Forumindex › Forums › Modellen › Omega › Problemen met de cruise
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 mei 2010 om 16:10 #17221219
Ik heb bij mijn 3000 een compleet Cruise Control set gekregen.
Nu was mijn kabelboom niet voor verwerkt, dus heb ik alles zo aan gesloten zoals het volgens het schema de bedoeling was.
De kabels zoals ik ze aangesloten heb:
-
– blauw/rood => op de signaal kabel van de bak
– rood => op geschakelde +
– bruin => massa
– zwart/geel => remlicht
– zwart/rood => eerst op de stuurdraad van de startmotor, daarna aan de geschakelde + en nu hangt ie losMaar wat ik ook doe, ik krijg de cruise control niet aan het werk.
Iemand een idee???
Schakelaar heb ik overigens door gemeten, die werkt gewoon. Ook verschillende waardes gemeten aan de module, dus ook geen kabelbreuk.
14 mei 2010 om 16:37 #17671764pulse draad van de versnellingsbak kan een onzuiver signaal afgeven.
is deze gemeten?14 mei 2010 om 16:41 #17671765Nee, heb geen idee hoe ik die moet meten (verder geen problemen met de snelheidsmeter).
14 mei 2010 om 16:50 #17671766wat is het voor een set, de originele?
14 mei 2010 om 16:53 #17671767Lijkt er wel op, maar heb geen idee.
Heb hem erbij gekregen als zijnde omega.
Hij is wel van een later bouwjaar als mijn auto (motor moet op een veerpoot komen, terwijl bij mij het schutbord is voorbewerkt).14 mei 2010 om 16:54 #17671768werkt deze op vacuum
14 mei 2010 om 16:55 #17671769nee
14 mei 2010 om 17:05 #17671770ok dan is het in iedergeval origineel.
signaalkabel van de bak geeft geen goed signaal deze moet een pulse geven dit houd in naar gelang het wiel draait moet hij per omwenteling 1 signaal afgeven en niet in spanning verhogen.het zelfde als een kilometer teller op een fiets deze word aangedreven met een magneet en een magneetschakelaar.
14 mei 2010 om 17:17 #17671771Ik weet hoe het werkt, heb alleen geen idee hoe ik dit door moet meten.
14 mei 2010 om 17:19 #17671772met een multimeter en dan meten op frequentie of op de doormeetfunctie.
koppel je tellerbak eens af dan is je puls al minder belast.
of start je auto dan niet?????????14 mei 2010 om 18:50 #17671773rood is niet geschakelde plus maar constante plus, niet dat het wat uit maakt.
maar laat eens duidelijk weten welk cc dat je hebt? uit een omega b? maak anders een foto. van de unit en van de cc stekker.
16 mei 2010 om 17:54 #17671774Volgens het schema komt rood van de geschakelde + af. Doet verder ook niet ter zake.
Ik zal morgen of anders overmorgen eens foto’s maken van de unit.
Maar bij mijn weten komt het of uit een omega A of senator B16 mei 2010 om 18:27 #17671775Cruise schema 2pins remschakelaar
Cruise schema 4pins remschakelaar
Willem
21 mei 2010 om 16:31 #17671776Goed, daar zijn we weer. Nu met pics en aanvullende info.
Aller eerst ziet het er naar uit dat mijn unit uit een automaat vandaan komt (zit een relais tussen wat tijdens het starten, het rem signaal onderbreekt)
Aller eerst de pics:
De hoofdunit (90 213 458):
Het motortje (90 274 361):
Het relais dat het rem signaal onderbreekt tijdens starten:
De 2 stekkers die ik eraf gehaald heb, omdat ik de kabels anders niet aangesloten kreeg:
links is een massa stekker (voor snelheid signaal was de zelfde stekker) rechts is de combi stekker.En dan nu de gemeten resultaten.
Heb vandaag nog eens alle kabels na gelopen, de snelheidssignaal kabel nu rechtstreeks bij geprikt achter op de teller unit (dmv scoth blokje, ik weet niet ideaal, maar ga geen dingen solderen als ik niet zeker weet dat alles goed zit). Met multi meter gecheckt en heb perfecte verbinding tussen de 2.
Heb spanning op de voedingskabel (12V)
Schakelaar aan het stuur werkt ook, alles door gemeten.
Dus gemeten wat op de kabels naar het motortje gebeurd.
En warempel, zodra ik boven de 50 kom, en de schakelaars indruk (of de rem) veranderd het uitgangssignaal naar het motortje.
Kabels naar het motortje door gemeten, geen breuk te vinden (wel 2 kabels gevonden op de motor, die niet naar de unit, relais, of schakelaars op het stuur gaan, maar ze staan wel onderling in verbinding).Dus feitelijk zou het moeten werken, ik de kabel van de gasklep los gehaald. en zo onder de kap door naar de voorruit gelegd. Denk van als die het doet, moet ik de kabel zien bewegen.
Maar zodra de kabel dus zou moeten bewegen, gebeurt er helemaal niets.
Heb dus het sterke vermoeden dat de motor zelf de boosdoener is…
25 mei 2010 om 14:32 #17671777En toen bleef het verdacht stil…
26 mei 2010 om 17:28 #17671778haha, ken heel het systeem niet..
alleen systeem wat ik zelf wel heb ingebouwd bij div opels..
dat is het systeem uit de Omega-B / Vectra-B / Astra-G
Willem
26 mei 2010 om 18:17 #17671779Ik weet dat bij de B omega vaker het lint vanaf het motortje tot aan de koppeling naar de gaskabel brak.
Weet niet af dat bij de A ook is.
Gr Jack
29 mei 2010 om 21:22 #17671780Ok, dus niemand die een idee heeft hoe het bij de A Omega zit…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.