Problemen met gas uitstoot UPDATE 25-02-2011

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Problemen met gas uitstoot UPDATE 25-02-2011

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 96)
  • Auteur
    Berichten
  • #17809918
    Edwin1104
      Lid sinds:
      1 November 2010

      @ Dondevo nog helemaal niks snap er niks van kan gewoon niets vinden.

      @ SW_Reijnders auto getest via de verkregen link door jouw gas installatie maar je raad het al geen foutmeldingen gevonden.

      #17809919
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        auto met OP-COM of Tech-2 waarden uitlezen

        #17809920
        dondevo
          Lid sinds:
          13 June 2009

          ja ik heb echt totaal geen verstand van gas, weet alleen dat ik er mee kan koken op me werk :D

          maar dat van een kapotte lamba sonde lijkt me het probleem.

          #17809921
          Edwin1104
            Lid sinds:
            1 November 2010

            Wim welke waardes kun je dan uitlezen met de op-com en toevallig onder welk kopje in het programma

            #17809922
            opelvectra
              Lid sinds:
              29 June 2004

              heb je egi of gsi?????

              #17809923
              opelvectra
                Lid sinds:
                29 June 2004

                #17809924
                Fearless
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 January 2005

                  Onder Meetwaarden kijken.

                  Dan kan je alle sensoren zien….lamda moet dus schommelen van 0.1 naar 0.9 V

                  bij een warme motor….Koud zal die vast op 0.45 staan…maar das soms maar even.

                  Maar op benzine was het juist goed?
                  Dan moet die lamdasensor dus ook goed zijn, want met een defecte lambdasensor heb je ook wel een afwijkende viergasmeting.

                  Als ik het verhaal goed begrijp….dan zal je het toch in het gasgebeure moeten zoeken.
                  want je zegt, dat ie op benzine perfect loopt. Maar had ie op benzine ook een goeie co en lambdawaarde? (4gastest)
                  Hoe weet je dat de kat kapot is? Hoog co is niet altijd de kat namelijk….

                  #17809925
                  Edwin1104
                    Lid sinds:
                    1 November 2010

                    @ Opelvectra Heb een GSI zoals het plaatje beschrijft.

                    @ Fearless Nogmaals op benzine en gas rijdt de auto gewoon perfect. Stationair op benzine ook maar op gas
                    schommelt deze in toeren naar dat die warm is.
                    De meetwaardes op benzine zijn veel beter dan op gas en dan ook net binnen de meetwaardes.
                    Kat is kapot omdat deze vreselijk rammelt en door meerdere personen is geconstateerd.
                    En onder het rijden is het 1 en al lawaai en ook vooral met het afremmen en optrekken.

                    #17809926
                    opelvectra
                      Lid sinds:
                      29 June 2004

                      kunnen ze niet kijken hoe het met de mengsel is dan????

                      #17809927
                      Edwin1104
                        Lid sinds:
                        1 November 2010

                        Ga binnenkort even naar een andere lpg boer toe.
                        Vindt gewoon dat waar ik heen ben geweest niet goed heeft gekeken mijn menig hoor.
                        Hij heeft alleen gasklepverdeel huis nagekeken en schoongemaakt maar verder naar de installatie niet.
                        Wat mij daar ook trouwens opviel is naar de reiniging van het huis dat hij er met een draadloos handcomputer aankwam lopen en deze bij het huis hield.
                        Wat is hier de functie van geweest.
                        Of is dit juist dan wel een inspectie geweest van het gas-systeem via het huis. Weet niet hoor maar dat schoot mij nog te binnen.

                        #17809928
                        Edwin1104
                          Lid sinds:
                          1 November 2010

                          Hier de foutcodes van de Vec.
                          En wie kan zeggen welke waardes het zijn die Wim en Fearless bedoelen.
                          Heb de auto dus laten lopen stationair en daar een log van opgeslagen maar waar staan de waardes dan lamba krukass en nokkenass sensoren en dergelijken. Andere benamingen waarschijnlijk????
                          Tevens mengsel arm dan weer rijk dan weer arm bij stationair lopen. Log’s zijn dus opgeslagen door mij.
                          Dus gaarne reactie,

                          OP-COM 100219a -Op PC gebasseerde diagnose tool

                          OP-COM – KWP2000 Communicatie Scherm> 2000|Vectra-B|Motor|X 20 XEV

                          Sleutelwoord #1: 6B
                          Sleutelwoord #2: 8F

                          Normale Tijdsparameter ingesteld

                          Chassinummer (VIN): W0L0JBF35Y7064410
                          Voertuig fabrikant ECU hardware nummer 09153240 EK
                          ECU Hardwarenummer: 2518A
                          ECU softwarenummer: 21g21k52b
                          ECU software versienummer: 0A5C
                          Uitlaat voorschrift of type toelatingsnummer: S99004
                          Systeem naam of Motorcode X20XEV
                          Werkplaatscode of Tester serienummer: Niet geprogrammeerd
                          Programmeerdatum: FFFFFFFF

