problemen inhouden vectra b x20xev

Forumindex Forums Techniek Ecotec problemen inhouden vectra b x20xev

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17255278
    marcello211
      Lid sinds:
      20 December 2009

      hoi beste mensen ik zal me even voorstellen ik ben marcel en heb een probleempje

      ik heb een opel vectra b uit 99 met een x20xev motor der in nu heb ik een hele tijd in safe mode gereden omdat mijn nokkenaspositiesensor kapot was die heb ik 7 maanden geleden vervangen maar de motor bleef maar inhouden met optrekken en inhalen dus ik heb vandaag maar het gasklephuis er af gehaald schoon gemaakt het welbekende gaatje uitgeboord ….stappen motor schoon gemaakt en alles weer terug geplaatst en hij hou nog steeds in word er nu toch wel een beetje gek van ….ben al 7 maanden aan het zoeken wat het nu is en uitlezen geeft helemaal nix aan wie oooooooo wieeeeeeeeeeeeeeeeee weet wat

      groetjes marcel

      #18105286
      Nick-GSI
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        kijk eens of je bougies niet onder de olie staan, vaak gaat bij deze motoren het klepdekselpakking lekken, en lekt het naar de bougies toe

        #18105287
        marcello211
          Lid sinds:
          20 December 2009

          oke en wat heeft dat dan te maken met het inhouden als ik vragen mag …heb er vrijdag nieuwe bougies in gezet en idd zat er in elk wel een beetje olie maar stonden niet helemaal onder

          groetjes marcel

          #18105288
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Olie boven de bougies kab doorslaan veroorzaken, en daarvan gaat de motor weer overslaan, en mis je vermogen..

            #18105289
            marcello211
              Lid sinds:
              20 December 2009

              oke beter ik zal dat van de week maar ff fixen
              en nu nog wat mijn nokkenas positiesensor doet weer raar krijg een code p0340-8 not present gereset oke weg als die koud is staat motor op safe mode lampie aan
              maar zodra de motor boven de 80 graden zit en draai mijn contact uit en aan storing weg
              was dat nouuuuu weeeeeeeeeeeeeeeeeeer ben echt een handige harry maar zoek me de pleuris of zou dat ook te maken hebben met die olie bij mijn bogietjes …..dat het daar effect op heb …ik geloof nou dat alles kan met die kut sensorren

              groetjes marcel

              #18105290
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                nokkenas sensor alleen Vervangen voor een NIEUWE ORIGINELE!!!!!

                Willem

                #18105291
                16v kadett c
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  2 January 2010

                  als de motor niet verder gaat als 3500 4500 dan is het de nokken as sensor heb ik 3 keer gehad met mijn x20xev gewoon een van opel er in ben je klaar

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.