Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › problemen met (digitale) benzinemeter op nieuwe Opel Corsa
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 augustus 2015 om 08:51 #17273008
Hallo,
Sinds 2 maanden heb ik een nieuwe Opel Corsa Cosmo 1.0 Turbo.
Tegenwoordig zit daar een (digitale) benzinemeter in, dus met 8 streepjes/blokjes.
De benzinemeter gaf nog 1 streepje/blokje aan. Het aantal km wat ik gereden had met deze tank benzine was 530 km, en volgens de boardcomputer zou ik nog 260 km kunnen rijden.
Een streepje zou in principe 1/8 deel moeten zijn, dus bij een tankinhoud van 45 liter, is dat nog 5,5 liter.
Bij de benzinepomp ging er 30 liter in (dus er moet nog 15 liter ingezeten hebben).
Het is toch raar dat er zo’n groot verschil zit tussen de (digitale) benzinemeter met de streepjes/blokjes en het nog te kunnen rijden aantal km op de boardcomputer.
Zijn er meer mensen die hiermee problemen hebben?Ik hoor graag van jullie.
3 augustus 2015 om 09:03 #18292662Zo werkt dat niet met de verdeling, je hebt namelijk nog een aantal liters als reserve die niet weergegeven worden. Dus het is niet 45 liter / 8. Maar zeg 35 of zelfs 30 liter / 8.
Alle Opels die ik heb gereden zaten inderdaad nog minstens 10 liter in als de analoge benzinemeter in het rode gebied kwam. En dat is maar goed ook, want altijd denk je van net ff stukje door, net ff stukje door. In Nederland is dat nog te overzien, maar in grotere landen kan je soms heel lang geen tankstation vinden, en wat was ik blij zeg met die ‘foute’ weergave toen ik nog 60km door moest naar de volgende tankstation met de naald compleet tegen de absolute 0 stand.Je hebt trouwens met 30 liter 530km gereden, 1 op 17,66. Naderhand bleek dat er nog 15 liter in zat, boordcomputer zou dus ongeveer moeten aangeven: 15 * 17,66 = 264,9KM, nou dat klopt erg aardig met de weergave van resterende kilometers zou ik zeggen. Niks om je druk over te maken dus.
5 augustus 2015 om 16:26 #18292663SimpleFace, dank je wel voor je reactie.
14 augustus 2015 om 16:42 #18292664Dan heb je ook nog de boordcomputer die het benzineverbruik aangeeft.
Deze wijkt ook 15% af van wat je daadwerkelijk verbruikt.
Oftewel: volgens deze rij je 15% zuiniger als de werkelijkheid.Echt slordig, hiervoor een Zafira. Klopte aardig!
Groet
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.