                          Identiteit: 0213

                          Calibratiedatum: 565SD010
                          Calibratie Software Nr: 86D00200

                          Totaal aantal foutcodes: 5

                          P0201 – Injectorklep 1, spanning laag
                          (02) – Regelmatig

                          P0202 – Injectorklep 2, spanning hoog
                          (01) – Regelmatig

                          P0203 – Injectorklep 3, spanning hoog
                          (01) – Regelmatig

                          P0204 – Injectorklep 4, spanning hoog
                          (01) – Regelmatig

                          P1690 – Waarschuwingslampje, spanning laag (lampje controleren)
                          (02) – Regelmatig

                          Meer foutcodes staan er niet in.

                          #17809929
                          Fearless
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            9 January 2005

                            Werk je moet opcom?

                            Dan kan je voordat je foutcodes lezen gaat ook “meetwaarden” oid aanklikken.
                            Daar staan je parameters in.

                            #17809930
                            Edwin1104
                              Lid sinds:
                              1 November 2010

                              Heb ik gedaan staan in mijn opgeslagen log maar daar staat niks in qua lambda krukas nokas uitstoot e.d.
                              Of heeft dit een andere naam ofzo.

                              #17809931
                              sw_reijnders
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                27 October 2005

                                [rquote=1870938&tid=141840&author=Edwin1104]Op-com codes.
                                Ben ff weer bezig geweest met de opcom in mijn auto en die geven 5 foutmeldingen aan. Weet jij wat dit betekent en waar de lamba sondes en uitlaat stoot staan volgens mij wordt dit in de opcom anders aangegeven. Heb hier dus wel een log bestand van gemaakt. Kan jij mij hiermee helpen

                                OP-COM 100219a -Op PC gebasseerde diagnose tool

                                OP-COM – KWP2000 Communicatie Scherm> 2000|Vectra-B|Motor|X 20 XEV

                                Sleutelwoord #1: 6B
                                Sleutelwoord #2: 8F

                                Normale Tijdsparameter ingesteld

                                Chassinummer (VIN): W0L0JBF35Y7064410
                                Voertuig fabrikant ECU hardware nummer 09153240 EK
                                ECU Hardwarenummer: 2518A
                                ECU softwarenummer: 21g21k52b
                                ECU software versienummer: 0A5C
                                Uitlaat voorschrift of type toelatingsnummer: S99004
                                Systeem naam of Motorcode X20XEV
                                Werkplaatscode of Tester serienummer: Niet geprogrammeerd
                                Programmeerdatum: FFFFFFFF

                                Identiteit: 0213

                                Calibratiedatum: 565SD010
                                Calibratie Software Nr: 86D00200

                                Totaal aantal foutcodes: 5

                                P0201 – Injectorklep 1, spanning laag
                                (02) – Regelmatig

                                P0202 – Injectorklep 2, spanning hoog
                                (01) – Regelmatig

                                P0203 – Injectorklep 3, spanning hoog
                                (01) – Regelmatig

                                P0204 – Injectorklep 4, spanning hoog
                                (01) – Regelmatig

                                P1690 – Waarschuwingslampje, spanning laag (lampje controleren)
                                (02) – Regelmatig
                                [/rquote]

                                die foutmeldingen hebben te maken met je Benzine injectors.
                                LPG systeem kan namelijk niet met opcom worden uitgelezen.

                                de lambda waarde heet in het engels O2 sensor
                                en die staat gewoon onder engine.

                                #17809932
                                opelvectra
                                  Lid sinds:
                                  29 June 2004

                                  waardeblokken ken je aanklikken

                                  #17809933
                                  Edwin1104
                                    Lid sinds:
                                    1 November 2010

                                    O2 Sensor geeft aan: 4.687 mV op gas G3 en op bedrijfstemperatuur +/- 90 graden

                                    Krukas sensor en Nokkenassensor e.d dan.

                                    #17809934
                                    sw_reijnders
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      27 October 2005

                                      de krukas sensor en de nokkenas sensor kijken alleen maar naar de stand van de krukas en de nokkenas.
                                      daar lijkt me niks mis mee, anders doet je motor niks meer.

                                      je moet de waarde van de O2 sensor vergelijken tussen LPG en Benzine
                                      De Lambda sensor (O2 sensor) meet de uitlaatgassen.
                                      Dit signaal gaat naar je ECU en je LPG computer en die bepalen aan de hand van de uitlaatgas samenstelling hoeveel brandstof er wordt ingevoerd in je motor.

