Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Problemen met gas uitstoot UPDATE 25-02-2011
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 februari 2011 om 20:10 #17809918
@ Dondevo nog helemaal niks snap er niks van kan gewoon niets vinden.
@ SW_Reijnders auto getest via de verkregen link door jouw gas installatie maar je raad het al geen foutmeldingen gevonden.
16 februari 2011 om 20:12 #17809919auto met OP-COM of Tech-2 waarden uitlezen
16 februari 2011 om 20:13 #17809920ja ik heb echt totaal geen verstand van gas, weet alleen dat ik er mee kan koken op me werk :D
maar dat van een kapotte lamba sonde lijkt me het probleem.
16 februari 2011 om 20:27 #17809921Wim welke waardes kun je dan uitlezen met de op-com en toevallig onder welk kopje in het programma
16 februari 2011 om 20:28 #17809922heb je egi of gsi?????
16 februari 2011 om 20:35 #1780992316 februari 2011 om 20:43 #17809924Onder Meetwaarden kijken.
Dan kan je alle sensoren zien….lamda moet dus schommelen van 0.1 naar 0.9 V
bij een warme motor….Koud zal die vast op 0.45 staan…maar das soms maar even.
Maar op benzine was het juist goed?
Dan moet die lamdasensor dus ook goed zijn, want met een defecte lambdasensor heb je ook wel een afwijkende viergasmeting.Als ik het verhaal goed begrijp….dan zal je het toch in het gasgebeure moeten zoeken.
want je zegt, dat ie op benzine perfect loopt. Maar had ie op benzine ook een goeie co en lambdawaarde? (4gastest)
Hoe weet je dat de kat kapot is? Hoog co is niet altijd de kat namelijk….17 februari 2011 om 10:07 #17809925@ Opelvectra Heb een GSI zoals het plaatje beschrijft.
@ Fearless Nogmaals op benzine en gas rijdt de auto gewoon perfect. Stationair op benzine ook maar op gas
schommelt deze in toeren naar dat die warm is.
De meetwaardes op benzine zijn veel beter dan op gas en dan ook net binnen de meetwaardes.
Kat is kapot omdat deze vreselijk rammelt en door meerdere personen is geconstateerd.
En onder het rijden is het 1 en al lawaai en ook vooral met het afremmen en optrekken.17 februari 2011 om 10:10 #17809926kunnen ze niet kijken hoe het met de mengsel is dan????
17 februari 2011 om 10:18 #17809927Ga binnenkort even naar een andere lpg boer toe.
Vindt gewoon dat waar ik heen ben geweest niet goed heeft gekeken mijn menig hoor.
Hij heeft alleen gasklepverdeel huis nagekeken en schoongemaakt maar verder naar de installatie niet.
Wat mij daar ook trouwens opviel is naar de reiniging van het huis dat hij er met een draadloos handcomputer aankwam lopen en deze bij het huis hield.
Wat is hier de functie van geweest.
Of is dit juist dan wel een inspectie geweest van het gas-systeem via het huis. Weet niet hoor maar dat schoot mij nog te binnen.17 februari 2011 om 17:02 #17809928Hier de foutcodes van de Vec.
En wie kan zeggen welke waardes het zijn die Wim en Fearless bedoelen.
Heb de auto dus laten lopen stationair en daar een log van opgeslagen maar waar staan de waardes dan lamba krukass en nokkenass sensoren en dergelijken. Andere benamingen waarschijnlijk????
Tevens mengsel arm dan weer rijk dan weer arm bij stationair lopen. Log’s zijn dus opgeslagen door mij.
