Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › problemen Corsa B, barst voorruit, waterpomp lek, trekhaak
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 juli 2014 om 08:55 #17267072
Beste,
Ik heb een corsa B bj’97 en ben best tevreden met deze wagen. Ik rijdt zo’n 15 kkm per jaar, wat niet zo veel is eigenlijk maar wel hoofdzakelijk snelwegen.
Momenteel staan er zo’n 215 kkm op de teller en naar mijn gevoel kan daar nog een pak bij, de recente keurig was ook positief.Nu zijn er toch wel enkel problemen opgetreden:
1) barst in de vooruit ter hoogte van de passagierszijde, rechtbenedenhoek
2) waterpomp lektGeval 1): dit laten herstellen kost een pak geld en heb ik er niet voor over, bestaat er een soort hars waarmee ik de breuk tenminste kan stoppen ? Het hoeft niet perfect te zijn. Of is het ook mogelijk om ergens een 2dehands vooruit te kopen en deze zelf te plaatsen ?
Geval 2) heb gezocht naar pakkingen, maar verstandigste is om de hele boel in één keer te vervangen; omvat dit veel werk ? Heb een keer de situatie bekeken, en volgens mij hoef ik enkel de poly V riem te ontspannen en dan kan ik zo de waterpomp demonteren…
Verder heb ik ook nog een goedkope trekhaak kunnen kopen. Ik heb hier echter geen instructies van. Uiteraard moet de frame aan het dragende deel van de auto worden gemonteerd, ik zie nabij de achterste wielas aan beide zijden 2 gaten in de draagbalken. Maar verder heb ik niet echt een idee voor de montage ?
Iemand die mij verder kan helpen, of verwijzen naar een ander topic ?dankuwel
vg21 juli 2014 om 15:21 #18243705AnoniemLid sinds:
1 January 1970Tweedehands ruiten van de Corsa vind je niet. Is gelijmd en er heel uitkrijgen lukt maar zelden. Geen sloperij die er aan begint. Zelf eruit peuren schijnt ook hell te zijn.
Beste tip als je ‘m echt wilt vervangen: http://www.voordeligautoglas.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false; -> zit je rond de 200 euro voor een nieuwe ruit :)
22 juli 2014 om 06:36 #18243706zit je rond de 200 euro voor een nieuwe ruit
Dat vindt ik zelfs al te veel. Marktwaarde van mijn wagen is misschien zo’n 1000 euro, maximaal. Ik ga geen ‘grote’ investeringen erin doen.
Bestaan er geen industriele lijmen. Soort doorzichtige siliconelijm desnoods ? Indien ik de barst al kan stoppen, ben ik tevreden.vg
22 juli 2014 om 07:45 #18243707Er zijn sloperijen zat die ruiten wel demonteren, ramenkit is overal wel te krijgen.
€50 voor een ruit, moet je even een hulp hebben die helpt voor niks.
€25 voor een tubetje kit, plak je hem er in, klaar alweer.Waterpomp is helaas wat meer werk, je moet de distributieriem loshalen, dit is wat meer, en wat risicovoller werk als alleen een v-snaar.
Trekhaak moet wel op internet te vinden zijn, even goed zoeken
Verstuurd van mijn GT-S5839i met Tapatalk
22 juli 2014 om 23:20 #18243708nieuw ruitje met montage 150a160 euro maar komt het door steenslag op de ruit?
kan ook zijn dat er roest onder zit en daar door de ruit gebarsten is komt vaak voor namelijk.
je kan de barst ook laten afboren zo dat hij niet verder kan maar oom agent kan je er wel een bekeuring voor geven ivm schade aan de ruit .
bij bosal op de site kan je wel een handleiding vinden voor montage
http://www.catalogue.bosal.com/pdf/pdf_mi/018522.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false; weet niet of je deze hebt maar miss heb je er wat aan
gr jasper23 juli 2014 om 09:30 #18243709mijn raam is gewoon door de apk gekomen met een barst dwars door het gezichtsveld.
alleen wanneer er een vertakking in komt in het gezichtsveld is het afkeur, een enkele scheur niet, lijkt me dus vrij onwaarschijnlijk dat oom agent er een bekeuring voor mag schrijven ;)k weet niet hoe lang je de auto hebt, en wat voor verzekering je hebt, als je de auto al een tijdje hebt, en hem wa+ verzekerd hebt ben je verzekerd voor raam schade.
