me er ook niet op vast, want die zie ik niet bepaald dagelijks voorbij komen.
Eerlijk gezegd vind ik het feit dat de krukassensor niet op komt (code 31 bij M2.5 motoren) eerder verdacht!
Klopsensor zou ik niet gelijk wakker van liggen, die reageert waarschijnlijk op het feit dat de motor niet goed start en loopt. Stappenmotor idem, lijkt me niet gelijk hét defect. Ik zou gebaseerd op het verhaal eens beginnen met een nieuwe gaskleppositiesensor. Let wel op dat dit eentje is die geschikt is dan voor de DIS motor, met M2.8!! Tenzij je je vergist in alles en er toch rotorontsteking en M2.5 op de motor zit!!
22 oktober 2013 om 04:44 #18179611Zit de rode stekker onder het inlaatspruitstuk wel op de klopsensor en de zwarte stekker wel op de stappenmotor?
Als die verkeerdom zitten levert dat al 3 foutcodes op
Klopsensor
Stappenmotor
En stationairregelingIs de kabelboom van een kadett of vectra astra calibra?
27 oktober 2013 om 11:21 #18179612@TRPower wrote:
Zit de rode stekker onder het inlaatspruitstuk wel op de klopsensor en de zwarte stekker wel op de stappenmotor?
Als die verkeerdom zitten levert dat al 3 foutcodes op
Klopsensor
Stappenmotor
En stationairregelingIs de kabelboom van een kadett of vectra astra calibra?
Bedankt voor je reactie,, maar beide stekkers zijn toch verschillend.. Dus kan toch niet verschillend zijn… En ik heb een lexmall inlaatspruitstuk
27 oktober 2013 om 11:24 #18179613@TRPower wrote:
Zit de rode stekker onder het inlaatspruitstuk wel op de klopsensor en de zwarte stekker wel op de stappenmotor?
Als die verkeerdom zitten levert dat al 3 foutcodes op
Klopsensor
Stappenmotor
En stationairregelingIs de kabelboom van een kadett of vectra astra calibra?
En volgens mij is de kabelboom van een astra,, maar weet ik niet zeker
27 oktober 2013 om 11:25 #18179614@Vinci wrote:
Je zou eens kunnen beginnen met resetten (accu enige tijd los) en dan kijken welke fouten het eerst (of überhaupt) optreden. De nokkenassensor hoort geen storing te geven, ook als de motor niet draait. Dat is de krukassensor. De nokkenassensor heeft een secundaire functie en het motormanagement kan leven zonder, maar geeft dan een foutcode. De krukassensor heeft een primaire werking, dus komt gelijk op als fout normaalgesproken.
Nou is dit (denk ik?) een M2.8 motor, dus pin me er ook niet op vast, want die zie ik niet bepaald dagelijks voorbij komen.
Eerlijk gezegd vind ik het feit dat de krukassensor niet op komt (code 31 bij M2.5 motoren) eerder verdacht!
Klopsensor zou ik niet gelijk wakker van liggen, die reageert waarschijnlijk op het feit dat de motor niet goed start en loopt. Stappenmotor idem, lijkt me niet gelijk hét defect. Ik zou gebaseerd op het verhaal eens beginnen met een nieuwe gaskleppositiesensor. Let wel op dat dit eentje is die geschikt is dan voor de DIS motor, met M2.8!! Tenzij je je vergist in alles en er toch rotorontsteking en M2.5 op de motor zit!!
Bedankt voor je reactie
27 oktober 2013 om 11:29 #18179615Nee, hij heeft gelijk, die stekkers passen, is een veel gemaakte vergissing en geeft idd. al drie van jouw storingen! Motor loopt dan vaak wel, alleen gaat hij het klopsensor element de stappenmotor sturing geven en de stappenmotor als klopsensor gebruiken. Gaat dan niks stuk, maar werkt uiteraard niet optimaal… :jerry
27 oktober 2013 om 14:22 #18179616@TRPower wrote:
Zit de rode stekker onder het inlaatspruitstuk wel op de klopsensor en de zwarte stekker wel op de stappenmotor?
Als die verkeerdom zitten levert dat al 3 foutcodes op
Klopsensor
Stappenmotor
En stationairregelingIs de kabelboom van een kadett of vectra astra calibra?
Ik wil je inder geval hartsikke bedanken voor je reactie, want ik heb vanmiddag me stekkers verwisseld en indd geen storing meer, hij loop gelijk hoe die moet lopen..
Bedankt :D
28 oktober 2013 om 20:51 #18179617Veel gemaakte fout,gebeurd de beste!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.