Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Problemen met gas uitstoot UPDATE 25-02-2011
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 februari 2011 om 12:21 #17809893
Heren hebben jullie misschien dan een idee waar het probleem zich dan kan bevinden achter het motorblok.
Het gaat dan om een X20XEV.
Hoor het graag van jullie.11 februari 2011 om 14:45 #17809894Als je lambda waarden en uitstoot omhoog gaan, bij het spayen van bv remreiniger achter je blok, zal daar waarschijnlijk een vacuum lekkage zitten.
Maar dan zul je het op benzine ook moeten hebben. is dat niet het geval, dan zijn het slangen van je gasinstallatie die een lekkage veroorzaken.
Te veel zuurstof resulteerd in een hoge co waarde, en je motor word veel warmer. Een AFR meter zal dan ook wel Lean aangeven (arm mengsel)11 februari 2011 om 15:43 #17809895He kerel,
Ja op benzine heb ik dit verhaal nu ook, eerst dus niet maar nu dus wel.
Maar heb ik het nu verkeerd dan, want tijdens het sprayen gingen de waardes volgens mij juist omlaag.
En waar zou die lek dan kunnen zitten achter het blok enig idee,
Hoor het graag van je.
Gr Edwin11 februari 2011 om 16:12 #17809896Ik ken het type blok niet, en weet dus niet wat er allemaal voor een slangen achter je blok lopen..
Pak zelf een bus remreiniger, en spuit slang voor slang in…toerental veranderd vaak doordat het gat gedicht wordt door de vloeistof die je er op spuit.
Moet makkelijk te vinden zijn op die manier.. dan weet je ook gelijk welke slang er lekt…11 februari 2011 om 18:14 #17809897Bedankt voor de tips ga maar eens kijken waar het nu dan aan ligt welke slang enz,
Anders vraag ik het Wim ook even die weet wel meer over deze blokken.11 februari 2011 om 19:13 #17809898Er lopen meerdere vacuum slangen achter de motor langs, deze nakijken gaarne.
Willem
11 februari 2011 om 19:42 #17809899Oke dit gaan we morgen maar eens bekijken dan,
11 februari 2011 om 20:09 #17809900achter op het blok van de x20xev lopen uit mijn hoofd 2 vacuum slangen deze kan je volgen vanaf je gasklep.
14 februari 2011 om 13:57 #17809901Vandaag maar even alles bekeken en alles ingespoten zoals bij de Lpg Boer.
En jullie raden het al helemaal niks te vinden. Zelfs geen lek of scheur of wat dan ook.
Hier een paar pica’s van hoe het eruitziet.15 februari 2011 om 17:54 #17809902Weet iemand nog iets anders waar ik na kan kijken,
Toen de motor dus stationair liep ben ik dus even wezen kijken of ik wat konden vinden. (niks dus)
Wat mij wel opviel is namelijk dat deze stationair steeds hoger en lager ging in toeren terwijl ik niks deed.
Niet extreem in toeren maar zeker hoorbaar. Waar kan dit aan liggen heren.15 februari 2011 om 18:05 #17809903schommelden toerental kan liggen aan je nokkenas sensor of je stationair gasklep.
kom je wel eens in de buurt van zeist?
want dan kan ik je vec is uitlezen met de opcom.
er moet toch wel iets te vinden zijn!!
is de auto gechipt toevallig?
en heb je geen scheur in je spruitstuk dit wil ook nog wel eens voorkomen bij de x20xev15 februari 2011 om 18:09 #17809904Ik snap iets niet:
Hoe kan een katalysator de oorzaak zijn dat je waarden te hoog zijn.
Ik meende dat LPG een schonere verbranding had dan benzine….dus de uitstoot ook lijkt mij.
Ik heb al jaren helemaal geen katalysator onder de auto meer want ik verbrand die dingen gewoon.
Die brokken gaan dan verder de uitlaat in met als gevolg dat de motor smoort.
Maar met de APK is er niets aan de hand, ik voldoe aan alle normen en dat ZONDER een katalysator !
Tenminste, een katalysator die ik leeg gemaakt heb dan he !Het kan WEL zo zijn als ik op benzine zou rijden dat ik dan wel te hoge waarden zou krijgen maar dat is in mijn geval niet van toepassing omdat ik start op benzine en als ik 2000 toeren maak dan gaat hij over op gas.