een ster word voor niks klaar gemaakt, raam vervanging heb je een eigen risico op zitten, afhankelijk van welke verzekering staat er op je groene kaart wel hoeveel die is, in mijn geval moet ik dan 75 euro betalen.
voor dat geld zal ik niet gaan lopen martelen op de sloop om er zelf 1 uit te snijden.23 juli 2014 om 10:50 #18243710de voorruit is gewoon een deel van de structurele stevigheid van de auto. dus als hij gescheurd is zal hij altijd verder scheuren!! duurt misschien ff maar doorscheuren zal hij (tot hij uiteindelijk bij een rand van de ruit komt en niet verder kan scheuren)
23 juli 2014 om 11:20 #18243711AnoniemLid sinds:
1 January 1970Heb je geen glasverzekering waarmee je het regelt? Zit vaak in je autoverzekering… Anders even een sloperij zoals Opdam bellen, die hebben ze vaak wel. Het zelf erin kitten is wel link, als je dat niet goed doet gaat hij lekken..
De waterpomp is gewoon regulier onderhoud, dat krijg je bij iedere auto en daar moet je niet op bezuinigen. Ik zou inderdaad gelijk de waterpomp vervangen, want stel dat ie over 10 k gaat lekken…
Voor het onderhoudsgeld koop je geen nieuwe auto, dus het is sowieso de investering wel waard.. Als je het niet kunt betalen(en dan klink ik wellicht wat recht voor z’n raap maar zo is het wel), dan moet je je afvragen of je wel een auto kunt permitteren.
24 juli 2014 om 14:06 #18243712Trekhaak:
Eerste hit op google. Wil je meer even verder zoeken op google.
http://www.catalogue.bosal.com/pdf/pdf_mi/018522.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;
24 juli 2014 om 18:22 #18243713Wat betreft de voorruit, zolang het geen afkeur is en je er geen geld voor (over) hebt dan zou ik er gewoon mee door rijden.
Bij ons op het werk rijden diverse busjes al enkele jaren met een scheur van links naar rechts zonder verder problemen.
Wat betreft de trekhaak, ik ga er vanuit dat ie origineel voor jou model Corsa bedoelt is, belangrijk is dat ie compleet is (inclusief bussen!)
Wat betreft de waterpomp, wat Pixels 66 al aangeeft: vervangen en bij voorkeur ook de distributie doen (zeker bij oudere riemen geeft het opnieuw op spanning brengen van een oude riem een verhoogde kans op breuk) Dit kost inderdaad wat geld maar als de auto verder nog goed is dan koop je voor dit geld ook geen andere auto zonder problemen.25 juli 2014 om 08:50 #18243714Voor het onderhoudsgeld koop je geen nieuwe auto, dus het is sowieso de investering wel waard.. Als je het niet kunt betalen(en dan klink ik wellicht wat recht voor z’n raap maar zo is het wel), dan moet je je afvragen of je wel een auto kunt permitteren.
Zoals gezegd, marktwaarde 1000 euro als het dat al is, dwz. een investering van 200 euro (onderhoudsgeld) met een risico om de auto binnen 2 jaar weg te moeten doen, vindt ik een domme investering. Heeft niks te maken met ‘niet kunnen betalen’.
Wat betreft de voorruit, zolang het geen afkeur is en je er geen geld voor (over) hebt dan zou ik er gewoon mee door rijden.
Bij ons op het werk rijden diverse busjes al enkele jaren met een scheur van links naar rechts zonder verder problemen.
Wat betreft de trekhaak, ik ga er vanuit dat ie origineel voor jou model Corsa bedoelt is, belangrijk is dat ie compleet is (inclusief bussen!)
Wat betreft de waterpomp, wat Pixels 66 al aangeeft: vervangen en bij voorkeur ook de distributie doen (zeker bij oudere riemen geeft het opnieuw op spanning brengen van een oude riem een verhoogde kans op breuk) Dit kost inderdaad wat geld maar als de auto verder nog goed is dan koop je voor dit geld ook geen andere auto zonder problemen.Dat is was ik bedoel, waterpomp voor 50 euro met zelfmontage is wel een zinvolle investering. Waarom distributieriem mee vervangen ?
Heb idd geen geld voor over om een nieuwe vooruit te hebben…
Trekhaak is origineel en volledig, veronderstel dat bijhorende onderdelen dat ook zijn.
