Problemen met gasinstallatie Meriva Bifuel 2012

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Problemen met gasinstallatie Meriva Bifuel 2012

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17260464
    EdRamakers
      Lid sinds:
      5 September 2013

      Ik heb twee problemen met de gasinstallatie van de Meriva.
      1 Als de auto ’s nachts buiten heeft gestaan bij temperaturen ruim onder nul graden en je rijdt meteen de autoweg op ontstaat er vaak een fout als de auto na enkele kilometers overschakelt van benzine op gas. Het algemene storingslampje (geel motorblokje) gaat branden en het ESP-lampje (geel) gaat branden. De auto heeft meteen sterk verminderde trekkracht . Het algemene storingslampje gaat na enkele minuten vaak weer uit maar het ESP-lampje blijft branden. De motor stoppen en weer starten lost het probleem op. Als de omgevingstemperatuur boven de nul graden blijft treedt het probleem niet op. De ejecteurs (heten die dingen zo?) zijn vervangen maar dit loste de storing niet op. De fout treedt vooral op als je boven de 100 km/u rijdt op het moment van omschakelen van benzine naar gas.

      2 De brandstofmeter bij gebruik van gas blijft hangen. De vlotter is vervangen. Na de reparatie zakt de brandstofmeter nu niet meer lager dan tot ongeveer ¼, dan schakelt de auto over op benzine. Men heeft geprobeerd de vlotter bij te stellen maar dit heeft geen resultaat gehad. Nu kunnen we nog maar ruim 30 liter gas tanken, dan slaat de pomp af. De garage heeft hier geen oplossing voor. Voor de vlotter werd vervangen konden we ongeveer 39 liter gas tanken.

      De problemen zijn volgens de garage bij Opel bekend er er wordt aan gepuzzeld maar men heeft nog geen oplossing.

      Zijn er mensen met vergelijkbare problemen en zijn daar misschien wel oplossingen gevonden?

      #18172051
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Ik denk er nog niet heel veel van deze BiFuel modellen rondrijden, en het zal me verbazen als er nog iemand aanwezi is met eenzelfde type auto met BiFuel.

        Willem

        #18172052
        chopperbob
        Deelnemer
          Lid sinds:
          2 April 2008

          @wim-v6 wrote:

          Ik denk er nog niet heel veel van deze BiFuel modellen rondrijden, en het zal me verbazen als er nog iemand aanwezi is met eenzelfde type auto met BiFuel.

          Willem

          Ik niet maar mijn schoonouders hebben een meriva op gas. Deze geeft niet de storing die de topic starter aan .

          Volgens mij gaat er bij hem meestal 35 a 36 liter in.

          Greetz

          Marcel

          Verstuurd van mijn GT-I9505 met Tapatalkie

          #18172053
          EdRamakers
            Lid sinds:
            5 September 2013

            Weet iemand of deze gasinstallatie ook in Corsa’s zit? Ik dacht dat in de garage begrepen te hebben. Dan kan ik mijn vraag ook op dat forum zetten?

            #18172054
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Zou zomaar kunnen, ze staan redelijk op eenzelfde basis dacht ik.

              Willem

              #18172055
              0Rudy0
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 February 2005

                ja klopt is allemaal het zelfde in de opel familie tegenwoordig, van het merk Landi Renzo.
                Voor het vlottergebeuren is er volgens mij wel een oplossing en het betrefte een software update plus nieuwe kabelboom.
                En van je andere probleem is het vreemd, heb het eerder gehoord maar was toen wel opgelost met injectorblok te vernieuwen.
                suc6

                #18172056
                EdRamakers
                  Lid sinds:
                  5 September 2013

                  Problemen zijn nu opgelost door vervanging van de injecteurs door een ander type.

                  #18172057
                  EdRamakers
                    Lid sinds:
                    5 September 2013

                    @0Rudy0 wrote:

                    ja klopt is allemaal het zelfde in de opel familie tegenwoordig, van het merk Landi Renzo.
                    Voor het vlottergebeuren is er volgens mij wel een oplossing en het betrefte een software update plus nieuwe kabelboom.
                    En van je andere probleem is het vreemd, heb het eerder gehoord maar was toen wel opgelost met injectorblok te vernieuwen.
                    suc6

                    Na ruim een jaar nog geen oplossing voor het vlottergebeuren. Hij schakelt nog steeds over op benzine bij een tankinhoud van ongeveer 1/4. Ik vraag me af of het signaleringsmechanisme voor “gastank leeg” gekoppeld is aan de vlotter of dat dit onafhankelijk daarvan werkt?
                    Verder: kan je me iets meer details geven over die softwareupdate en die kabelboom zodat ik daar mee naar de garage kan?

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.