Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Problemen met gas uitstoot UPDATE 25-02-2011
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 februari 2011 om 17:16 #17232093
Heren heren,
Even een vraagje katalysator is kapot dus andere gekregen
(met dank aan Jac) en bij de garage gevraagd om er onder te lassen.Eerst maar even een gasmeting zei hij, dus zo gedaan en wat blijkt benzine loopt die gewoon perfect,
met alle waardes en op Gas g3 loopt die ook perfect maar de waardes veel en veelste hoog.Andere kat eronder heeft dus geen zin omdat die anders ook zo snel verbrandt dat zei dus de garage.
LPG boer denkt aan een gasklephuis reiniging en jullie dan heb hier zelf geen verstand van,
maar kan ik er zelf wat aan doen met een op-com ofzo of niet.Hoor graag van jullie. Mvg Edwin
UPDATE!!!!!! 03-02-2011
Weer vandaag een leuk verhaal gehoord,
LPG systeem nog niet gecontroleerd, maar garagebedrijf
zegt gewoon dat de hoge gaswaardes van de kapotte kat komen,Het andere bedrijf zegt neeeeee hier zit wat meer achter.
Hij verdenkt dus wel het LPG systeem, want de uitstoot is veeel
hoger dan wat de katalysator kan veroorzaken.Dus heren heren wie heeft gelijk en wat is de beste stap nu!!!!
2 februari 2011 om 17:27 #17809869tip
probeer eens af en toe op [enter] te drukken ;)
maakt het stukje tekst wat overzichtelijker :Pmaar goed, je probleem:
zoals je zegt op Benzine rijdt tie goed.
dus je gasklep is goed.
Al kan het geen kwaad idd je gasklep te reinigen (zie beschijving van wim . . . gasklephuis en carterventilatie)maar op LPG zijn je uitlaat gas waardes te hoog.
Dus moet je het (naar mijn inzien) in het LPG systeem zoeken:
verdamper, injectoren, verdelerWelk systeem heb je? Koltec Necam?
2 februari 2011 om 18:10 #17809870WVM 890615 binnenkant deksel op de gastank.
En waar moet anders het merk staan. Zit er nogal raar ingeplaatst wel af fabriek.2 februari 2011 om 19:07 #17809871Necam Koltec systeem word bij opel ingebouwd.
Willem
2 februari 2011 om 19:12 #17809872edwin ik heb je u2u gelezen.
wel naadje dat hij niet goed is op gas, ik denk dat je toch ff naar de gas boer moet
om het na te laten kijken.
het merk van je gas instalatie staat misschien op je convurtor dat is die ronde trommel onder je motorkap.
voor de rest heb ik geen idee ?, ik heb nooit een auto opgas gehad.
misschien weet wim er wat van.2 februari 2011 om 19:15 #17809873Wim weet jij hier mee over
2 februari 2011 om 19:15 #17809874Ik ben niet zo’n LPG man.
je kan eens in het LPG DIESEL topic onderaan vragen op het opel forum, daar zit een Gas specialist.
Willem
2 februari 2011 om 19:16 #17809875Yep ook al gedaan en ik dacht probeer het ook hier eens,
2 februari 2011 om 19:38 #17809876als je een koltec systeem hebt (wat ik wel vermoed) dan kun je zelf storings diagnose uitvoeren
echter de website met de knippercodes waar ik nog weleens keek is offline gegaan :cryals je je benzine/lpg schakelaar uit je dashboard trekt, zie je daaronder een stekkertje zitten.
als je die aan de massa legt, begint het lampje van je schakelaar te knipperen.doe dit niet als je geen beschrijving hebt, want na het knipperen zijn je codes gewist ;)
en dan weet je nog niks2 februari 2011 om 19:44 #17809877Kan dit niet met op-com dan en onder welk kopje van opcom dan.
Edwin2 februari 2011 om 19:50 #17809878kans dat ie een schakelaar in de middenconsole heeft waar ook de tankinhoud op weergegeven word.
die schijnt ook uitgelezen te kunnen worden, maar hoe die uitgelezen moet worden weer ik niet.
Willem
2 februari 2011 om 20:02 #17809879mijn B1 uit ’98 had niet zo’n schakelaar hoor wim
die had gewoon simpel 1 lampje erop dat gedimd kon worden voor LPG/Benzine
en het LPG tankniveau werd gewoon geschakeld op de benzine meter.dus als de 1 ingeschakeld was, kon je het andere tankniveau niet afgelezen worden.
en nee, Opcom is voor opel en niet voor achteraf ingebouwde LPG systemen ;)
2 februari 2011 om 20:27 #17809880Edwin heeft een B2, en die kan dan dus bijde schakelaars hebben.
De B2 Z18XE die ik in in onderhoud heb, heeft zo’n schakelaar naast de handrem zitten.
