Problemen met Astra G-CC X1.6SZR van 06/1998

Forumindex Forums Modellen Astra Problemen met Astra G-CC X1.6SZR van 06/1998

• Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Nkeer3
    Deelnemer

Dag mannen mijn naam is Ruud en woon in Deventer.
      Ik heb een aantal problemen met mijn A ASTRA-G-CC; X1.6SZR van 06=1998 :( 185.000km

zal ze een voor een opnoemen
      1
      Ben vandaag een honderd Km wezen rijden, temp op meter 0gr bij start en langzaam loopt deze op naar het midden van de meter 90gr. bij gemiddelde snelheid van 80km/u, als je minder snel rijd af afremt dan stijgt de temp naar 91 a 92 gr en dan slaat de fan aan!
      Van de B weg zijn we de autobaan opgereden en met een snelheid van 120 a 130km/u, de temp loopt dan snel op naar 95 a 96 gr denk ik (moeilijk te zien op dat metertje) en dan slaat de fan ook aan onder het rijden maar temp zakt niet eerder als dat je de snelheid aanzienlijk verminderd.
      Olie en koelvloeistof peil is op peil.

2
      Tijdens de zelfde rit gaar de verlichting pulseren ( licht knipperen)

wat kan dit nu wezen.

3
      Ik heb meestal ‘s morgens, dat zo af en toe de stuurbekrachtiging is weg gevallen, heel af en toe onder het rijden, als ik dan de motor 1 of 2 keer uit zet en opnieuw start dan is de stuurbekrachtiging terug.

Heeft dit alles met elkaar te maken of………..?

Ik moet binnen kort naar Frankfurt toe, dus Graag jullie hulp.

Gr Ruud

koenelsenaar
      Deelnemer

1: Als hij maar niet tijdens het rijden boven de 100 graden komt continue is er niet zoveel aan de hand. Meter kan wel is wat zakken en stijgen

2 welke lampen knipperen precies? Ik gok op een massa probleem of slecht contactje op een stekker.

3; maakt de pomp ook een raar geluid? En hoe is het vloeistofpeil?

Nkeer3
        Deelnemer

Hoi Koen,

Dank voor reactie.

Nee hij komt niet boven de zeg 96gr op de snelweg, de temp behoord toch zo om en nabij de 85gr te zijn?, tenminste dat was hij hier een poos terug ook steeds.
          De binnen en buiten verlichting knipperen…
          Pomp maakt geen lawaai.

Gr Ruud

joop1970
          Deelnemer

De fan hoort niet rond de 91 graden aan te slaan volgens mij. Controleer dat is met stationair draaien met de motorkap open.

HarrieAstra
            Deelnemer

Probleem 2 en 3 zou met een defecte dynamo te maken kunnen hebben? Zijn beiden elektra zaken.
              Meet je accu anders eens na, zowel met de motor uit als met de motor draaiende. Zet hier even de gemeten waardes neer.

Haasje17
              Moderator

Ik denk dat er met je temperatuur en ventilator niet heel veel mis is.

Dat de temperatuur niet constant blijft duid eerder op een defecte termostaat, maar het valt binnen de perken.
                Andere twee worden veroorzaakt door slechte accu, dynamo of bekabeling.

Spanning moet met draaiende motor rond de 14 volt liggen. Zoniet waarschijnlijk dynamo stuk.

Nkeer3
                Deelnemer

Mannen dank voor de reacties!

Heb net de accu spanning gemeten

Motor uit Accu spanning 12.5V
                  Lopende Motor rond de 14V
                  Met verlichting 13,8V
                  Iets gas geven 14,05V
                  Motor weer uit en de spanning zakt langzaam terug naar 12,5V

Zegt dit dat de dynamo dus gewoon werkt? of moet hij toch een klein piekje geven bij gas geven?

Gr Ruud

Nkeer3
                  Deelnemer

@Haasje17 wrote:

Ik denk dat er met je temperatuur en ventilator niet heel veel mis is.

Dat de temperatuur niet constant blijft duid eerder op een defecte termostaat, maar het valt binnen de perken.
                    De temp blijft wel aardig constant maar te hoog en word weer door de ventilator gelukkig gedrukt.

Andere twee worden veroorzaakt door slechte accu, dynamo of bekabeling.

Spanning moet met draaiende motor rond de 14 volt liggen. Zoniet waarschijnlijk dynamo stuk.
                    Spanning bij draaiende motor is dus 14V, en nieuwe accu al geprobeerd, dus blijft de bekabeling?? waar? enig idee?

wim-v6
                    Deelnemer

Temperatuur.

Openen Thermosstaat: 92Graden
                      Volledig open Thermosstaat: 97graden
                      Inslaan Koelvin: tussen de 96 en 102 graden

Flikkeren Verlichting: Minder goede massa verbinding tussen de Motor en Accu, en Mogenlijk Carrosserie en Accu.
                      Dan gaat de verlichting vaak Zichtbaar regeren op de Pomp van de Stuurbekrachtiging (electrische pomp)

Dit kan ook Fluctueren van de Temperatuurmeter veroorzaken.

Meter begint pas aan te geven bij zo’n 60graden, niet bij 0graden.

Willem

Famempeters

Wat Wim V6 al aan geeft was ook bij het lezen van de post mijn idee. thermstaat lijkt normaal het aan slaan fan ???? ik zou eerst is een extra massa strip trekken van het chassis naar de motor !!!

