Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Problemen met " knakkende " deuren?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 februari 2010 om 13:07 #17217062
Had dit probleem al een tijdje, dus ben er mee aan de slag gegaan. Probleem zat hem bij het scharnierpunt wat op de stijl zit, wat uitgeloeterd is en de 2 vlakken waarover het stangetje beweegt niet meer vlak waren.
Oplossing ; boutje eruit, met de vijl de 2 vlakken weer mooi vlak vijlen, en als ze ook nog gebogen zijn, even met een klein hamertje voorzichtig recht tikken, boutje ff schoonborstelen, geheel in elkaar zetten en boutje aandraaien tot ie zwaar gaat, wat lithium vet eraan smeren.
Bij de deur zelf was hij bij mij ook nog licht gebogen, kon ook dat zo even terugtikken met een hamertje, en smeer ook hier wat lithium vet aan.
En hij is weer stil :thumbup
Voorbeeld foto ( astra ), zelfde principe:
4 februari 2010 om 14:59 #17605044enigste nadeel is dat je het binnen de kortse keren weerr hebt!.
Wat je beter kan doen is 2 nieuwe halen bij de dealer kosten iets van 20 euro dus dat valt wel mee.
En dan zit er volgens mij ook een soort van plastic ringetje tussen wat stukkken beter is!.4 februari 2010 om 15:23 #17605045Hmmm schanier voor 20euro? Zoja weet iemand dan 100% precies wat ik moet bestellen?:hmmz
Mij is ook verteld dat het kraken van de deur dat het zo’n plastic nokjes zijn van je deurvanger die je hoort, dit is een bekend geluidje.Dus verschillende oplossingen?
4 februari 2010 om 17:02 #17605046Hier zitten geen plastic nokjes op, is gewoon metaal op metaal :) , maar kan zijn dat andere ( nieuwere ) modellen het wel hebben.
4 februari 2010 om 17:03 #17605047origineel gepost door Desperado
enigste nadeel is dat je het binnen de kortse keren weerr hebt!.Wat je beter kan doen is 2 nieuwe halen bij de dealer kosten iets van 20 euro dus dat valt wel mee.
En dan zit er volgens mij ook een soort van plastic ringetje tussen wat stukkken beter is!.Het zit vast op de auto gelast. Hoe wil je dit als ” onderdeel ” bestellen? Je kan het overigens wel losboren.
4 februari 2010 om 17:15 #17605048AnoniemLid sinds:
1 January 1970haha dat heb ik dus ook, vind het niet storend ofzo :P
4 februari 2010 om 21:33 #17605049gewoon een nieuw boutje er in met een moertje en goed aandraaien probleem opgelost.
4 februari 2010 om 21:49 #17605050origineel gepost door calibart16v
gewoon een nieuw boutje er in met een moertje en goed aandraaien probleem opgelost.Dat dacht ik eerst ook maar dat was het niet, was ook aardig verbogen bij mij. Boutje was gewoon prima.
5 februari 2010 om 07:35 #17605051Ik heb een 1997er en daar zitten idd die kunststof ringen in, die heb ik een maand of wat geleden vervangen. En weg zijn de knakkende deuren.
5 februari 2010 om 10:00 #17605052Aha! Denk dat nieuwere modellen dan kunstof ringen hebben, de oude nog niet :)
5 februari 2010 om 10:42 #17605053origineel gepost door 2slow
Ik heb een 1997er en daar zitten idd die kunststof ringen in, die heb ik een maand of wat geleden vervangen. En weg zijn de knakkende deuren.Weet je zo toevallig wat dit kosten?? Want moet dit ook een keertje gaan bestellen.
5 februari 2010 om 12:26 #17605054de duervanger is bij de latere modellen gewijzigd
17 STANGVERBINDING, CONTROLE, VOORDEUR L1000001-
P1299999
-P9299999 90355688 1 60 222 2
17 STANGVERBINDING, CONTROLE, VOORDEUR R1000001-
R9000001-
90462824 1 60 233 2
18 -BAND, DEURVANGER, VOORDEUR (NLS.- GEBRUIK 90355688 1 60 222) L1000001-
P1299999
-P9299999 (90355689) (1 60 369) 2
18 -BAND, DEURVANGER, VOORDEUR L1000001-
P1299999
-P9299999 90355688 1 60 222 2
18 -BAND, DEURVANGER, VOORDEUR R1000001-
R9000001-
90462825 1 60 234 2
DEURVANGER EN BAND BEVESTIGINGEN
21 VULRING, 6.4 L1000001-
P1299999
-P9299999 11011616 20 80 129 2
22 MOER, M6 L1000001-
P1299999
-P9299999 11065575 20 66 109 2
23 BUSJE 90462823 1 60 587 25 februari 2010 om 12:31 #17605055Oke, bedankt Project, is dat ook weer duidelijk!
5 februari 2010 om 17:14 #17605056origineel gepost door Maurice89
origineel gepost door 2slow
Ik heb een 1997er en daar zitten idd die kunststof ringen in, die heb ik een maand of wat geleden vervangen. En weg zijn de knakkende deuren.Weet je zo toevallig wat dit kosten?? Want moet dit ook een keertje gaan bestellen.
Ja want die heb ik laatst besteld bij de dealer.
Komt ie:
€0.46 per stuk
5 februari 2010 om 17:19 #17605057Heeft de nexia van mn pa ook, binnenkort maar eens naar kijken
5 februari 2010 om 17:42 #17605058Dan ga ik ze ook bij de opel dealer bestellen. Thx:thumbup
6 februari 2010 om 16:39 #17605059Ik heb ook van die kunstof ringen erin zitten, als je die vervangt is het idd. opgelost…
Maar bij die oudere types, hoort daar normaal niet een soort van conische pen in te zitten? Bij bijvoorbeeld een corsatje B zitten er van die pennen in, ff vervangen en ook opgelost…6 februari 2010 om 17:14 #17605060De conische pen moet ik helaas vervangen, Bij opel dealer koste ze 35euro ongeveer nieuw.
Dus word over 2/3 maandjes keertje bestellen ofzo:thumbup Nu nog geen zin in
7 februari 2010 om 16:06 #17605061Mijne komt uit ’94 en heeft ook die plastic stukjes in het scharnier. Die maar een ff bestellen bij opel:P
8 februari 2010 om 17:25 #17605062@ maurice89
Zo’n klein frot pennetje €35 ? geloof ik helemaal niks van!8 februari 2010 om 21:20 #17605063Ja hier kosten dit echt 35euro. Opel dealer Helmond is soort pen met schanier of iets in die zin. Dusja ik heb niet die deur vangertjes:P
8 februari 2010 om 22:11 #17605064Over wat voor pinnetjes hebben jullie het? bij mij zit het zo:
Eerst een deel van de beugel die aan het carrosserie is gelast, daarna een wit plastic geval die ook deels in het gat van de deurvanger valt. Daarna de deurvanger, weer een beugel en daarna een moer.
Dan moet ik dus dat plastic geval vervangen?
8 februari 2010 om 23:03 #17605065Dat kunstof etc die aanpassingen zijn er niet voor niets gekomen ;)
9 februari 2010 om 09:36 #17605066origineel gepost door Calibration
@ maurice89
Zo’n klein frot pennetje €35 ? geloof ik helemaal niks van!die pennetjes voor de deurvanger kosten 3,50 voor 2 stuks bij de dealer
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.