Dus gaarne reactie,OP-COM 100219a -Op PC gebasseerde diagnose tool
OP-COM – KWP2000 Communicatie Scherm> 2000|Vectra-B|Motor|X 20 XEV
Sleutelwoord #1: 6B
Sleutelwoord #2: 8FNormale Tijdsparameter ingesteld
Chassinummer (VIN): W0L0JBF35Y7064410
Voertuig fabrikant ECU hardware nummer 09153240 EK
ECU Hardwarenummer: 2518A
ECU softwarenummer: 21g21k52b
ECU software versienummer: 0A5C
Uitlaat voorschrift of type toelatingsnummer: S99004
Systeem naam of Motorcode X20XEV
Werkplaatscode of Tester serienummer: Niet geprogrammeerd
Programmeerdatum: FFFFFFFFIdentiteit: 0213
Calibratiedatum: 565SD010
Calibratie Software Nr: 86D00200Totaal aantal foutcodes: 5
P0201 – Injectorklep 1, spanning laag
(02) – RegelmatigP0202 – Injectorklep 2, spanning hoog
(01) – RegelmatigP0203 – Injectorklep 3, spanning hoog
(01) – RegelmatigP0204 – Injectorklep 4, spanning hoog
(01) – RegelmatigP1690 – Waarschuwingslampje, spanning laag (lampje controleren)
(02) – RegelmatigMeer foutcodes staan er niet in.
17 februari 2011 om 17:05 #17809929Werk je moet opcom?
Dan kan je voordat je foutcodes lezen gaat ook “meetwaarden” oid aanklikken.
Daar staan je parameters in.17 februari 2011 om 17:07 #17809930Heb ik gedaan staan in mijn opgeslagen log maar daar staat niks in qua lambda krukas nokas uitstoot e.d.
Of heeft dit een andere naam ofzo.17 februari 2011 om 17:08 #17809931[rquote=1870938&tid=141840&author=Edwin1104]Op-com codes.
Ben ff weer bezig geweest met de opcom in mijn auto en die geven 5 foutmeldingen aan. Weet jij wat dit betekent en waar de lamba sondes en uitlaat stoot staan volgens mij wordt dit in de opcom anders aangegeven. Heb hier dus wel een log bestand van gemaakt. Kan jij mij hiermee helpenOP-COM 100219a -Op PC gebasseerde diagnose tool
OP-COM – KWP2000 Communicatie Scherm> 2000|Vectra-B|Motor|X 20 XEV
Sleutelwoord #1: 6B
Sleutelwoord #2: 8FNormale Tijdsparameter ingesteld
Chassinummer (VIN): W0L0JBF35Y7064410
Voertuig fabrikant ECU hardware nummer 09153240 EK
ECU Hardwarenummer: 2518A
ECU softwarenummer: 21g21k52b
ECU software versienummer: 0A5C
Uitlaat voorschrift of type toelatingsnummer: S99004
Systeem naam of Motorcode X20XEV
Werkplaatscode of Tester serienummer: Niet geprogrammeerd
Programmeerdatum: FFFFFFFFIdentiteit: 0213
Calibratiedatum: 565SD010
Calibratie Software Nr: 86D00200Totaal aantal foutcodes: 5
P0201 – Injectorklep 1, spanning laag
(02) – RegelmatigP0202 – Injectorklep 2, spanning hoog
(01) – RegelmatigP0203 – Injectorklep 3, spanning hoog
(01) – RegelmatigP0204 – Injectorklep 4, spanning hoog
(01) – RegelmatigP1690 – Waarschuwingslampje, spanning laag (lampje controleren)
(02) – Regelmatig
[/rquote]die foutmeldingen hebben te maken met je Benzine injectors.
LPG systeem kan namelijk niet met opcom worden uitgelezen.de lambda waarde heet in het engels O2 sensor
en die staat gewoon onder engine.17 februari 2011 om 17:41 #17809932waardeblokken ken je aanklikken
17 februari 2011 om 18:02 #17809933O2 Sensor geeft aan: 4.687 mV op gas G3 en op bedrijfstemperatuur +/- 90 graden
Krukas sensor en Nokkenassensor e.d dan.
17 februari 2011 om 18:11 #17809934de krukas sensor en de nokkenas sensor kijken alleen maar naar de stand van de krukas en de nokkenas.
daar lijkt me niks mis mee, anders doet je motor niks meer.je moet de waarde van de O2 sensor vergelijken tussen LPG en Benzine
De Lambda sensor (O2 sensor) meet de uitlaatgassen.
Dit signaal gaat naar je ECU en je LPG computer en die bepalen aan de hand van de uitlaatgas samenstelling hoeveel brandstof er wordt ingevoerd in je motor.Zodoende heb je dus altijd een variabele en de juiste hoeveelheid brandstof voor een optimale verbranding.
