Forumindex › Forums › Overige › Slap Geouwehoer › problemen met de rdw (brommer)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 juli 2012 om 17:07 #17250868
hallo,
dit zal zeker niet in het astra gedeelte horen, plaats het maar ergens waar het wel zou mogen:P
ik zit met een serieus groot probleem.
heb een scooter op mijn naam staan, die 4 maanden terug ingeruild is bij HZ bromshop (hoorn) voor een nieuwere peugeot vivacity sport. (heel leuk ding)
nou zou ik een vrijwaring krijgen van de oude scooter, 1 maal langsgeweest, toen werd er gezegd dat alles net geregeld was, en ik zou hem thuis krijgen.
verder eigenlijk nooit niet meer over na gedacht, aangezien de oude scooter gaar was (blok op)
ben er al jaren klant, dat verwachte geen problemen.MAAR, kreeg net een brief op de mat van de RDW, met het verhaal dat er een brommer op mijn stond, die niet verzekerd was.
dat was dus die oude scooter.
probleem is nu dat HZ bromshop sinds 5 juni op de fles is gegaan.
die had de papieren van de oude brommer gekregen.ik krijg dus een hele dikke boute (330 euro), omdat ik dus de brommer niet verzekerd had.
ik heb geen scooter, geen papieren (wel oude groene kaart)
morgen bel ik rdw op om te vragen wat ik moet doen.ik kan de oude scooter niet meer schorsen of vrijwaren, want heb geen papieren.
na wat zoek werk op google heb ik een stuk gelezen over een soort gelijk verhaal. die beste man heb jaren lang boetes moeten betalen.voordat ik ze bel, zou ik wel meningen van jullie willen weten.
ben bang dat de mensen bij RDW mij zo in een hoek lullen, zodat ik kan betalen, en ik het verder mag uitzoeken.en voordat er mensen komen van: is niet handig wat je heb gedaan: dat weet ik, maar niemand is perfect :vertag
26 juli 2012 om 17:14 #18050721Heb je het zwart op wit dat je hem hebt ingeruild? Staat dat vermeld op de factuur van je nieuwe?
Mogelijk kun je daar dan mee bewijzen dat je hem hebt ingeruild en per welke datum. :???:Succes met de hele situatie. Bevestigd mij weer waarom ik meteen de vrijwaring wil hebben en dat soort dingen nooit via de post achteraf wil regelen….
26 juli 2012 om 18:56 #18050722als gestolen opgeven .
26 juli 2012 om 19:14 #18050723Dan heb je ook de papieren nodig dus dat wordt een erg lastig verhaal. Het verhaal voorleggen aan de RDW en hopen dat je iemand aan de telefoon krijgt die behulpzaam is. Of misschien via de curator, het is nog vrij recent dat ze failliet zijn dus dikke kans dat er nog iemand actief mee bezig is. Eigenlijk is de brommer nog van jou dus je zou hem zelfs nog kunnen terugeisen :angel. Of misschien bij het RDW nieuwe papieren aanvragen, hetzelfde als je het kentekenbewijs kwijt zou zijn?
26 juli 2012 om 19:46 #18050724RDW opbellen en zeggen dat je de papieren naar hun hebt opgestuurd omdat je hem wou laten schorsen en dat je er helemaal een begeleidend schrijven bij hebt gedaan.
Zei zullen reageren met: u heeft uw papieren toch wel aangetekend opgestuurd he..
En u reageert met: Nee helaas, ik moest ze naar een antwoordnummer sturen en had niet verwacht dat daar iemand zou zitten om te tekenen..Gevolg: zei schorsen hem alsnog en je hebt nergens preoblemen mee..
al 2 keer eerder zo zien gebeuren met mensen die hun papieren kwijt waren.26 juli 2012 om 20:00 #18050725In t ergste geval nieuwe papieren aanvragen staat immers op jou naam
26 juli 2012 om 20:00 #18050726@Spacejam wrote:
Dan heb je ook de papieren nodig dus dat wordt een erg lastig verhaal. Het verhaal voorleggen aan de RDW en hopen dat je iemand aan de telefoon krijgt die behulpzaam is. Of misschien via de curator, het is nog vrij recent dat ze failliet zijn dus dikke kans dat er nog iemand actief mee bezig is. Eigenlijk is de brommer nog van jou dus je zou hem zelfs nog kunnen terugeisen :angel. Of misschien bij het RDW nieuwe papieren aanvragen, hetzelfde als je het kentekenbewijs kwijt zou zijn?
Niet juist!
Om je brommer als gestolen op te geven heb je geen papieren nodig.
Enkel het chassisnummer en kenteken.
Heb de mijne helaas ook als gestolen op moeten geven en heb deze sinds een maand weer terug. (na 2 jaar weg te zijn geweest).
