Problemen elektra aansluiting trekhaak, Valse meldingen.

Forumindex Forums Modellen Astra Problemen elektra aansluiting trekhaak, Valse meldingen.

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    TvhR
    Deelnemer

Hallo Allemaal,

Sinds kort heb ik een trekhaak onder mijn Astra H GTC gemonteerd.
      Dit is een afneembare trekhaak met originele 13 polige elektra set.

De elektra set zit via een koppelstuk op de REC aangesloten. Echter doet het volgende probleem zich voor:
      Ik krijg continu melding dat de achterlichten en het achteruitrijlicht van mijn aanhanger stuk is, dit terwijl er geen aanhanger aangesloten is.
      Ik kan via opcom de meldingen wissen en dan blijven ze weg. Sluit ik nu weer een aanhanger aan (met 7 polige aansluiting door middel van koppelstuk 13 naar 7 polig) verschijnt de melding weer dat de achterlichten en achteruitrijlicht stuk is van de aanhanger. Zelfs als ik nu alles afkoppel het verloopstuk van 7 naar 13 polig verwijder blijft de melding net zo lang tot ik hem weer reset via OPCOM.

Ik heb alles in geleerd via opcom in REC en CID.

Wie weet hoe ik deze valse meldingen wegkrijg?

Astra H OPC-Line
      Deelnemer

Om het weg te krijgen zul je je module evt moeten programeren.
        Nu denkt hij dat je achterlichten of iets van verlichting aanhanger stuk is dit komt omdat je er een verloop in hebt zitten zonder dat deze gebruikt wordt oftewel zonder er een aanhanger achter te hangen.
        Probeer het eens zonder verloop alleen als je een aanhanger er achter hebt hangen dan kan het zijn dat je niets hoeft te programmeren.

TvhR
        Deelnemer

Ik heb er nu geen verloop (7 naar 13) inzitten en de foutmelding blijft terug komen iedere keer dat ik de auto start. Het lijkt er dus op dat ie de foutmelding vast blijft houden op een of andere manier.

Juffer1
          Deelnemer

Heb dit zelfde probleem ook met mijn ’05 Astra H en 7 polige stekker terwijl de trekhaak er af fabriek onder is gezet.
            Mijn oplossing : resetten met OP-Com of accupool even (10 seconden) loshalen.

Voor die 3x per jaar dat ik er een caravan achter heb hangen geloof ik het wel.

koenvb
            Deelnemer

De foutmelding blijft terug komen, totdat je deze wist met op-com of een aanhanger ofzo erachter hangt.
              Bij het laatste ziet de auto dat de verlichting het weer doet en dan is de melding weg.

Ik heb hetzelfde met mijn astra h uit 2004, wanneer ik de fietsendrager erop heb gehad en dan me achter mistlicht.
              Op de fietsendrager zit geen mistlicht, wanneer ik vervolgens me boottrailer erachter hang die wel een mistlamp heeft is de melding weg.

TvhR
              Deelnemer

Het klopt inderdaad dat de melding verdwijnt na het aansluiten van een 13 polige aanhanger waarop dus wel alle lampen gedetecteerd kunnen worden.
                Het verbaasd me eigenlijk wel dat dit probleem zoveel voorkomt!

Mocht iemand weten hoe het probleem definitief te verhelpen is dan hoor ik het graag. Anders maak ik denk ik maar een keer een 13 polige stekker met een aantal weerstanden erin om daarmee de fout te kunnen resetten. Dat is toch wat makkelijker dan steeds de opcom eraan hangen.

Juffer1
                Deelnemer

Om die melding te resetten heb je alleen een sleuteltje 10 nodig om even de accupool los te halen…

TvhR
                  Deelnemer

@Juffer1 wrote:

Om die melding te resetten heb je alleen een sleuteltje 10 nodig om even de accupool los te halen…

Is een optie, maar ik wil alleen de melding van de trekhaak kwijt. Mijn dagteller reset ik wel op een andere manier ;)

1985
                    Deelnemer

@Juffer1 wrote:

:jerry :thumb +1 :thumb :jerry

TvhR
                      Deelnemer

Is er trouwens iemand die zelf de trekhaak heeft onder gebouwd met een 13 polige elektra set? Ik ben erg benieuwd hoe jullie de bekabeling voor +12 volt geschakeld en continu hebben gelegd en waar je de 12 volt geschakeld hebt “afgetapt”.

TvhR
                        Deelnemer

Ik heb mijn REC vervangen ivm. inbouw van het originele alarmsysteem. Er zit nu een REC van 2008 in het het probleem van valse meldingen is nu ook weg.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.