De auto is verder (mechanisch) nog goed.25 juli 2014 om 10:47 #18243715weet je wat jij moet doen… jij moet de oude waterpomp gewoon eruit halen schoon en vet vrij maken en met kit erin zetten is goedkoper dan een nieuwe waterpomp!!
dan gewoon de oude distributie riem terug zetten en over 1 jaartje komen klagen dat die gesprongen is en je niet weet waarom!!!
auto rijden kost nu eenmaal geld!!!! of hij nu 3 jaar of 20 jaar oud is!!!!!!!
25 juli 2014 om 12:01 #18243716Marktwaarde…………. :puke
27 juli 2014 om 16:06 #18243717weet je wat jij moet doen… jij moet de oude waterpomp gewoon eruit halen schoon en vet vrij maken en met kit erin zetten is goedkoper dan een nieuwe waterpomp!!
dan gewoon de oude distributie riem terug zetten en over 1 jaartje komen klagen dat die gesprongen is en je niet weet waarom!!!
auto rijden kost nu eenmaal geld!!!! of hij nu 3 jaar of 20 jaar oud is!!!!!!!
Als ik naar het motorblok kijk, zie ik dat de waterpomp enkel door de multi V riem (verleden jaar vervangen) wordt aangedreven, wat heeft dit dan met de distributieriem te maken ?
Ik val hier toch niemand aan met mijn vragen, ik stel gewoon vast dat ik niet perse veel geld hoef te investeren om het nog wat uit te houden met m’n wagen.Verder heb ik deze middag mijn trekhaak proberen de installeren. Probleem is echter dat mijn uitlaat wat in de weg staat van één van de stangen van de trekhaak. Indien de uitlaat wat lager zou staan, kan de stang er wel in worden gemonteerd. Hoe wordt dit normaal opgelost ?
dank
Marktwaarde…………
Hoeveel denk je dat corsa bj ’97 met duidelijke gebruiksschade, maar mechanisch in orde nog waard is (recent nog gekeurd trouwens) ?
27 juli 2014 om 16:09 #18243718Er zijn geen corsa’s uit 97 waarbij de waterpomp met de multi riem meeloopt dus dan hebben we het over iets anders!!
27 juli 2014 om 18:37 #18243719@jurgenve wrote:
weet je wat jij moet doen… jij moet de oude waterpomp gewoon eruit halen schoon en vet vrij maken en met kit erin zetten is goedkoper dan een nieuwe waterpomp!!
dan gewoon de oude distributie riem terug zetten en over 1 jaartje komen klagen dat die gesprongen is en je niet weet waarom!!!
auto rijden kost nu eenmaal geld!!!! of hij nu 3 jaar of 20 jaar oud is!!!!!!!
Als ik naar het motorblok kijk, zie ik dat de waterpomp enkel door de multi V riem (verleden jaar vervangen) wordt aangedreven, wat heeft dit dan met de distributieriem te maken ?
Ik val hier toch niemand aan met mijn vragen, ik stel gewoon vast dat ik niet perse veel geld hoef te investeren om het nog wat uit te houden met m’n wagen.ja en de mensen hier vertellen je gewoon hoe het zit en wat je moet doen.
en als jij denk dat de waterpomp word aangedreven word door de multiriem heb je dus geen idee hoe de componenten (lees waterpomp) eruit zien!
en zeker als het een 16v is dan moet je zeker niet bezuinigen op de distributie riem!!!!!
heb laatste nog een vriendin kunnen afslepen die 5000 km telaat haar distributie wou laten wisselen.
de afspraak was al gemaakt en zou de week erna gaan. helaas pindakaas riem geklapt blok onbruikbaar aangezien je minimaal 12 kleppen krom hebt als dit gebeurd!!
daar willen ze je voor houden door te zeggen dat je de riem NIET kan hergebruiken!! maar als jij dat advies in de wind slaat zie ik persoonlijk het nut niet meer om jou te helpen. heb het al te vaak meegemaakt dat je veel tijd en advies aan iemand geeft en het dan toch niet opgevolgd word en dan staan ze aan de deur met een kapot blok of andere dingen die stuk of niet meer bruikbaar ijn met de vraag; hoe kan dat nou????vandaag mijn reactie op jou.
27 juli 2014 om 18:49 #18243720Waarschijnlijk is die pomp voorop je stuurbekrachtegingspomp.
