Ik heb deze topic ook op het Meriva-forum gezet maar de gasinstallaties van Meriva en Corsa zijn gelijk.
Ik heb twee problemen met de gasinstallatie van de Meriva.
1 Als de auto ’s nachts buiten heeft gestaan bij temperaturen ruim onder nul graden en je rijdt meteen de autoweg op ontstaat er vaak een fout als de auto na enkele kilometers overschakelt van benzine op gas. Het algemene storingslampje (geel motorblokje) gaat branden en het ESP-lampje (geel) gaat branden. De auto heeft meteen sterk verminderde trekkracht . Het algemene storingslampje gaat na enkele minuten vaak weer uit maar het ESP-lampje blijft branden. De motor stoppen en weer starten lost het probleem op. Als de omgevingstemperatuur boven de nul graden blijft treedt het probleem niet op. De ejecteurs (heten die dingen zo?) zijn vervangen maar dit loste de storing niet op. De fout treedt vooral op als je boven de 100 km/u rijdt op het moment van omschakelen van benzine naar gas.
2 De brandstofmeter bij gebruik van gas blijft hangen. De vlotter is vervangen. Na de reparatie zakt de brandstofmeter nu niet meer lager dan tot ongeveer ¼, dan schakelt de auto over op benzine. Men heeft geprobeerd de vlotter bij te stellen maar dit heeft geen resultaat gehad. Nu kunnen we nog maar ruim 30 liter gas tanken, dan slaat de pomp af. De garage heeft hier geen oplossing voor. Voor de vlotter werd vervangen konden we ongeveer 39 liter gas tanken.
De problemen zijn volgens de garage bij Opel bekend er er wordt aan gepuzzeld maar men heeft nog geen oplossing.
Zijn er mensen met vergelijkbare problemen en zijn daar misschien wel oplossingen gevonden?