problemen corsa c 1.7 dti sport 2001

Forumindex Forums Modellen Corsa problemen corsa c 1.7 dti sport 2001

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17230444
    Travel
      Lid sinds:
      4 January 2011

      hallo iedereen,

      heb wat vragen over mijn corsa.
      als eerste mijn corsa krijgt nie rap warm genoeg.
      het duurt echt lang en hij rijd veel beter wanneer hij warm is.
      ten tweede als ik onder 2000 toeren blijf gaat hij bijna niet vooruit :( ,
      maar boven 2000 toeren gaat de turbo en is dit stukken beter. maar als hij warm heeft slaat de turbo iets vroeger aan.
      en als laatste het verbruik als ik zuinig rij kan ik iets van 500km doen. heb wel anderluchtfilter + uitlaat remus.
      zou dit veel veranderen met gewoone luchtfilter (kwa verbruik dan).

      #17788715
      Juffer1
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 July 2006

        Welkom op het Opel-Forum

        De nieuwe dieselmotoren worden inderdaad erg slecht warm, en dat komt mede omdat ze zo efficient gebouwd zijn. Eigenlijk is het dus een goed teken dat het zolang duurd voor hij warm is.

        Dat de auto onder de 2000 toeren niet vooruit te branden is kan inderdaad kloppen, want dan heb je eigenlijk gewoon een 1.7 diesel met 50 a 60 trappelende pony’s en een auto die 1150 kg weegt met jou erin.
        Pas boven de 2000 toeren gaat je turbo iets doen en krijg je je volledige vermogen van 75 paardjes.

        Datluchtfilter zou ik er overigens direct vanaf trekken en vervangen voor de orginele of een green inleg luchtfilterbak.
        9 van de 10x kost het je alleen vermogen en een slok benzine tenzij je het goed aanpakt en een cold airt intake creeert.

        Gr. Arjan

        #17788716
        2e-c14nz
          Lid sinds:
          5 June 2009

          Klinkt denk ik wel raar overigens, zo’n filter op een diesel

          #17788717
          Travel
            Lid sinds:
            4 January 2011

            oke bedankt voor de info Arjan ;)

            mss nog een vraagje wat kan ik doen op hem nog iets sneller te maken?
            alvast bedankt

            gtz Travel

            #17788718
            red astra
              Lid sinds:
              30 June 2004

              met dit weer duurt het altijd langer voor een diesel op themperatuur is…

              en om je diesel sneller te krijgen(meer vermogen) ff laten chippen ;)

              mijn diesel laat ik niet chippen is rap zat ( 110 pk en 235 nm ) :angel

              #17788719
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                Jupzz, pas bij 2000 toeren gaan trekken is echt een typisch karakter van de Isuzu diesels.

                dat langzaam op temperatuur komen overigens ook.

                Willem

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.