27 juli 2014 om 20:26 #18243721Of (als je een hele luxe hebt) je airco pomp!
28 juli 2014 om 03:55 #18243722@jurgenve wrote:
weet je wat jij moet doen… jij moet de oude waterpomp gewoon eruit halen schoon en vet vrij maken en met kit erin zetten is goedkoper dan een nieuwe waterpomp!!
dan gewoon de oude distributie riem terug zetten en over 1 jaartje komen klagen dat die gesprongen is en je niet weet waarom!!!
auto rijden kost nu eenmaal geld!!!! of hij nu 3 jaar of 20 jaar oud is!!!!!!!
Als ik naar het motorblok kijk, zie ik dat de waterpomp enkel door de multi V riem (verleden jaar vervangen) wordt aangedreven, wat heeft dit dan met de distributieriem te maken ?
Ik val hier toch niemand aan met mijn vragen, ik stel gewoon vast dat ik niet perse veel geld hoef te investeren om het nog wat uit te houden met m’n wagen.Verder heb ik deze middag mijn trekhaak proberen de installeren. Probleem is echter dat mijn uitlaat wat in de weg staat van één van de stangen van de trekhaak. Indien de uitlaat wat lager zou staan, kan de stang er wel in worden gemonteerd. Hoe wordt dit normaal opgelost ?
dank
Marktwaarde…………
Hoeveel denk je dat corsa bj ’97 met duidelijke gebruiksschade, maar mechanisch in orde nog waard is (recent nog gekeurd trouwens) ?
Je moet niet kijken naar wat hij voor de markt waard is, maar voor jezelf
als de carosserie verder niet aan het doorrotten is
is hij goed onderhoud waard, en kun je er nog lang plezier van hebben
en bespaar je de kosten van een “nieuwe” aan te schaffen ;)29 juli 2014 om 17:54 #18243723+/-€300,- investeren in een auto om nog 2 jaartje te kunnen doorrijden vind ik zeer netjes…
en zeker als je +/- 15K km per jaar rijd zou ik zeker uitkijken met belangrijke motor componenten, als het gaat om “bezuinigen’30 juli 2014 om 07:40 #18243724+/-€300,- investeren in een auto om nog 2 jaartje te kunnen doorrijden vind ik zeer netjes…
en zeker als je +/- 15K km per jaar rijd zou ik zeker uitkijken met belangrijke motor componenten, als het gaat om “bezuinigen’Enig idee hoeveel km een opel corsa B rijdt, het gaat hier over een ISUZU motorblok.
Alleen vindt ik het idee bizar om b.v. 300 euro te investeren in een wagen van b.v. 1000 euro, da’s net alsof je 3000 euro gaat investeren in een wagen van 10000 euro. Uit mijn ervaring weet ik dat het dan gaat over iets grotere kosten, en dat de meeste ? mensen zulke auto dan van de hand doen om dus investering te vermijden.
Maar ik begrijp je punt wel, een kleine investering loont de moeite. Enfn, ik heb de moeite gedaan om een boek te kopen ‘Vraagbaak opel corsa benzine -en dieselmodellen 93-99’, ik hoop daarmee mijn wagen toch zelf wat te kunnen onderhouden.
30 juli 2014 om 10:01 #18243725Moet je voor de gein eens op de sloop gaan kijken, het staat daar vol met auto’s waarvan je op het eerste gezicht denkt hooguit 15 jaar oud, geen schade, net interieur, geen (noemenswaardige) roest….
Allemaal gevallen van duurder om te repareren dan de waarde van de auto. Vroegah werd er veel langer met een auto doorgereden desnoods met onderdelen van een ander merk/type auto wat zonodig pas werd gemaakt maar tegenwoordig leven wij helaas in een wegwerp maatschappij….30 juli 2014 om 15:30 #18243726@Opeltje17 wrote:
Er zijn geen corsa’s uit 97 waarbij de waterpomp met de multi riem meeloopt dus dan hebben we het over iets anders!!
Jawel, De diesels
30 juli 2014 om 15:47 #18243727@jurgenve wrote:
+/-€300,- investeren in een auto om nog 2 jaartje te kunnen doorrijden vind ik zeer netjes…
en zeker als je +/- 15K km per jaar rijd zou ik zeker uitkijken met belangrijke motor componenten, als het gaat om “bezuinigen’Enig idee hoeveel km een opel corsa B rijdt, het gaat hier over een ISUZU motorblok.