Als jij inderdaad te hoge waarden hebt met je gas installatie dan zou ik toch echt het gassysteem eens even nader bekijken….
Dit is mischien wel een late reactie maar ik voelde me toch geroepen om mijn mening hier ook even te geven…
Groet, Rik
15 februari 2011 om 18:20 #17809905edwin, het blijft een vreemd iets, dat schommelen in je toerental had
ik ook, uiteindelijk de krukcensor er uit gehaald en keek ik zo tegen
het koper van de bedrading aan, daar waar het snoer de censor in gaat.
ik heb hem toen maar vernieuwd.
maar je kunt hem er wel eens uit halen om te contoleren, zit vast met een
torx boutje, maar een ring sleuteltje 8 past er heel mooi op.15 februari 2011 om 20:46 #17809906@ Rik. Antwoord op je vraag wat ze mij hebben verteld is als je kat kapot is dat de uitstoot minder wordt opgevangen in je kat en daardoor dus hoogere waardes hebt. Gasinstallatie ligt het dus niet aan.
En alle antwoorden en vragen zijn welkom.
@Svdk20 je hebt u2u.@ Dappie kerel ben geen monteur zoals jij he die dit kan fixen.
Weet niet eens waar die zit en hoe ik deze moet controleren.
En hoe ik deze moet demonteren.15 februari 2011 om 21:33 #17809907op 3de foto,zit bovenop de stekker nokkenassensor,de kabel die er langs loopt is volgens mij de krukassensor
15 februari 2011 om 21:42 #17809908heb je je gas installatie al uit gelezen dan?
is daar iets uitgekomen? want daar lees ik niks meer over :angel15 februari 2011 om 22:21 #17809909Gas installatie nog niet uitgelezen.
De experts in Hoogeveen hebben gezegd dat hier niks mee aan de hand is. (niet gecontroleerd door hun)
Maar dat het ergens anders aan ligt.15 februari 2011 om 22:33 #17809910ik blijf er bij dat zowiezo eens te doen
is een stuk sneller en goedkoper dan allerlei onderdelen te gaan vervangen.en als er geen codes in staan, dan kun je dat iig uitsluiten
en dat kun je nu niet.ik zou zowiezo het problem wel in het LPG systeem zoeken aangezien je auto op benzine wel goed is.
en ik zou een andere lpg specialist opzoeken ;)
16 februari 2011 om 08:07 #17809911Ik blijf er ook bij, laat je LPG systeem eens controleren.
Een GOED afgesteld systeem kan ZONDER katalysator ruimschoots door de keuring komen.En al helemaal als het een G3 installatie is
Ik heb een G2 en ik kom ook probleemloos door de keuring heen, en dat ZONDER katalysator-inhoud !!Groet, Rik
16 februari 2011 om 09:34 #17809912hoe is de druk???en lambda emulator????
16 februari 2011 om 12:00 #17809913@ opelvectra Wat bedoel je met de druk en wat bedoel je met de emulator ?????
16 februari 2011 om 17:09 #17809914opelvectra, ik begrijp er ook niets van, wat bedoel je met, druk en met emulator ??
edwin, je kun wel even met de op-com kijken wat de waarde,s zijn van je
lambda (zit in voorste stuk uitlaat) en dan ff kijken hoeveel dat is op gas en hoeveel
dat is op benzine, maar daar voor moet je motor wel op bedrijf,s temparatuur zijn, misschien weet wim wel wat de waarde,s moeten zijn.
en wat is je verbruik op gas(benzine) want als je lambda stuk is kan je verbruik
op gas(benzine) ook hoger zijn, hij geeft dan geen goede waarde,s door, waar door
je co ook hoger is dan hij wezen moet, kun je in iedergeval weer wat uit sluiten ;)16 februari 2011 om 17:58 #17809915Rij dus niet vaak op benzine logisch rij op gas stuk goedkoper.
Daar rij ik dus gemiddeld 1 op 8,5/9 en dat zijn alleen maar korte stukje binnen de bebouwde kom.
In combinatie met lange afstanden dan wat zuiniger.16 februari 2011 om 18:43 #17809916als ik ff ga googlen,kom ik op een paar dingen,aangezien ik niet welk gas systeem je heb,kom ik op de druk,verdamper etc.
16 februari 2011 om 20:07 #17809917en ben je al wat verder met je probleem edwin.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.