problemen met me motor

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) problemen met me motor

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17261222
    black devil
      Lid sinds:
      19 May 2008

      Beste Opel liefhebbers,

      Sinds ik mijn motor er vorig jaar uit heb gehaald, heb ik alleen maar problemen (storingslampjes). Na het uitlezen
      van de paperclip methode, gaf hij de volgende foutcodes aan;
      21 – Potmetergasklep
      12 – Begin signaal diagnose
      57 – Stappenmotor stationair regeling lage spanning
      16 – Klopsignaal
      94 – Hallsensor nokkenas

      Er werd gezegd dat waarschijnlijk de boordcomputer kapot is, of dat er een breuk in de kabelboom zit.
      Mijn vraag is; Waar kan ik een boordcomputer uit laten lezen?
      Hoe meet ik een kabelboom door?

      Ik hoor graag reactie hierop.

      #18179608
      Ludolf
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 December 2008

        hall sensor zal hij waars altijd aangeven aangezien je motor niet draait,
        daardoor zal deze altijd als foutcode worden weergegeven.

        en ik weet niet waar je woont, mocht je in zeeuws-vlaanderen wonen kan je altijd even langs komen.

        #18179609
        black devil
          Lid sinds:
          19 May 2008

          bedankt voor je reactie..

          en indd als je motor niet draait dat geef die senor als foutmelding.. maar het ga er meer om dat me motor in de noodloop staat..
          en als ik senor eraf haal tijdens het draaien van de motor,, blijf het gewoon het zelfde..

          maar ik heb vrijdag een afspraak bij de testbank ,, dus hoop dat hun het probleem kan vinden,, wat er echt aan de hand is..

          en ik woon niet echt in de buurt van Zeeuws-Vlaanderen.. ik woon in de buurt van Gorinchem
          maar inder geval bedankt voor je aanbod..

          #18179610
          Vinci
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 August 2009

            Je zou eens kunnen beginnen met resetten (accu enige tijd los) en dan kijken welke fouten het eerst (of überhaupt) optreden. De nokkenassensor hoort geen storing te geven, ook als de motor niet draait. Dat is de krukassensor. De nokkenassensor heeft een secundaire functie en het motormanagement kan leven zonder, maar geeft dan een foutcode. De krukassensor heeft een primaire werking, dus komt gelijk op als fout normaalgesproken.

            Nou is dit (denk ik?) een M2.8 motor, dus pin me er ook niet op vast, want die zie ik niet bepaald dagelijks voorbij komen.

            Eerlijk gezegd vind ik het feit dat de krukassensor niet op komt (code 31 bij M2.5 motoren) eerder verdacht!

            Klopsensor zou ik niet gelijk wakker van liggen, die reageert waarschijnlijk op het feit dat de motor niet goed start en loopt. Stappenmotor idem, lijkt me niet gelijk hét defect. Ik zou gebaseerd op het verhaal eens beginnen met een nieuwe gaskleppositiesensor. Let wel op dat dit eentje is die geschikt is dan voor de DIS motor, met M2.8!! Tenzij je je vergist in alles en er toch rotorontsteking en M2.5 op de motor zit!!

            #18179611
            TRPower
              Lid sinds:
              13 October 2008

              Zit de rode stekker onder het inlaatspruitstuk wel op de klopsensor en de zwarte stekker wel op de stappenmotor?

              Als die verkeerdom zitten levert dat al 3 foutcodes op
              Klopsensor
              Stappenmotor
              En stationairregeling

              Is de kabelboom van een kadett of vectra astra calibra?

              #18179612
              black devil
                Lid sinds:
                19 May 2008

                @TRPower wrote:

                Zit de rode stekker onder het inlaatspruitstuk wel op de klopsensor en de zwarte stekker wel op de stappenmotor?

                Als die verkeerdom zitten levert dat al 3 foutcodes op
                Klopsensor
                Stappenmotor
                En stationairregeling

                Is de kabelboom van een kadett of vectra astra calibra?

                Bedankt voor je reactie,, maar beide stekkers zijn toch verschillend.. Dus kan toch niet verschillend zijn… En ik heb een lexmall inlaatspruitstuk

                #18179613
                black devil
                  Lid sinds:
                  19 May 2008

                  @TRPower wrote:

                  Zit de rode stekker onder het inlaatspruitstuk wel op de klopsensor en de zwarte stekker wel op de stappenmotor?

                  Als die verkeerdom zitten levert dat al 3 foutcodes op
                  Klopsensor
                  Stappenmotor
                  En stationairregeling

                  Is de kabelboom van een kadett of vectra astra calibra?

                  En volgens mij is de kabelboom van een astra,, maar weet ik niet zeker

                  #18179614
                  black devil
                    Lid sinds:
                    19 May 2008

                    @Vinci wrote:

                    Je zou eens kunnen beginnen met resetten (accu enige tijd los) en dan kijken welke fouten het eerst (of überhaupt) optreden. De nokkenassensor hoort geen storing te geven, ook als de motor niet draait. Dat is de krukassensor. De nokkenassensor heeft een secundaire functie en het motormanagement kan leven zonder, maar geeft dan een foutcode. De krukassensor heeft een primaire werking, dus komt gelijk op als fout normaalgesproken.

                    Nou is dit (denk ik?) een M2.8 motor, dus pin me er ook niet op vast, want die zie ik niet bepaald dagelijks voorbij komen.

                    Eerlijk gezegd vind ik het feit dat de krukassensor niet op komt (code 31 bij M2.5 motoren) eerder verdacht!

                    Klopsensor zou ik niet gelijk wakker van liggen, die reageert waarschijnlijk op het feit dat de motor niet goed start en loopt. Stappenmotor idem, lijkt me niet gelijk hét defect. Ik zou gebaseerd op het verhaal eens beginnen met een nieuwe gaskleppositiesensor. Let wel op dat dit eentje is die geschikt is dan voor de DIS motor, met M2.8!! Tenzij je je vergist in alles en er toch rotorontsteking en M2.5 op de motor zit!!

                    Bedankt voor je reactie

                    #18179615
                    Vinci
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 August 2009

                      Nee, hij heeft gelijk, die stekkers passen, is een veel gemaakte vergissing en geeft idd. al drie van jouw storingen! Motor loopt dan vaak wel, alleen gaat hij het klopsensor element de stappenmotor sturing geven en de stappenmotor als klopsensor gebruiken. Gaat dan niks stuk, maar werkt uiteraard niet optimaal… :jerry

                      #18179616
                      black devil
                        Lid sinds:
                        19 May 2008

                        @TRPower wrote:

                        Zit de rode stekker onder het inlaatspruitstuk wel op de klopsensor en de zwarte stekker wel op de stappenmotor?

                        Als die verkeerdom zitten levert dat al 3 foutcodes op
                        Klopsensor
                        Stappenmotor
                        En stationairregeling

                        Is de kabelboom van een kadett of vectra astra calibra?

                        Ik wil je inder geval hartsikke bedanken voor je reactie, want ik heb vanmiddag me stekkers verwisseld en indd geen storing meer, hij loop gelijk hoe die moet lopen..

                        Bedankt :D

                        #18179617
                        stoppelflieger
                          Lid sinds:
                          14 January 2007

                          Veel gemaakte fout,gebeurd de beste!

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.