Problemen met kachel en uitlaatgassenlampje brandt

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Problemen met kachel en uitlaatgassenlampje brandt

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    JPP

Hoi, ik zal me eerst even voorstellen. Mijn naam is Jean-pierre en heb sinds 2 jaar een Opel Meriva A 1.6 8v.
      Ik heb altijd met veel plezier gereden zonder enige echte problemen.

Ik heb er afgelopen november een lpg g3 installatie in laten leggen, want met 30 a 35.000 km per jaar is de benzine haast onbetaalbaar.

Ik heb nu het volgende probleem: een paar weken geleden werkte mijn aanjager niet meer en liep mijn motortemperatuur niet hoger op dan ongeveer 80 a 85 graden.
      Ik heb vervolgens gekeken naar de aanjager en met wat wringen, bleek er een stekkertje los te zitten.
      Nu doet de aanjager het weer, maar ik krijg bijna geen warme lucht beetje lauw.
      De motortemperatuur is nog steeds hetzelfde. Ik kreeg vervolgens te horen dat de thermostaat niet goed zou zijn.
      De bovenste slang wordt wel warm, maar de onderste niet of nauwelijks.
      Ik dus de thermostaat inclusief distributieriem en waterpomp vervangen, door de dealer.
      Nog steeds geen warme lucht en de motortemperatuur nog steeds hetzelfde.
      De dealer dacht dat het misschien aan de lpg installatie kon liggen ivm te lange aansluitslangen.
      Hier een afspraak voor gemaakt voor aankomende woensdag.
      Nu ging er gisteren ineens het uitlaatgassen controle lampje branden.

Wat is er toch aan de hand????????

wim-v6
      Deelnemer

Kan vanalles zijn helaas, voor de storing zal je moeten uitlezen.

Voor het kachelverhaal zal het probleem gezocht moeten worden, LPG kan ermee te maken hebben, zeker als de verdamper hoger zit dan de koelwater reservoir.

Willem

JPP

Ik laat hem deze week uitlezen, ik hoop dat het niet zo’n groot probleem is.

hans1234
          Deelnemer

VRAAG, IS DE DRAAI KNOP IN DE AUTO GOED VAST ?DAT HIJ NIET DOOR DRAAID OP HET ASJE CONTROLE IS NOOIT WEG

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.