Forumindex › Forums › Modellen › Astra › problemen gaspedaal [astra h]
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 november 2012 om 09:26 #17245924
Ik heb sinds vorige week zaterdag een heel beu probleem,
Maar ik vrees op kosten, daarmee wil ik hier al eens komen luisteren of iemand de oplossing weet.Het probleem:
Starten en gaspedaal reageert niet meer.
Na auto afleggen en aanleggen werkt deze meestal nog niet.
Na een tijdje kan je de auto terug starten en werkt deze pedaal terug.
Dit kan dan verschillende keren goed zijn.
Maar dan in ene keer is het daar terug.
Als de pedaal werkt dan blijft deze heel de rit werken.
Ik heb dit nu 4x gehad op een week tijd.
Ik dacht aan de gaspedaal die defect is maar ik belde naar opel om een nieuwe te bestellen maar daar wist men mij te zeggen dat het misschien de UEC kan zijn.
Iemand die mij kan helpen?
Klopt het dat UEC maar een gewone doorverbinding is?Dit zijn de foutcodes die ik heb.
P1120 – Incorrecte verhouding signaal gaspedaalpositiesensor 1 en 2
(52) – Niet aanwezigP1122 – Incorrecte verhouding signaal gaspedaalpositiesensor 1 en 2
(52) – Niet aanwezigP0500 – Signaal rijsnelheid, niet in nom. bereik
(74) – Niet aanwezigC0800 – Systeemspanning te laag
(03) – Niet aanwezigC0242 – Signaal verzoek motorkoppel, niet in nominaal gebied
(71) – Niet aanwezigC0237 – Gaspedaalpositiesensor, incorrect signaal
(71) – Niet aanwezigB3843 – Circuit luchtkwaliteitssensor, spanning te laag
(02) – AanwezigU2102 – CAN-Bus (medium snelheid) maximale configuratielijst niet compleet
(00) – Aanwezig5 november 2012 om 09:46 #17985273AnoniemLid sinds:
1 January 1970Komt vaker voor bij de astra h. Bij ons op het werk is het meestal opnieuw inleren of resetten van de positiesensor en dan doet alles het weer.
5 november 2012 om 10:00 #17985274en kan je mij uitleggen hoe je deze moet inleren of resetten?
Want foutcodes heb ik al gereset maar het komt terug.5 november 2012 om 10:50 #17985275maar volgens mij ligt het niet aan de gaspedaalsensor.
ik denk dat ik het eerder moet zoeken bij de UEC.
Waarom denk ik dit, door de te lage spanningen op andere componenten.5 november 2012 om 11:13 #17985276Ter verduidelijking de UEC = Underhood electric centre.
Ik zou de positiesensor opnieuw inleren.
5 november 2012 om 11:21 #17985277@stefanDTI wrote:
Ter verduidelijking de UEC = Underhood electric centre.
Ik zou de positiesensor opnieuw inleren.
en hoe kan ik die sensor opnieuw inleren?
5 november 2012 om 14:06 #17985278met een tech2 bij de dealer..
Willem
6 november 2012 om 05:02 #17985279en kan dit met opcom?
6 november 2012 om 06:04 #17985280Niet alles kan met Op-Com .
Vele zaken van het programmeren en inleren moeten met de Tech 2 helaas.
6 november 2012 om 06:35 #17985272Klinkt zeer bekend voor mij. Weken naar gezocht en de dealer wilde al de ecu en uec vervangen. Maar de oorzaak was vocht in de uec, daardoor waren een paar pinnetjes lichtjes gecorrodeerd en het gaspedaal is daar kennelijk erg gevoelig voor. Wat contactspray op het bovenste blok van de uec was de oplossing.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
6 november 2012 om 07:06 #17985281vanmiddag ging ik uec bekijken naar corrosie.
al bij al vrij goed nieuws moest het opgelost zijn met kuisen van contacten.
Vanmiddag ne check doen. want ik had naar dealer gebeld gisteren en die wou mij al direct uec aansmeren.
Ik hou jullie op de hoogte van de stand van zaken.7 november 2012 om 05:15 #17985282Gisteren heb ik UEC opengevezen en er met een haardroger ingezeten, dan alle contacten gekuist (mannetjes en vrouwtjeskant.)
Dan weer toegevezen, omdat ik denk aan corrosie in de contacten.
Nadien gezorgd dat het deksel van de uec weer toe kan.
Vroeger waren die circlipsen afgebroken door open te doen.
Dus die is nu ook weer goed toe.
Dus hopelijk is het nu in orde.
Als het niet in orde komt dan ga ik kabels doorverbinden.7 november 2012 om 18:27 #17985283Ik heb er nog even een foto bijgezocht:
Het gaat om de pinnen in het bovenste vak en dan rechtsonder. Ik had ze toen ingespoten met contactspray en ze ook wat dichter bij elkaar gebogen, het probleem is nu 2 jaar weg.
15 november 2012 om 09:42 #17985284momenteel dikke week verder en geen problemen meer gehad.
hopelijk blijft het zo ;)
ik blijf jullie op de hoogte houden.18 december 2012 om 16:24 #17985285we zijn nu al meer dan een maand verder en heb geen problemen meer gehad.
het blijkt dus opgelost.
als nog iemand ooit zo problemen heeft, kan hij deze topic nu dus gebruiken.12 oktober 2013 om 07:50 #17985286Hallo mensen,
Betreffende dit probleem, waar vind ik deze connectoren??
Zitten deze in het motor compartinent?
Ik rijd een Astra H 1.9 CDTI 150pkDenk dat ik ook moet gaan poetsen….
Alvast bedankt,
Raymond
13 oktober 2013 om 20:24 #17985287Onder de zekeringenkast in het motorcompartiment.
13 oktober 2013 om 20:26 #17985288Btw, sindsdien nooit geen problemen meer gehad.
13 oktober 2013 om 20:58 #17985289De deksel van de zekeringkast gaat vlug kapot bij de clipjes waardoor er vocht in kan komen, controleer dus ook even de deksel van de zekeringkast om te zien of die niet kapot it.
14 oktober 2013 om 17:36 #17985290OK Bedankt !
Ik ook maar op zoek !15 oktober 2013 om 17:30 #17985291ik heb 2 colson bandjes gebruikt om ze weer dicht te krijgen.
4 augustus 2014 om 06:51 #17985292Bij mij is het probleem nu weer terug, ik ga het maar weer opnieuw schoonmaken, vraag me toch af waar het nu echt door komt.
17 augustus 2014 om 23:17 #17985293dan vrees ik dat je met een prutsjobje zal mogen beginnen.
Kabels knippen, doorverbinden en solderen.
verbind pinnen 5-19-4-17-3-18 van xe2 met
pinnen 37-44-36-42-35-43 van xe3 in UEC18 augustus 2014 om 10:01 #17985294Haal je er op die manier geen zekeringen tussenuit dan wel aansturing vanuit de uec?
18 augustus 2014 om 23:49 #17985295neen hoor, de zekeringen blijven allemaal hun werk doen.
Je hebt een volledige kabelboom die toekomt op de ECU.
Nu worden niet alle kabels gebruikt in de ECU en dient de ECU maar gewoon om deze kabels door te verbinden.
Deze komen toe op de ecu en vertrekken in de andere fiche.
Als je deze doorverbind zou je nooit geen problemen meer mogen hebben.
Heeft technieker van opel me zelf verteld.
Maar ik heb het tot nu toe niet gedaan omdat het probleem niet is teruggekomen tot nu toe. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.