Wanneer deze dan weer gevonden word heeft de huidige eigenaar een hoop uit te leggen..26 juli 2012 om 20:01 #18050727@eddepet007 wrote:
In t ergste geval nieuwe papieren aanvragen staat immers op jou naam
Hoeft niet.
Het bedrijf kan hem op bedrijfsvoorraad zetten waarvan deze beste man geef vrijwaring heeft ontvangen.
Dan heb je alsnog geen poot om op te staan.
Maar als deze inderdaad nog op je naam staat, meteen nieuwe papieren aanvragen bij het RDW en schorsen die handel.26 juli 2012 om 20:21 #18050728Papieren aanvragen inderdaad bij het RDW, en dan laten schorsen.
26 juli 2012 om 20:52 #18050729@DarkSpeeder wrote:
Papieren aanvragen inderdaad bij het RDW, en dan laten schorsen.
En de scooter dan de rest van je leven elk jaar opnieuw schorsen?
26 juli 2012 om 20:55 #18050730AnoniemLid sinds:
1 January 1970dan de papieren opsturen met een brief erbij gesloopt in eigen beheer?
26 juli 2012 om 21:05 #18050731@Mr.F wrote:
dan de papieren opsturen met een brief erbij gesloopt in eigen beheer?
Ook dat is lastig, de kans is groot dat die scooter de weg weer op gaat. Ik denk dat je dan alsnog een groot probleem krijgt?
26 juli 2012 om 21:20 #18050732Wat een lul verhaal zeg van die dealer.. je hoort altijd een vrijwaring mee te krijgen, zo niet is de kans groot dat die op jou naam staat.
Voor de duidelijkheid ik knap brommers op.. en vorigjaar was ik 1dag telaat met schorsen en ja hoor 315,- moeten betalen terwijl ik een brief heb geschreven met foto’s dat de brommer totaal uit elkaar lag.
Je komt sowieso aan betalen.. maar ik zou naar je dealer gaan en met de vraag stellen waarom je toen geen vrijwaring heb gekregen.
26 juli 2012 om 22:12 #18050733Mijn voordeel is dat ik mijn eigen kan indekken bij RDW. Leuk verhaal ophangen dat ik vaak heb geveld, langs ben geweest etc etc. Pprobleem blijft echter, ik heb geen enkel stuk papier meer van de brommer. Dus kan niets opvragen.
Het is sowieso mijn fout, ben er te makkelijk mee geweest. De omstandig heden met oude brommer wegbrengen, andere halen, wAren niet gunstig. Dat liep allemaal niet goed. Hoop dat het tot een goed einde komt morgen. Zal rechtshulp indesnoods inschakkelijkemwordt tijdvooreen nieuw toetsenbord merk ik, wordt jongens26 juli 2012 om 22:25 #18050734je kan toch tegen een vergoeding bij het rdw de gegevens van de nieuwe eigenaar via het kenteken opvragen?
27 juli 2012 om 06:11 #18050735Kenteken staat nog op zijn naam
En op de boete die je gekregen heb staat het kenteken
Dus kun je wel nieuwe papieren aanvragen en dan evt als nog aangifte doen van diefstal enkel ben ik wel bang dat je aan betalen komt maar dit zou ik zeker laten voorkomen30 juli 2012 om 05:57 #18050736Ik zou eerst eens bij het politie buro langs gaan om te kijken of ze hier wat mee kunnen (zal wel niet), misschien kunnen zij in ieder geval de gegevens opnemen en jouw verhaal zwart op wit zetten.
Dan een aangetekende brief naar de RDW. Ik zou wel de boete alvast betalen om verhoging hiervan te voorkomen.
Zoek uit wie de curator is van het failliete bedrijf (bij de kamer van koophandel?) en zend hier ook een aangetekende brief naar toe.30 juli 2012 om 07:21 #18050737heb een uurtje aan de telefoon gezeten.
en uitgekomen tot het volgende:-bon nieuwe brommer (met daarop de inruil en schorsing) opsturen. (dit geldt dus als bewijs dat ik de brommer heb ingeruilt tegen de nieuwe scooter)
-failiesement uitspraak downloaden, uitprinten, en mee sturen.
-het hele verhaal uitleggen.
-dit moet naar de rdw.als ik van het cjib een boete krijg, moet ik daar tegen in beroep gaan.
het bovenstaande daar naar opsturen.al met al een hoop gelul. zal via de kamer van koophandel proberen de oud eigenaar te achterhalen, zodat ik wellicht nog mijn papieren terug krijg o.i.d.
30 juli 2012 om 10:53 #18050738Succes, en hopen dat het nog goed komt :thumb
21 augustus 2012 om 06:06 #18050739Al meer bekend kwa afloop
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.