Forumindex › Forums › Techniek › Cih › problemen met acceleren
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 december 2009 om 17:01 #17215091
welk onderdeel heeft bij de cih 2.0E dezelfde werking als de acceleratiepomp van een carburateur?
nu het kouder word en na werkzaamheden aan de brandstoftank had ik verschillende oorzaken waardoor deze na de werkzaamheden miserabel loopt/liep…
zowel zat er te weinig olie in waardoor de kleppen ontregeld waren, als de bobinekabel was doorgeslagen.
olie bijgevuld en bougiekabelset vervangen door 5 nieuwe originele bougiekabels.
scheelde wel flink maar toch heb ik gepruttel en gehaper bij het optrekken of gas bijgeven en heel af en toe mist hij een slag…wellicht vervuiling bij het vervangen van de tankvlotter en/of het los nemen van de vorig jaar vervangen slangen?
contactpunten zijn ook pas vervangen en nu gecontroleerd, volgens de stroboscooplamp lijken ze ook netjes te vonken.
ontsteking werkt dus goed!
de vacuüm vervroeging mss? die balg heb ik nog niet gecontroleerd :angel15 december 2009 om 18:07 #17568868werkelijke benzinedruk meten tijdens belasting.
T-stukje in je aanvoerleiding bij de injectoren. een slang naar binnen gooien door het raam en daar een drukmeter op zetten (bijvoorbeeld van een CV-ketel).
De druk moet 3 bar zijn (als ik me niet vergis).
Als dit zakt tijdens belasting, kan je filter verstopt zitten, je slangen geknepen of je pomp versleten.Verder kan er nog een injector slecht werken.
Injectors laten testen en reinigen kost hier 20 euro per stuk!!!Als je volgas geeft, wordt dit aan de computer gemeld d.m.v. je gaskleppositie-schakelaar.
15 december 2009 om 18:52 #17568869origineel gepost door postbusmanta
werkelijke benzinedruk meten tijdens belasting.T-stukje in je aanvoerleiding bij de injectoren. een slang naar binnen gooien door het raam en daar een drukmeter op zetten (bijvoorbeeld van een CV-ketel).
De druk moet 3 bar zijn (als ik me niet vergis).
Als dit zakt tijdens belasting, kan je filter verstopt zitten, je slangen geknepen of je pomp versleten.Verder kan er nog een injector slecht werken.
Injectors laten testen en reinigen kost hier 20 euro per stuk!!!Als je volgas geeft, wordt dit aan de computer gemeld d.m.v. je gaskleppositie-schakelaar.
het gekke is dat het na de montage en werkzaamheden van de brandstoftank is gebeurd…
ondertussen was het ook al een stuk kouder geworden dus mss ook een factor ondanks dat hij nu meteen start pruttelde hij toen eerst als een tank nadat hij bijna niet aanging omdat er een luchtbel inzat door het werken, na de olie bijvullen was dat al ver weg, toen haperde hij wel nog en zag ik in het donker dat het bliksemde onder de bobinekabel, drm de nieuwe kabels er in gezet…
maar het accelereren blijft klote, wel is het haperen soms ff een tijdje weg:hmmz en/of ploft hij een keertje….
zou je toch eerder aan elektrische ellende denken….16 december 2009 om 00:57 #17568870up
16 december 2009 om 09:22 #17568871haal de stekker eens van de koudstart af als ie warm is.
Kan zijn dat die neit 100% naar behoren werkt
16 december 2009 om 12:33 #17568872origineel gepost door Freestyler
haal de stekker eens van de koudstart af als ie warm is.Kan zijn dat die neit 100% naar behoren werkt
die heb ik idd moeten verwisselen omdat ik geen koudstart had..kreeg hem helemaal niet meer aan met de oude, die was roetzwart…:hmmz
16 december 2009 om 20:19 #17568873nou ik weet het niet meer sinds vandaag loopt hij weer als een tiet maatje DD:P:jerry
hij startte ff moeilijk na 2 dagen stilstaan liep daarna prima op 1 plofje naderhand onderweg daarna als nieuw..:wtf
denk toch dat er troep ingekomen was…ondanks alle zorgvuldigheid:cry:angel
ff afwachten of het zo blijft:)king: -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.