                                      Zodoende heb je dus altijd een variabele en de juiste hoeveelheid brandstof voor een optimale verbranding.

                                      #17809935
                                      Edwin1104
                                        Lid sinds:
                                        1 November 2010

                                        Hier 6 verschillende log’s minuut naar elkaar op Gas G3. KIJK NAAR DE 02 SENSOR


                                        Plaatje hierboven dus iets gas gegeven!!!!


                                        :o:o:o

                                        #17809936
                                        afterburner27
                                          Lid sinds:
                                          9 September 2010

                                          lijkt op een wideband lambda… die loopt tot 5 volt.
                                          Met stationair draaien moet de lambda waarde fluctueren. Dit laat zien dat de lambda zijn werk doet.
                                          Blijft de spanning altijd hetzelfde , dan is hij vervuild of defect!!!
                                          Geen reden tot paniek dus…

                                          #17809937
                                          Edwin1104
                                            Lid sinds:
                                            1 November 2010

                                            @ afterburner: Maar waar komt dan de hoge uitstoot dan vandaan zowel op gas als op bezine.
                                            Benzine is na veel moeite net binnen de perken maar gas dus niet.

                                            #17809938
                                            josttee
                                              Lid sinds:
                                              28 January 2011

                                              Kat zit achter de lambasonde. De sonde meet en de ecu regelt.Kat “reinigt “alleen en doet dus niks aan mengselvorming. Kan de de lambdasonde eens goed nakijken of er geen draden stuk zijn en of er zekeringen om lambdasonde op temperatuur te brengen niet stuk zijn . Maar deze fout moet haast een motorlampje doen branden alhoewel een hoop signalen toch deze kant op wijzen.Gezien hoge waardes lijkt erop dat motor in noodloop werkt.Probeer ook eens een kabeltje te trekken tussen blok en minpool accu.succes

                                              #17809939
                                              dappie
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                5 July 2008

                                                dit is een juiste omschrijving, hier kun je ook naar kijken.

                                                #17809940
                                                Edwin1104
                                                  Lid sinds:
                                                  1 November 2010

                                                  Hoe en wat voor kabeltje bevestig ik dan aan het motorblok die naar de – accu loopt.
                                                  En waar moet de zekering zitten dan van de lambdasondes.
                                                  Motorlampje brand dus niet geen storingen.
                                                  En wat houdt precies noodloop in en hoe komt de auto daar weer uit.

                                                  #17809941
                                                  josttee
                                                    Lid sinds:
                                                    28 January 2011

                                                    Hoi Edwin. het kabeltje is bedoeld om er voor te zorgen dat er een goede massaverbinding is met de accumin.Als dit niet goed is kan de ecu niet goed onderschied maken tussen een nul en een 1 digitaal gezien.Deze fout komt bij vele automerken voor.Dus gewoon een kabel met kabelverbinders persen liefst 2,5mm2 en deze rechtstreeks op minpool en een plek op je blok monteren.
                                                    Zekering(en) weet ik nog niet ben haynes manual voor je aan het nakijken. 2.0 lier motor toch. Zekeringen zitten zowel in motorruimte als bij rijderplaats.Desnoods alle even nalopen.
                                                    De noodloop houd in dat als er een of andere sensor mbt het motormanagementsysteem stuk is de ecu dan naar een soort noodprogramma overschakelt waarin niet de uitlaatgassen bijgeregeld worden, vaak wordt het mengsel dan rijker gemaakt, motor blijft dan gewoon lopen men kan naar garage etc. indien alles weer goed schakelt ecu wel weer over.
                                                    Brand het motorlampje wel als je de auto op contact aan zet maar nog niet start.Graag even checken.
                                                    Probeer ook eens met een bv oude Glassexsprayfles gevuld met water, dan de auto stationar laten lopen en dan op aanzuigslangen,vacuumslangen en ev inlaatspruitstuk spuiten.Zijn er lekjes dan zal het water naar binnen gezogen worden en zal het blok weer even rustig lopen.
                                                    Probeer ook de kabel vanaf lamba naar boven motorruimte te vinden.Is deze kabel misschien onderbroken/doorgelust om de ecu van de gasanlage van waardes te voorzien. Deze verbinding dient in optimale staat te zijn.

                                                    #17809942
                                                    afterburner27
                                                      Lid sinds:
                                                      9 September 2010

                                                      lambda schoonbranden!
                                                      start je auto op benzine, en laat hem warm draaien.
                                                      Vacuumslang van je rembekrachtiger aftrekken, en een keer of 10 flink in de toeren gooien..
                                                      Als het goed is ruik je een rotten eirenlucht van je cat.
                                                      Hierna zijn je lambda waarden een stuk beter, dit werkt alleen als je lambda nog functineel is en vervuild.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 96)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.