problemen en rook met versterker aansluiten

Forumindex Forums Modellen Corsa problemen en rook met versterker aansluiten

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Bassbounce

Hoi allemaal

Vandaag wou ik mijn versterker aansluiten, kwa kabels is het allemaal gelukt de stroomtoevoer.
      Dikke rode kabel van accu naar versterker met zekering er tussen (had zo n set gekocht)
      Zwarte massa draad bij achterlicht aan het frame bevestig.
      oke ik teste hem uit, vervolgens hoor ik alleen bass en daarna begint de versterker enorm te roken.. doorgebrand dus.. wat kan hiervan de oorzaak zijn?

Te weinig massa? Ik had de massa draad aangesloten achter de koplamp daar zit zo’n massa punt

Gr

CORSAGSI

misschien + en – draden gewisseld op versterker blijft gelijkspanning hé !

ik neem aan dat de versterker zelf ook een zekering heeft ? dus hij zal toch niet echt helemaal stuk zijn toch ?

anders heb ik geen idee !

greetz,

DeMeistah
        Deelnemer

wat voor versterker hebben we het over? zou niet mogen gaan roken als hij goed gezekerd is

Bassbounce

Ja, het was een flut ding een cougar van de kijkshop.tl
            Voordat ik die erin zetten werkte die nog wou deze even uit testen met monteren, over 3 weken komt de jbl binnen.

Zekeringen zijn niet kapot in de kabel en in de versterker niet.
            Erg vreemd

Bo652
            Deelnemer

Misschien verkeerde ohm waardes van de versterker of in ieder geval niet geschikt voor jou speakers.

corsageak

is de pluskabel niet veel te dik en te zwaar afgezekerd zodat alles doorbrand? heb ik al vaker gezien:p

CORSAGSI

@corsageak wrote:

is de pluskabel niet veel te dik en te zwaar afgezekerd zodat alles doorbrand? heb ik al vaker gezien:p

dit zou niets uit mogen maken als de versterker zelf ook afgezekerd is ! Let op deze moet dan wel met de juiste zekering afgezekert zijn,als deze zekering te zwaar is dan kan het idd gaan roken !

zit er geen zekering in je versterker dan moet je idd goed opletten dat de zekering van je voedingskabel niet te zwaar is zoals hier boven al verteld is !!

afzekering waardes zijn natuurlijk afhankelijk van het vermogen wat je eraan hangt !

greetz,

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.