Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Problemen met afspelen Mp3 speler
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 mei 2014 om 12:29 #17265821
Hallo iedereen,
Ik kocht onlangs een nieuwe opel corsa maar ik krijg mijn mp3 speler niet aan de praat.
Ik doe alles wat in het boekje staat maar er komt geen geluid uit de boxen.
De mp3 speler staat noghtans op luidste volume en geselecteerd op aux.
De dealer die de speler ook niet aan de praat kreeg raadde mij aan om eens te googlen om het probleem op te lossen. Maar ik kan dus niets vinden die mij verder helpt.
Hij zei dat het misschien aan het formaat van liedjes die op de speler staat kan liggen.
Het zijn nogtans gewoon mp3 bestanden 128 kbps.Hopelijk kan iemand mij hier helpen.
PS. Sorry mocht het antwoord hier toch ergens te vinden zijn.
12 mei 2014 om 15:15 #18233430Speel je die MP3’tjes af op een losse MP3 speler of heb je een autoradio
met MP3 afspeelmogelijkheid?Als het een losse MP3-speler is: sluit eens een hoofdtelefoon aan en luister
of hij het dan wel doet.
Is het een autoradio met MP3, dan moet je niet de AUX-stand hebben, maar
de MP3-stand of bij sommige zelfs gewoon de CD-stand.Welkom op ons mooie forum overigens. :thumb
Greetz,
Peter.
12 mei 2014 om 15:58 #18233431Dankjewel Peter,
Ik bedoelde een losse mp3 speler merk sony. Radio die ik heb is een CD30 MP3 Type 1
De mp3 speler speelt anders perfect maar als ik hem input maakt hij dus geen verbinding.
Bedoel je dat ik een hoofdtelefoon moet inpluggen op de aux-ingang?Groetjes
Bianca12 mei 2014 om 20:52 #18233432Hey!
Er zijn een paar dingen die je eerst even kunt proberen:
– Koptelefoon inpluggen op de mp3-speler: werkt deze goed?
– Kabel controleren. Dit kan door deze door te meten met een multimeter of deze om te wisselen met een andere. Neem aan dat je een jack->jack kabel hebt (aan beide kanten koptelefoon/oordopjes stekker).
– AUX-versterking van de radio controleren. Hier kun je komen door op de “sound” knop te blijven drukken. Deze vervolgens op +16 of 18 ofzo zetten. Het hoogste in elk geval.Als de eerste twee punten uitgesloten zijn, en het werkt vervolgens nog niet, dan vrees ik dat er toch een slechte stekkerverbinding is of dat de radio intern niet helemaal meer oke is…
Succes!
13 mei 2014 om 06:59 #18233433Even voor de duidelijkheid… Wat doe je precies als je een liedje wilt spelen via AUX? Je steekt het kabeltje van je MP3 speler in de autoradio, je stelt de radio in op AUX.
Maar de muziek moet je dan wel bedienen via je MP3 speler he? Niet via de autoradio. Simpel gezegd stuurt je MP3 speler alleen het geluid door naar je autoradio. Dus in plaats van dat jij je koptelefoon inplugt in je MP3 speler, plug je de boxen van je auto in.
Als de Opel dealer zegt dat het aan het bestandstype van je muziek ligt, dan heeft die duidelijk geen idee waar die het over heeft. De autoradio doet niks met de bestanden die erop staan. Het enige wat je autoradio doet is het geluid dat uit je MP3 speler komt doorsturen.
14 mei 2014 om 10:22 #18233434Ik doe het zoals je het beschrijft TedMechanic. Mp3 speler via kabeltje in MP3 speler radio steken. Radio instellen op AUX. En dan de mp3 speler bedienen met de hand.
Het geluid wordt dus niet doorgestuurd. Mss ligt het dan idd aan het kabeltje. Het is het juiste maar je weet nooit hé dat het kapot is.
Dankjewel voor de tips, zal het eens bekijken.Groetjes
14 mei 2014 om 12:42 #18233435Las ik niet ergens laatst hier ergens dat AUX geactiveerd moest worden met Op-Com?
Staat me iets van bij. :hmmz
15 mei 2014 om 18:39 #18233436@VideoRipper wrote:
Las ik niet ergens laatst hier ergens dat AUX geactiveerd moest worden met Op-Com?
Staat me iets van bij. :hmmz
Mogelijk, maar als zij aux als input kan kiezen lijkt het me sterk dat dit niet het geval is
21 mei 2014 om 10:20 #18233437Probleem opgelost.
Iedereen bedankt voor de hulp.
Wat was dus het probleem??? Er zat een fichke niet goed in. :hmmz21 mei 2014 om 10:51 #18233438@Biancaw wrote:
Er zat een fichke niet goed in. :hmmz
Ik heb lang geleden aan de TH Rijswijk gestudeerd, maar de term “fichke” zegt me niks. :oops:
4 juni 2014 om 10:15 #18233439Hoe zegde dat in het mooi Nederlands. Een stekkertje? Fichke is west- vlaams dialect. ;)
4 juni 2014 om 10:54 #18233440Ja maar op een nederlands forum begrijpen we dat niet echt he…
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk
4 juni 2014 om 22:49 #18233441Aha! :lol:
Weer wat geleerd. ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.