Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › problemen met dashbord
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 december 2010 om 16:21 #17229424
even voorstellen,
ben brian en heb sinds kort een calibra 2l van 1992
nu heb ik ontdekt dat de toerenteller, snelheidsmeter, temperatuurmeter, benzinemeter, oliedrukmeter en voltmeter niet werken! er ontbreken enkele zekeringen maar nu weet ik niet op welke nummer deze zit en hoeveel ampere deze zou moeten hebben8 december 2010 om 17:00 #17773623zou er iemand mij kunnen helpen aub ?
want ik zou dat graag zo snel mogelijk opgelost hebbengreetz brian
8 december 2010 om 17:11 #17773624In de zekeringkast ontbreken sowiezo zekeringen.
Niet alles gevuld.
Werken er wel lampjes op je dashboard?
Misschien zitten de stekkers er wel niet in.
Je zegt dat je snelheidsmeter ook niet werkt….die werkt dmv een kabel. Misschien dat het dashboard uit elkaar is geweest, en dat het vlug vlug weer in elkaar is gezet zonder alles weer aan te sluiten. Het is maar een idee.8 december 2010 om 17:20 #17773625er zijn wel enkele plekken in de zekeringskast waar er klemmetjes in zitten, dus daar zullen er waarschijlijk wel ingezeten hebben
ja de lampjes branden maar voor de rest komt er geen beweging in.
kheb deze auto gehad dus ik weet ook niet echt wat de vorige eigenaar ermee gedaan heeft
de snelheidsmeter zal wel werken mr kheb er ng niet me gereden bij gebrek aan een koppeling ;)8 december 2010 om 19:09 #17773626heb juist nog eens een kijkje genomen in de zekeringskast van de calibra,
op de plaatsen 16,18,19,28,29 en 30 zitten er klemmen maar geen zekeringen! de rest is allemaal in orde !
weet er iemand of dat iets zou kunnen te maken hebben met de toerenteller en dergelijke dat niet werken? en welke zekeringen er dan on moeten (ivm amperage) ?greetz
8 december 2010 om 20:24 #17773627zal morgen ff foto posten van mijn zekeringenkast.
plaats anders ook eens een foto van de jouwe kunnen we je makkelijker helpen.8 december 2010 om 20:45 #17773628zal ik doen tegen de avond !
Alvast bedankt9 december 2010 om 19:29 #17773629kan nu geen foto plaatsen mn excuses.
kan er iemand een foto plaatsen van zijn zekeringskast zodatk kan vergelijken met demijne?
of weet er iemand welke zekeringen er op de plaatsen 16,18,19,28,29 en 30 horen te zitten ??alvast bedankt
9 december 2010 om 20:16 #17773630foto vergeten te maken maar misschien heb je hier wat aan.
1. 10A – Parking and tail lights Left
2. 20A – Heated front seats, Cigarette lighter, Control Indicators
3. 10A – Main beam left
4. 30A – Heater fan (*1)
5. 10A – Dipped beam left, Headlamp range adjuster
6. 30A – Front/Rear Wipers
7. 15A – Turning signal lamps, brake lamps ABS
8. 15A – Courtesy lamp, Luggage compartment lamp, Hazard warning flasher, Dual info display, Radio, Trip computer
9. 10A – Instrument illumination, Number plate lamp, Traction control
10. 30A – Sunroof11. 20A – Fuel pump
12. 10A – Electrically adjustable exterior mirror, Electrically operated door windows
13. 20A – Fog Lamps
14. 10A – ABS, Automatic transmission
15. 30A – Heated rear window, heated exterior mirrors
16. 10A – Automatic transmission
17. 20A – Central door locking system
18. 10A – (sweden Only) Daylight driving lamps
19. 10A – Four-wheel drive
20. 20A – Horn21. 10A – Parking and tail lights Right
22. 10A – Reverse lamps, Dual info display, Trip computer, headlamp warning device
23. 10A – Main beam Right
24. 30A – Cooling fan (*1)
25. 10A – Dipped beam Right
26. – Blank
27. 10A – Fog tail lamp
28. 20A – Terminal 30: constant current for caravan/trailer
29. 30A – Healamp wash system
30. 30A – Electrically operated door windows
31 + 32. – Spare fuses33 warning buzzer headlights left on
34 turn signal
35 wiper intermittent
36 rear foglights (Yes it is just meant to be wire loop)
37 front foglights
38 horn or heated screen (depends on year..early horn later heated screen),,could also be behind fuse box for the horn9 december 2010 om 20:27 #17773631ja hier zal ik zeker wat aan hebben,
ga morgen eens een kijkje nemen en dat komt wel in orde!bedankt voor de moeite
brian
10 december 2010 om 19:47 #17773632het probleem is gevonden,
blijkbaar was de zekering van de zetelverwarming doorgebrand en de toerenteller e.d. ztitten daar blijkbaar ook op aangesloten dus met een nieuwe erin te steken is het opgelost!
nu werken juist de oliedrukmeter en de voltmeter nog niet maar dat zal ook wel zoiets zijn waarschijnlijk, blijkbaar kan het voor die oliedrukmeter ook een sensor zijn dat kapot is maar hoop van niet!22 december 2010 om 12:14 #17773633bij deze een foto van men calibratje :wub
plaats wel nog een betere maar met die sneeuw kan ik,nniet echt anders :cry22 december 2010 om 20:18 #17773634Voor zover het te zien is is het een nette auto.
Achterlichten zijn niet mijn smaak, maar dat is ieder voor zich.En je hebt ongeveer dezelfde einddemper als mij, volgens mij :)
22 december 2010 om 20:28 #17773635ja hij is bijna blanco geschouwd, juist een barst in de voorruit.
en het is in het zicht van de chauffeur dus dat wordt een nieuwe!
en ja ng wat kleinigheidjes zoals een niewe deurklink en de pompen van de koffer hebben het ook gehad.
het grootste probleem is een nieuwe drukgroep voor de koppeling maar deze is op komst :D
einddemper weet ik zelf niet welke het is maar hij heeft alleszins een dik ronkje :wub23 december 2010 om 16:25 #17773636Heb daarjuist toevallig nog een calibratje gevonden op het autokerkhof!
hij stond een beetj verstopt maar men ogen vielen erop dus maandag mag ik om men onderdelen gaan :wub
alweer een pak zorgen die van men schouders gevallen zijn want khad wel wat paniek ivm het vinden van onderdelen maar das voorbij :)27 december 2010 om 18:15 #17773637kheb vandaag goed nieuws gekregen :D
kwerd gebeld ofdatk nog een calibratj moest hebben, door dezelfde gast als waar ik demijnen gehad heb
we zijn dan gaan kijken en mag er morgen omgaan helemaal gratis :wub
tis wel van een ongeval en er zijn al wat onderdelen af maar de meeste zitten er ng op dus kben gered!
kzal weten war doen deze vakantie :P -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.