Problemen Kadettje

Forumindex Forums Modellen Kadett Problemen Kadettje

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17256912
    pamat2
      Lid sinds:
      9 April 2013

      Beste forumleden,

      Mijn naam is Paul en ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een Opel b Kadett.

      Alleen nu heb ik het volgende probleem.
      Vandaag, onderweg terug naar huis startte hij niet.
      Nu was dat snel opgelost maar tijdens het rijden schokte de auto heel erg. Ook als ik moest stoppen (stoplichten etc) viel de motor uit, terwijl ik deze wel weer gelijk kon starten daarna.

      Wat zou hier het probleem van kunnen zijn?
      De accu is (zover ik weet) nog gewoon goed.

      Met vriendelijke groet,

      Paul

      #18125305
      Deluxe77
        Lid sinds:
        13 March 2008

        Verstopte sproeier?!

        #18125306
        Opel_Bjorn
        Deelnemer
          Lid sinds:
          4 May 2008

          Lijkt me eerder de ontsteking

          #18125307
          Deluxe77
            Lid sinds:
            13 March 2008

            @Goossens Bjorn wrote:

            Lijkt me eerder de ontsteking

            Kan het ook zijn.

            #18125308
            SanguiniusNL
              Lid sinds:
              22 April 2011

              Ontsteking inderdaad eventjes nakijken :)
              Anders kan een nieuw brandstoffilter ook wonderen doen ;)

              #18125309
              pamat2
                Lid sinds:
                9 April 2013

                Beste forumleden,

                Bedankt voor de tips, ik ga er vanmiddag eens mee aan de slag en ik houdt jullie op de hoogte!

                Met vriendelijke groet,

                Paul Mathijssen

                #18125310
                pamat2
                  Lid sinds:
                  9 April 2013

                  Beste forumleden,

                  Ik heb een plannetje voor mijn Kadett,
                  Ik wil hem naar mijn eigen smaak gaan aanpassen en dit word een ratlook.
                  Nu heb ik vrij weinig ervaring met het sleutelen aan auto’s en ik weet dus ook niet wat wel en niet kan en welke onderdelen wel en niet gebruikt kunnen worden..

                  allereerst wil ik de velgen+ophanging aanpassen.
                  Ik wil hem iets lager leggen (maar wat kan, wat kan ik gebruiken?) en ik wil er andere velgjes onder (http://www.carfantasy.nl/images/BSX-1.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;) maar welke grootte kan ik pakken en waar moet ik op letten?

                  Ook wil ik er een ander uitlaatsysteem onder leggen. Ik wil (http://www.tamiyagekken.nl/wp-content/uploads/2008/06/mini-vlag-achter-uitlaat.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;) zoiets maar dan twee pijpjes maar wat kan ik hiervoor pakken, waar moet ik op letten en hoe zit het met het spruitstuk?

                  Ook wil ik met het motorblok een aantal dingen gaan doen..
                  Een beetje een gedurfd idee denk ik maar ik wil kijken of het mogelijk is om een turbo te installeren.. maar is duit uberhaupt mogelijk? wat zijn de mogelijkheden en hoe zit dit met aansluiten? (wil er dan ook wel een dumpvalve opzetten dus vanzelfsprekend.. hoe zit dit? :shock: )

                  Hierdoor zal ik waarschijnlijk ook de remmerij aan moeten passen.. heb nu nog de originele trommeltjes, maar dit zal ik dan waarschijnlijk aan moeten passen naar schijfremmetjes? wat zou kunnen?
                  Daarbij komt dan waarschijnlijk ook de versnellingsbak.. Ik heb nu gewoon een 4 bakje maar dit zal ik aan moeten passen?

                  Ten slotte heb ik dan nog een idee voor een andere grille die ik kan laten maken. Hierbij zullen in de grill twee kelken komen te zitten waardoor de lucht aangezogen word (mits dit allemaal past en kan natuurlijk!)..

