problemen automatische verlichting

Forumindex Forums Modellen Insignia problemen automatische verlichting

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    robdereus
    Deelnemer

hallo, ik heb een insignia van 2015 met volautomatische verlichtingsregeling en xenon lampen.
      laatste tijd reageren mijn tegenliggers en voorgangers op, waarschijnlijk, verkeerd staande lampen.
      hiervoor al een afspraak gehad bij de garage echter na alleen een beetje bijstellen was het klaar.

nu valt me het volgende op. de insignia past automatisch zijn verlichingssterkte aan bij hogere snelheid bij bv 110km.
      nu zie ik als ik stapvoets rijd de verlichtinggrens op bovenzijde nummerbord nivo van mijn voorganger staan.
      bij wat hogere snelheid, bv 60 km, zie je dit hoger tot aan het achterraam komen en zie je ook, te heldere, verkeersborden.

heeft iemand hier ervaring mee. ik hoor het graag

hpp
      Deelnemer

Dat is normaal. Kijk maar eens op you tube bij opel afl verlichting of bi-xenon. Daar kan je zien dat de verlichting zich aanpast aan de snelheid.
        Dat van de hoogstaande lampen heb meestal als ik mijn winterbanden er pas op heb. Het gaat vanzelf weer over.
        De verlichting past zichzelf aan.

duranduran
        Deelnemer

Werking AFL staat met plaatjes aangegeven in de brochure. Bij langzaam rijden is de verlichting breed en dichtbij, hoe sneller des te verder de lampen schijnen. In 4 of 5 stappen.
          Er zijn problemen met de automatische afstelling: bekend bij Opel.
          Er is sinds kort een software update.
          Deze wordt binnenkort bij mij geinstalleerd.
          Als het regent staat mijn verlichting ook te hoog, hoger dan wanneer het droog is.
          Volgens mij heeft het te maken met een niet waterdichte sensor op de achteras. Vorig jaar vervangen en het probleem was opgelost.
          Nu probleem weer terug is gaan ze eerst de software updaten.

Ik houd je op de hoogte als je daar prijs op stelt.

H-400
          Deelnemer

Ik heb ook AFL op m’n Insignia, maar met m’n winterbanden (235/45/18) geen problemen opgemerkt.
            Soms denk ik dat de grootlichten wat laat (automatisch AFL) opspringen maar @duranduran:
            Ik ben nieuwsgierig naar je ervaringen van deze up-date. (ook als m’n wagen uit garantie is??)

robdereus
            Deelnemer

Dank allen,

blijkt dat op alle insignia van 2015 een software update noodzakelijk te zijn omdat gebleken is dat de sensoren te gevoelig reageren bij slecht weer en hierdoor de verlichting omhoog stellen. deze re-call actie was op 8 dec al bekend en zullen alle rijders benadert worden. Gister is de update uitgevoerd en de verlichting blijft nu acceptabel hoeveelheid licht geven zodat andere weggebruikers er geen last meer van hebben. winterbanden of geen mogen geen negatieve invloed hebben op de stand van de verlichting.

Volgende week vindt er overigens opnieuw een re-call update plaats maar nu van de dieselfilter of zoiets.

Henkieo
              Deelnemer

Krijg je zo’n recall automatisch? of moet je een site bijhouden?

Andre_Ede

Indien nodig krijg je die vanzelf in een brief bij jou thuis.

angi458
                  Deelnemer

Ik heb nog geen recall gehad voor de lampen het dieselfilter. Toch maar eens de dealer bellen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.