Problemen met koppeling/schakelen

Forumindex Forums Techniek Overige motor types Problemen met koppeling/schakelen

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    nit
    Deelnemer

Goedenavond allemaal,

Sinds maandag heb ik al last van mijn koppeling in de astra 1.6 16v bj2000.

Als ik de koppeling enkele seconde ingedrukt houdt(bv. bij het wachten voor een stoplicht) dan wordt het gedeelte waarin hij pakt steeds kleiner.
      Het schakelen naar de 2 gaat bijvoorbeeld al binnen 1 cm vanaf volledig ingedrukt. In versnelling 1 gaat de auto al rollen als ik mijn koppeling nog steeds helemaal ingedrukt heb. als ik hem in vrij zet dan krijg ik de koppeling niet in versnelling… :thumbdown

Als ik een paar keer koppeling pomp dan lukt het weer wel.
      Tijdens het rijden is schakelen geen probleem en pakt het op de normale hoogte en komt de koppeling wel goed terug.

Iemand enig idee hoe dit kan en wat hieraan te doen is?

alvast bedankt.

Haasje17
      Moderator

Dan moet je eens je remvloeistof in de gaten houden, dan is of je koppelingscilinder van het pedaal lek of de cilinder in de bak.
        Als die in de bak lekt zou die remvloeistof moeten verliezen.

nit
        Deelnemer

@Haasje17 wrote:

Dan moet je eens je remvloeistof in de gaten houden, dan is of je koppelingscilinder van het pedaal lek of de cilinder in de bak.
          Als die in de bak lekt zou die remvloeistof moeten verliezen.

Oke zal ik zeker doen, echter is er bijna niet mee te rijden.
          Als ik mijn koppeling helemaal ingedrukt houdt dan rijdt de auto al aan, enige manier om hem te stoppen is de motor af te zetten.

wim-v6
          Deelnemer

een van bijde Cilinders lek of de een van de leidingen er tussen.
            Meestal is de Hulp koppelings cilinder lek (die in het Koppelingshuis, aan de motor dus).
            Vaak kan je dit ook wel zien aan een druppie remvloeistof tussen de verbinding van de motor en de Versnellingsbak.

Willem

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.