                  Als er tips/ideeën/trucs zijn hoor ik het graag!

                  Met vriendelijke groet!

                  Een onervaren sleutelaar :hmmz

                  #18125311
                  soepkiepe
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    10 August 2010

                    mijn tip is om deze zo te laten zoals ie is, zo op de foto is dit een bloed mooi en net autotje.
                    als je een rat wil, koo dan een opknap project, maar zo nette auto als je nu hebt een rat maken? ik zou het eeuwig zonde vinden.
                    maar ja, het is jou auto ;)

                    wat voor blok ligt er in, een 1.1 neem ik aan?
                    als je dan wat wil zou ik er een heel ander blok in leggen met andere bak en turbo.
                    een turbo op een 1.1 heb weinig zin denk ik.

                    #18125312
                    pamat2
                      Lid sinds:
                      9 April 2013

                      Daar zat ik ook al aan te denken inderdaad, een volledig ander blok!
                      Maar ik zou dus totaal niet weten wat mogelijk is..
                      Bovendien lijkt het een net wagentje, maar hij op plekken erg slecht en moet sowieso dus de revisie in.. en naja dan wil ik hem gelijk naar mijn smaak maken denk ik!

                      #18125313
                      nova1.6
                        Lid sinds:
                        14 December 2012

                        Rat look maken van deze auto is eeuwig zonde, verkoop hem dan aan een liefhebber en koop een golf 1 of 2 voor rat look..

                        #18125314
                        saluma
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          17 November 2010

                          Ja,je geeft zelf al aan dat je geen sleutelervaring heb,maar je wilt wel die hele auto ondersteboven trekken.Koop inderdaad dan een andere auto en ga daar mee stoeien.
                          Dit is natuurlijk gewoon eeuwig zonde van die Kadett.

                          Maarja…………je moet het zelf weten.

                          #18125315
                          turbo.d
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            24 June 2013

                            Ook ik vind het zonde een Kadett die, wat ik op de foto’s kan zien, nog erg netjes is te gaan ver-ratlooken.
                            Koop dan idd een opknapper; en maak die dan als ratlooker.

                            Deze auto is nog gewoon te netjes. en er zijn vast mensen die graag met zo’n mooie klassieker willen rijden.

                            #18125317
                            pamat2
                              Lid sinds:
                              9 April 2013

                              Mijn kadettje blijkt niet zo netjes te zijn als ik gedacht had..

                              Het rechtervoorpaneel was helemaal dichtgeplamuurd, hier is een steentje tegen aan gekomen (of iets dergelijks) waardoor de plamuur er af is gekomen, waardoor nu te zien is dat heel het paneel rot is. Ook in de bodem beginnen gaten te vallen en de wielkasten beginnen door te scheuren. Nu weet ik ook niet zo goed wat ik er mee aanmoet. Ik wil hem best opknappen, maar ik heb er geen ruimte voor thuis om dat te doen (om maar te zwijgen over mijn gebrek aan las-skills) en verkopen is ook zo wat.. Wat nu? wat nu?

                              #18125318
                              nova1.6
                                Lid sinds:
                                14 December 2012

                                Oei! Dat is sonde!

                                #18125319
                                KadAstra-EF
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  24 July 2010

                                  Dat is een fikse tegenvaller :cry

                                  Rik :(

                                  #18125316
                                  katurbotje
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    29 July 2008

                                    Ik zie net dat de kadett te koop staat op speurders,jammer want het is best een leuk autootje.

                                    #18125320
                                    Vinci
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      3 August 2009

                                      Oh oh oh, die Kadettjes zijn zo leuk en inmiddels zo zeldzaam!! Rij er eens mee langs Romijn in Renswoude, al is het alleen al om advies, maar wellicht valt je de prijs die hij rekent voor een goede opknapbeurt nog wel mee ook! Vergeet niet dat -als- hij weer helemaal netjes is de waarde ook weer wat gunstiger komt te liggen….

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.