Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Problemen Corsa B
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 maart 2011 om 16:23 #17233830
Betreft Corsa uit 1996 met 130000 op de klok, motortype X14SZ
Onlangs 2ehands aangeschaft bij bovag garage, van oud vrouwtje geweest (letterlijk). Kort na aflevering wat kleine startproblemen, auto had schijnbaar moeite met aan slaan, start wel. Mee terug geweest tot 2x toe, garage kon niets vinden maar heeft uit voorzorg gasklephuis, EGR en stationair stelklep gereinigd. Problemen blijven echter bestaan en worden steeds erger. Hoe kouder het is, hoe groter het probleem. Is het ver onder 0 (-4/-5 of nog lager) krijg ik m bijna helemaal niet aan de praat, is het flink boven 0 (graad of 4 tot 8/10) slaat ie eigenlijk goed en vrij snel aan.
Wanneer de auto bij kou aanslaat, zakt hij direct zover terug in de toeren dat de motor gelijk weer afslaat, hij draait stationair ook maar net 750rpm (soms wat schommelend tussen 750 en ong. 900). Wanneer de auto warm is of het is buiten relatief warm, loopt hij ook laag in toeren maar slaat hij niet af.
Wanneer ik bij koud weer de auto eindelijk aan de praat heb, rijdt hij met veel horten en stoten weg en slaat soms af, ook bij ontkoppelen (en dus terugzakken in toeren) slaat hij weer af, tot de motor wat warm begint te draaien. Dit is vaak al na een paar 100 meter.
De garage vermoed een kapotte Stationair stelklep, maar kan dit niet met zekerheid zeggen. Er zijn geen problemen uit te lezen en de stelklep schijnt het goed te doen aan de testapparatuur. Dashboard geeft overigens geen meldingen aan!
Wie heeft enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?! Ik wil natuurlijk voorkomen onderdelen op de gok te gaan vervangen met flinke rekeningen als gevolg en nog geen oplossing te hebben.
HELP!!
Arjan
7 maart 2011 om 16:26 #17830722ik zou even een motortype erbij zetten.
ik heb een soort gelijk probleem gehad bij de corsa ik heb toen de stappen motor schoongemaakt en het probleem was verholpen, dit was bij een c14nz je motortype staat op je kenteken papieren.Erwin
7 maart 2011 om 16:30 #17830723Gedaan!
7 maart 2011 om 17:06 #17830724Erwin,
Is het schoonmaken van die stappenmotor goed zelf te doen? Zo ja hoe doe ik dit ongeveer?
Heb namelijk ook een c14nz met een beetje zo’n soort probleem en kan het dan altijd proberen.
(Mag via de pm)
Alvast bedankt7 maart 2011 om 19:42 #17830725ja is goed te doen ff zoeken op het forum staat ergens how-to van wim v-6.
hij zit vast met 2 torx boutjes die los maken zit een rubberen ring(pakking) op de stappen motor die heel laten!
dan remmenreiniger erin spuiten, goed schudden, dan wd40 erin en goed schudden. deel waar de kabels op zitten ook even goed schoon maken.toen was bij mij alles verholpen, ik heb helaas(nog) geen plaatje van de x14sz
wel van de c14nz( was mijn auto). die post ik zo ff.Erwin
7 maart 2011 om 19:43 #17830726dat rode rondje daar zit die.
Erwin
7 maart 2011 om 19:48 #17830727http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=117975 hier staat een plaatjes van de x14sz.
Erwin
7 maart 2011 om 20:24 #17830728Dat is dus de stationair regelklep? problemen komen namelijk erg overeen met die in je link. Gekke is echter dat deze volgens de garage schoon is! Garage heeft de stationair regelklep en EGR schoongemaakt. En volgend de garagehouder doet de regelklep het ook goed wanneer aangesloten aan testapparatuur. Maar dit is iets wat ik maar moet geloven, ik kan dit zelf niet controleren.
8 maart 2011 om 08:17 #17830729sommige garage’s zeggen wel eens meer iets:hmmz
8 maart 2011 om 09:36 #17830730dat is ook mijn vrees.. :S
8 maart 2011 om 09:52 #17830731http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=77060
is van een ander motortype maar er staat hoe je hem schoon moet maken.
Erwin
8 maart 2011 om 10:50 #17830732is voor mij toch garage werk, ik ben handig in andere zaken
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.