Forumindex › Forums › Modellen › Astra › problemen astra g 1.8 16v 115pk
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 juli 2011 om 16:36 #17239729
goede dag,
een collega van mn vader heeft serieuse problemen met zijn astra g. een z1.8xel volgens mij:) een 115pk in ieder geval. een club uitvoering van 2000
de astra loopt stationair in principe netjes. alleen zo gouw die gas geeft is het net een oude puch tijdens een koude start. hij hikt en loopt dan gewoon slecht. hij klinkt ongeveer zo: broembroembroembroembroem tijdens gas geven. terwijl hij eigenlijk vroem moet zijn. kan het niet anders uitleggen.
na het uitlezen met de opcom kwamen de volgende codes naar voren:
-p0505
-p01405
-p0403
-p0100
-p0110
-p0131
wie weet wat het inhoud? en wat er vervangen/schoongemaakt moet worden?
deze jongen rijd er al maanden mee rond, en wilt hem wegdoen. maar volgens mij is het een prima auto. ziet er netjes uit en pas 160000 gelopen25 juli 2011 om 18:49 #17900957Is deze vraag onlangs ook al niet gesteld?
Maar foutcode P0100 en P0110 kunnen duiden op een slechte massa van pen 07 en pen 48 van de stekker van het motor stuurapparaat.
De rest van de foutcodes kunnen verband houden met deze 2 codes en dit probleem…
Eerst proberen of het aan de massa ligt van het stuurapparaat (nieuwe massa aansluiten op die pennen) foutcodes wissen en weer proberen.
25 juli 2011 om 19:22 #17900958oke, dat is duidelijk.
ik had de codes gewist, moter uit gedaan, opcom afgesloten
opcom aangeslingert, moter gestart, weer uitgelezen, toen had ik alleen nog melding p0505. motor loopt bij gas indrukken ronduit beroert.inmiddels is de halve moter al vervangen denk ik. volgens de dealer zat het probleem in de bc (tid) jongen een nieuwe gekocht (823 euro) was het probleem niet. nieuwe bobine, kabels en bougies. nieuwe olie, olie filter en benzine filter. luchtmassa meter, stappen motor en de erg klep is schoongemaakt (zeggen ze) ik noem de naam van de dealer niet.
vind het ronduit een schande. die jongen heeft die auto gekocht van de 1ste eigenaar, half jaar in bezit en al erg veel centen in gestoken.
volgens mij moet hij zn gasklephuis schoonmaken, en de erg klep afdoppen. en had ook iets gelezen over een klop sensor. wie kan deze jongen helpen?
26 juli 2011 om 13:16 #17900959hey robert vraag het dan gelijk online
het is makkelijk foutcode p0505 houd in:
A gasklephuis stuk . je mag de mijne proberen.
B luchtmassameter stuk. die is vernieuwd
C DE ECU (your f*cktup) nieuwe halen kost 1250 leuke grap.maar je kan ze 2de hands voor 250 vinden of laten reparen kost je ook ongv 250 maar wel met garantie. van 6 maanden volgens mij.
29 juli 2011 om 12:31 #17900960klinkt hij alsof hij niet op alle cylinders een vonk geeft, geeft die zo’n gehoor of niet??
probeer is achter de uitlaat voelen of de uitlaat gassen erg warm word, warmer dan normaal.ik heb zelf een g x16xel “hell” blok noem ik het en heb de meest rare problemen er al aan gehad!
ook de ECU al problemen mee gehad!
het probleem met al die sensors is dat als er 1 stuk gaat de rest ook problemen kunnen gaan geven,en zeker als het de ECU is, ik heb in de periode geleerd dat het uitlezen van fout codes niet altijd het juiste probleem aangeeft.
ik heb heel veel goeie tips gehad van WIM v6 over het probleem met mijn ECU, probeer hem is dit te vragen!
29 juli 2011 om 13:11 #17900961Luchtmassameter is meestal probleem of bedrading ernaartoe. Loopt die zonder lmm wel goed (stekker eruit)?
29 juli 2011 om 18:45 #17900962Volgens mij heeft de Z18XEL 125 pk, gaat het niet om de X18XE1?
29 juli 2011 om 18:57 #17900963klopt, een x18xe1
weer naar de dealer geweest, en hoorde via via dat die beweert dat het om de bord computer gaat.
maar denk dat hij de ecu bedoelt.
hij heeft trouwens een tid.auto gaat richting de schroothoop, de betreffende jongen is helemaal klaar met dat ding.
maandag of dinsdag staat die bij de ooyevaar in blokker. vlakbij de pers waarschijnlijk :wtf erg jammer hoor, erg nette auto nog.kan het mij wel voorstellen, als je al bijna een halfjaar niet normaal kan rijden met dat ding.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.