Willem
2 februari 2011 om 21:28 #17809881Nee ik heb dezelfde schakelaar als Bas zei.
Gewoon schakelaar op benzine/gas geen lampjes o.i.d.
En gewoon een geschakelde benzine/gas meter.
Maar geen tips dus heren !!!!2 februari 2011 om 21:33 #17809882Opcom is voor opel en niet voor achteraf ingebouwde LPG systemen ;)[/rquote]
Is niet achteraf ingebouwd maar af fabriek
2 februari 2011 om 21:39 #17809883nee is altijd achteraf ;)
nieuwe auto’s werden namelijk nog even langs de LPG boer gestuurd.
opel zelf heeft nooit geen LPG systemen geïnstalleerd.[rquote=1858756&tid=141840&author=Edwin1104]Nee ik heb dezelfde schakelaar als Bas zei.
Gewoon schakelaar op benzine/gas geen lampjes o.i.d.
En gewoon een geschakelde benzine/gas meter.
Maar geen tips dus heren !!!![/rquote]ja LPG ECU uitlezen ;)
http://www.askanowner.nl/_upload/1_2/attachments/Uitlezen%20diagnosesysteem_9.pdf
2 februari 2011 om 22:40 #17809884Ga dit morgen maar eens proberen dan. Kijken wat hier achter zit
Bedankt voor de info3 februari 2011 om 17:06 #17809885en heb je al succes geboekt, of de hele instalatie er uit gooien als je geen grote
afstanden meer rijd.3 februari 2011 om 17:09 #17809886UPDATE!!!!!! 03-02-2011
Weer vandaag een leuk verhaal gehoord,
LPG systeem nog niet gecontroleerd, maar garagebedrijf
zegt gewoon dat de hoge gaswaardes van de kapotte kat komen,Het andere bedrijf zegt neeeeee hier zit wat meer achter.
Hij verdenkt dus wel het LPG systeem, want de uitstoot is veeel
hoger dan wat de katalysator kan veroorzaken.Dus heren heren wie heeft gelijk en wat is de beste stap nu!!!!
3 februari 2011 om 17:29 #17809887ik vraag me af of de lpg instalatie wel deugt,zou dit eerst na laten kijken
3 februari 2011 om 18:02 #17809888[rquote=1859230&tid=141840&author=Edwin1104]UPDATE!!!!!! 03-02-2011
Weer vandaag een leuk verhaal gehoord,
LPG systeem nog niet gecontroleerd, maar garagebedrijf
zegt gewoon dat de hoge gaswaardes van de kapotte kat komen,Het andere bedrijf zegt neeeeee hier zit wat meer achter.
Hij verdenkt dus wel het LPG systeem, want de uitstoot is veeel
hoger dan wat de katalysator kan veroorzaken.Dus heren heren wie heeft gelijk en wat is de beste stap nu!!!!
[/rquote]als je het nu controleert komt wellicht zo de oorzaak naarboven :sleeping
maar dat weet je pas als je het controleert (of de garage controleert)
en als een garage iets van een LPG systeem af zou weten, zouden ze weten dat ze een storings analyse moeten doen3 februari 2011 om 18:13 #17809889[rquote=1859255&tid=141840&author=opelvectra]ik vraag me af of de lpg instalatie wel deugt,zou dit eerst na laten kijken[/rquote]
Oke, maar als die niet zou deugen dan moet ik op Gas toch ook beroerd rijden toch, of denk ik nu te makkelijk.
Benzine en op gas rijd de auto gewoon perfect.3 februari 2011 om 18:17 #17809890hoeft niet,maar zou eerst kijken of de gasinstalatie wel goed is,anders mol je misschien nog een kat
3 februari 2011 om 19:16 #17809891Ja dan gaat de auto maar ff naar de gasboer in Hoogeveen.
Kijken wat die mensen dan zeggen en hun uitvindingen zijn.11 februari 2011 om 09:24 #17809892Vandaag 11-02-2011 dus naar de gasboer geweest.
Nou ben dus even bij de gasboer geweest en die zegt het volgende.
Je katalysator is kapot. (ik zeg je meent het dus niet goed overlegt met wie ik heb gesproken dit had ik namelijk dus al verteld).Gasklepverdeelhuis ofzoiets schoongemaakt.
Zag er goed uit zei hij.
Moeilijk moeilijk dus.Nu heeft hij dus achter de motor spray gebruikt en toen kwam hij tot de ontdekking dat ik dus ergens een vacuumlek heb, maar waar.
(getest met slang op uitlaat en sprayen en toen gingen de waardes dus onderuit.)
Samen met de kapotte kat is dit waarschijnlijk het euvel zei de beste man.Kosten 30 minuten binnen geweest + 2 soorten spray a € 27,85.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.