Alleen vindt ik het idee bizar om b.v. 300 euro te investeren in een wagen van b.v. 1000 euro, da’s net alsof je 3000 euro gaat investeren in een wagen van 10000 euro. Uit mijn ervaring weet ik dat het dan gaat over iets grotere kosten, en dat de meeste ? mensen zulke auto dan van de hand doen om dus investering te vermijden.
Maar ik begrijp je punt wel, een kleine investering loont de moeite. Enfn, ik heb de moeite gedaan om een boek te kopen ‘Vraagbaak opel corsa benzine -en dieselmodellen 93-99’, ik hoop daarmee mijn wagen toch zelf wat te kunnen onderhouden.
Je moest eens weten hoeveel mensen hier al DIK 3000 euro hebben geinvesteerd in een auto van MINDER!! dan 10.000 euro.
Ligt er acht aan wat je met de auto wil.
Ik heb zelf een Corsa-B 1.5Turbo Diesel (Isuzu) van 1999 geocht voor 900 euro, toen met 292.000km op de klok.
2 dagen later reed ik al opgevoerd rond (van 67pk naar 103pk, van 132Nm koppel naar 191Nm koppel).
Nu met een kilometerstand van 327.000km rijdt ze nog steeds rete heerlijk.Wat heb ik intussen al in onderhoud heb geinvesteerd:
> 2x Vsnaar 24 euro
> Koelwaterpomp 70 euro
> Koelsysteem Flush 12 euro
> Koelvloeistof 18 euro (10liter mooie rode koelvloeistof)
> Nieuwe Banden 300 euro
> (bijna)Nieuwe Startmotor 50 euro
> Nieuwe Dynamo incl Vacuumpomp 126 euro
> Nieuwe Koelradiateur 55 euro
> Nieuwe Schijven en blokken voor 80euro
> Zelfbouw uitlaat van Downpipe tot eindstuk 200 euro (effe 200 euro materiaal)
> Oliebeurtje incl Oliefilter Dieselfilter Luchtfilter Interieurfilter 55 euroBij mekaar al 990 euro, meer als de aanschaf prijs!!
Regulier onderhoud hoort er eenmaal bij, en met een auto met 300.000km kan er wel eens wat stuk gaan
Wat er aan extra’s aan gedaan is:
> Cruise control erin gezet had ik nog liggen
> Mijn Angels uit mijn combo hierin gezet had ik nog liggen
> Boost Controller erop gezet 35euro
> Wat metertjes (turbodruk kon ik voor 25eur meenemen, rest gratis).ga zo maar door.
het net wat je wil investeren, wil je er nog lang mee rijden, of niet.
Deze auto zal je uiteindelijk minder kosten als je goed voor haar zorgt dan menig jonge auto aan onderhoud nodig zal hebben, of ze het waard is of niet.
zolang de auto altijd voor je klaarstaat, is het niet te veel..p.s. zo komen al die slecht onderhouden barrels dus op de markt, Marktwaarde verhaal…
Oja, Vergeet t bijna, Heb ook een Barst in de voorruit, en die zit mijn daar heel Best
Willem
30 juli 2014 om 16:11 #18243728@jurgenve wrote:
+/-€300,- investeren in een auto om nog 2 jaartje te kunnen doorrijden vind ik zeer netjes…
en zeker als je +/- 15K km per jaar rijd zou ik zeker uitkijken met belangrijke motor componenten, als het gaat om “bezuinigen’Enig idee hoeveel km een opel corsa B rijdt, het gaat hier over een ISUZU motorblok.
Alleen vindt ik het idee bizar om b.v. 300 euro te investeren in een wagen van b.v. 1000 euro, da’s net alsof je 3000 euro gaat investeren in een wagen van 10000 euro. Uit mijn ervaring weet ik dat het dan gaat over iets grotere kosten, en dat de meeste ? mensen zulke auto dan van de hand doen om dus investering te vermijden.
Maar ik begrijp je punt wel, een kleine investering loont de moeite. Enfn, ik heb de moeite gedaan om een boek te kopen ‘Vraagbaak opel corsa benzine -en dieselmodellen 93-99’, ik hoop daarmee mijn wagen toch zelf wat te kunnen onderhouden.
die blokken zijn beresterk en kunnen met gemak de 5 ton halen
mits je er een beetje lief voor bent en goed verzorgd ;) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.