Zijn de kosten niet en dan is even verder kijken hoe hij reageert , ook mijn Vectra B had dat ongemak na de montage extra massa was dit over .

Bert

Famempeters

@Famempeters wrote:

Wat Wim V6 al aan geeft was ook bij het lezen van de post mijn idee. thermostaat lijkt normaal het aan slaan fan ???? het gek doen knipperen of zwakker helder van de verlichting ???? ik zou eerst is een extra massa strip trekken van het chassis naar de motor en mogelijk door naar de min van de Accu !!!

Zijn de kosten niet en dan is even verder kijken hoe hij reageert , ook mijn Vectra B had dat ongemak na de montage extra massa was dit over .

Bert

Nkeer3
                          Deelnemer

Hallo Mannen,

Ik dacht al waarom krijg ik helemaal geen reacties meer :( maar wat blijkt nu mijn laatste bijdrage is niet geplaatst gekomen, met andere woorden er is iets totaal mis gegaan.

Maar goed nog maal dan.

Ik ben inmiddels een stukje verder met de problemen

Zo is het probleem met de stuurbekrachtiging op gelost door de Dynamo te laten reviseren, spannings-regelaar was stuk.
                            Heb voor het koelprobleem een nieuwe radiator gekozen, omdat de oude toch wat lekte en het idee had dat de lamellen toch wel verstopt zaten. maar helaas helaas geen gewenst resultaat gekregen.
                            Tijdens een trip Deventer – Middelburg krijg ik de volgende temp uitlezing.

90/100 Km/u 90graden
                            100/120 Km/u 93graden
                            120/130 Km/u 95graden

Ben maar niet hoger in snelheid gegaan, en moet ook zeggen de buiten temp was ook dik 30gr,

Dus ja dan blijft de thermostaat of pomp over…. Maar helaas veel werk, voor de thermostaat moet de distributie riem er in ieder geval al af.

Dus ja ik zou het nu wijs zijn om zo door te rijden?

hoor graag

Ben198202

Goedeavond, met dit probleem heb ik ook te maken gehad had zelf eerst distributie en waterpomp vervangen en bij mij bleef het probleem ook.
                              Ik heb later de thermostaat vervangen en het probleem was opgelost, mijn tip is gewoon de thermostaat vervangen en een thermostaat kost tussen de 15 en 20 euro. Succes

Nkeer3
                              Deelnemer

Hoi Ben,

Bedankt voor je reactie,

Oke dan is dat dus een optie. maar moet dan de distributie riem er evengoed af???

Ben198202

Is in principe makkelijk zet je distri vast met een tywrap aan je nokkenas zo kun je je distri weer goed vast zetten op tijd als je het tandwiel van de nokkenas verwijderen. Het is wel een rotwerk en ik heb excact het zelfde blok als bij jou in mijn astra liggen

Nkeer3
                                  Deelnemer

Hoi Ben,

Hmmm dus toch, ik durf dat zelf niet goed aan.
                                    Maar de riem zit er ook al weer een 80.000km op denk ik.
                                    Dus tja dan beter ook gelijk vervangen.
                                    Moet ik eens even kijken wat me dat nu weer gaat kosten als ik het laat doen.

Bedankt nogmaals

Gr Ruud

Ben198202

Ik weet niet waar je vandaan komt maar de distri kan je het beste laten doen en als je slim bent bestel je de spullen in duitsland want het scheelt heel erg veel met hier in nederland

Haasje17
                                      Moderator

@Nkeer3 wrote:

Hallo Mannen,

Ik dacht al waarom krijg ik helemaal geen reacties meer :( maar wat blijkt nu mijn laatste bijdrage is niet geplaatst gekomen, met andere woorden er is iets totaal mis gegaan.

Maar goed nog maal dan.

Ik ben inmiddels een stukje verder met de problemen

Zo is het probleem met de stuurbekrachtiging op gelost door de Dynamo te laten reviseren, spannings-regelaar was stuk.
                                        Heb voor het koelprobleem een nieuwe radiator gekozen, omdat de oude toch wat lekte en het idee had dat de lamellen toch wel verstopt zaten. maar helaas helaas geen gewenst resultaat gekregen.
                                        Tijdens een trip Deventer – Middelburg krijg ik de volgende temp uitlezing.

90/100 Km/u 90graden
                                        100/120 Km/u 93graden
                                        120/130 Km/u 95graden

Ben maar niet hoger in snelheid gegaan, en moet ook zeggen de buiten temp was ook dik 30gr,

Dus ja dan blijft de thermostaat of pomp over…. Maar helaas veel werk, voor de thermostaat moet de distributie riem er in ieder geval al af.

Dus ja ik zou het nu wijs zijn om zo door te rijden?

hoor graag

Even ter info, na vervangen van de thermostaat gaat je termperatuur niet veel lager worden. Dus je kunt hem vervangen maar dat gaat je probleem niet oplossen. Overigens is dat temperatuur berijk zelfs niet eens een probleem. Als je er koelvloeistof in heb zitten mag die zelfs bij 100 graden niet koken en kun je dus gewoon doorrijden als die 100 graden is.

black_astra

Je thermostaat is gewoon goed. Ik snap niet waar jij je druk om maakt

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.