17 februari 2011 om 18:40 #17809935Hier 6 verschillende log’s minuut naar elkaar op Gas G3. KIJK NAAR DE 02 SENSOR
Plaatje hierboven dus iets gas gegeven!!!!
:o:o:o18 februari 2011 om 11:48 #17809936lijkt op een wideband lambda… die loopt tot 5 volt.
Met stationair draaien moet de lambda waarde fluctueren. Dit laat zien dat de lambda zijn werk doet.
Blijft de spanning altijd hetzelfde , dan is hij vervuild of defect!!!
Geen reden tot paniek dus…18 februari 2011 om 13:39 #17809937@ afterburner: Maar waar komt dan de hoge uitstoot dan vandaan zowel op gas als op bezine.
Benzine is na veel moeite net binnen de perken maar gas dus niet.18 februari 2011 om 17:48 #17809938Kat zit achter de lambasonde. De sonde meet en de ecu regelt.Kat “reinigt “alleen en doet dus niks aan mengselvorming. Kan de de lambdasonde eens goed nakijken of er geen draden stuk zijn en of er zekeringen om lambdasonde op temperatuur te brengen niet stuk zijn . Maar deze fout moet haast een motorlampje doen branden alhoewel een hoop signalen toch deze kant op wijzen.Gezien hoge waardes lijkt erop dat motor in noodloop werkt.Probeer ook eens een kabeltje te trekken tussen blok en minpool accu.succes
18 februari 2011 om 20:15 #17809939dit is een juiste omschrijving, hier kun je ook naar kijken.
18 februari 2011 om 21:02 #17809940Hoe en wat voor kabeltje bevestig ik dan aan het motorblok die naar de – accu loopt.
En waar moet de zekering zitten dan van de lambdasondes.
Motorlampje brand dus niet geen storingen.
En wat houdt precies noodloop in en hoe komt de auto daar weer uit.18 februari 2011 om 21:56 #17809941Hoi Edwin. het kabeltje is bedoeld om er voor te zorgen dat er een goede massaverbinding is met de accumin.Als dit niet goed is kan de ecu niet goed onderschied maken tussen een nul en een 1 digitaal gezien.Deze fout komt bij vele automerken voor.Dus gewoon een kabel met kabelverbinders persen liefst 2,5mm2 en deze rechtstreeks op minpool en een plek op je blok monteren.
Zekering(en) weet ik nog niet ben haynes manual voor je aan het nakijken. 2.0 lier motor toch. Zekeringen zitten zowel in motorruimte als bij rijderplaats.Desnoods alle even nalopen.
De noodloop houd in dat als er een of andere sensor mbt het motormanagementsysteem stuk is de ecu dan naar een soort noodprogramma overschakelt waarin niet de uitlaatgassen bijgeregeld worden, vaak wordt het mengsel dan rijker gemaakt, motor blijft dan gewoon lopen men kan naar garage etc. indien alles weer goed schakelt ecu wel weer over.
Brand het motorlampje wel als je de auto op contact aan zet maar nog niet start.Graag even checken.
Probeer ook eens met een bv oude Glassexsprayfles gevuld met water, dan de auto stationar laten lopen en dan op aanzuigslangen,vacuumslangen en ev inlaatspruitstuk spuiten.Zijn er lekjes dan zal het water naar binnen gezogen worden en zal het blok weer even rustig lopen.
Probeer ook de kabel vanaf lamba naar boven motorruimte te vinden.Is deze kabel misschien onderbroken/doorgelust om de ecu van de gasanlage van waardes te voorzien. Deze verbinding dient in optimale staat te zijn.19 februari 2011 om 09:21 #17809942lambda schoonbranden!
start je auto op benzine, en laat hem warm draaien.
Vacuumslang van je rembekrachtiger aftrekken, en een keer of 10 flink in de toeren gooien..
Als het goed is ruik je een rotten eirenlucht van je cat.
Hierna zijn je lambda waarden een stuk beter, dit werkt alleen als je lambda nog functineel is en vervuild. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.