problemen met acceleren

Forumindex Forums Techniek Cih problemen met acceleren

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17215091
    MantasticB1
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 October 2006

      welk onderdeel heeft bij de cih 2.0E dezelfde werking als de acceleratiepomp van een carburateur?

      nu het kouder word en na werkzaamheden aan de brandstoftank had ik verschillende oorzaken waardoor deze na de werkzaamheden miserabel loopt/liep…

      zowel zat er te weinig olie in waardoor de kleppen ontregeld waren, als de bobinekabel was doorgeslagen.
      olie bijgevuld en bougiekabelset vervangen door 5 nieuwe originele bougiekabels.
      scheelde wel flink maar toch heb ik gepruttel en gehaper bij het optrekken of gas bijgeven en heel af en toe mist hij een slag…

      wellicht vervuiling bij het vervangen van de tankvlotter en/of het los nemen van de vorig jaar vervangen slangen?
      contactpunten zijn ook pas vervangen en nu gecontroleerd, volgens de stroboscooplamp lijken ze ook netjes te vonken.
      ontsteking werkt dus goed!
      de vacuüm vervroeging mss? die balg heb ik nog niet gecontroleerd :angel

      #17568868
      postbusmanta
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 July 2004

        werkelijke benzinedruk meten tijdens belasting.

        T-stukje in je aanvoerleiding bij de injectoren. een slang naar binnen gooien door het raam en daar een drukmeter op zetten (bijvoorbeeld van een CV-ketel).

        De druk moet 3 bar zijn (als ik me niet vergis).
        Als dit zakt tijdens belasting, kan je filter verstopt zitten, je slangen geknepen of je pomp versleten.

        Verder kan er nog een injector slecht werken.
        Injectors laten testen en reinigen kost hier 20 euro per stuk!!!

        Als je volgas geeft, wordt dit aan de computer gemeld d.m.v. je gaskleppositie-schakelaar.

        #17568869
        MantasticB1
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 October 2006

          origineel gepost door postbusmanta
          werkelijke benzinedruk meten tijdens belasting.

          T-stukje in je aanvoerleiding bij de injectoren. een slang naar binnen gooien door het raam en daar een drukmeter op zetten (bijvoorbeeld van een CV-ketel).

          De druk moet 3 bar zijn (als ik me niet vergis).
          Als dit zakt tijdens belasting, kan je filter verstopt zitten, je slangen geknepen of je pomp versleten.

          Verder kan er nog een injector slecht werken.
          Injectors laten testen en reinigen kost hier 20 euro per stuk!!!

          Als je volgas geeft, wordt dit aan de computer gemeld d.m.v. je gaskleppositie-schakelaar.

          het gekke is dat het na de montage en werkzaamheden van de brandstoftank is gebeurd…
          ondertussen was het ook al een stuk kouder geworden dus mss ook een factor ondanks dat hij nu meteen start pruttelde hij toen eerst als een tank nadat hij bijna niet aanging omdat er een luchtbel inzat door het werken, na de olie bijvullen was dat al ver weg, toen haperde hij wel nog en zag ik in het donker dat het bliksemde onder de bobinekabel, drm de nieuwe kabels er in gezet…
          maar het accelereren blijft klote, wel is het haperen soms ff een tijdje weg:hmmz en/of ploft hij een keertje….
          zou je toch eerder aan elektrische ellende denken….

          #17568870
          MantasticB1
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 October 2006

            up

            #17568871
            Freestyler
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 January 2006

              haal de stekker eens van de koudstart af als ie warm is.

              Kan zijn dat die neit 100% naar behoren werkt

              #17568872
              MantasticB1
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 October 2006

                origineel gepost door Freestyler
                haal de stekker eens van de koudstart af als ie warm is.

                Kan zijn dat die neit 100% naar behoren werkt

                die heb ik idd moeten verwisselen omdat ik geen koudstart had..kreeg hem helemaal niet meer aan met de oude, die was roetzwart…:hmmz

                #17568873
                MantasticB1
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 October 2006

                  nou ik weet het niet meer sinds vandaag loopt hij weer als een tiet maatje DD:P:jerry

                  hij startte ff moeilijk na 2 dagen stilstaan liep daarna prima op 1 plofje naderhand onderweg daarna als nieuw..:wtf
                  denk toch dat er troep ingekomen was…ondanks alle zorgvuldigheid:cry:angel
                  ff afwachten of het zo blijft:)king:

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.