Hallo allemaal,
ik ben al een behoorlijke tijd in bezit van een astra G zoals jullie in het onderwerp kunnen lezen. Nu is het al zolang dat ik hem zo dat ik erg vaak en erg snel de melding “controleer motoroliepeil” op m’n mid krijg. Als ik vervolgens olie peil merk ik dat er idd een klein beetje olie verbruikt is, en ik gooi er dan meestal 0,3 liter olie bij op. Dan staat het oliepeil weer precies op maximaal. Wat kan de reden zijn dat ik al zo snel een waarschuwing krijg van m”n mid?
Daarnaast sinds erg kort een ander probleempje, namelijk dat de auto soms pas na langere tijd starten (5 sec.) aanslaat, en dat ie vervolgens erg rammelig stationair loopt, stationair toerental is dan ook aanmerkelijk lager, en alles trilt, de pedalen, de versnellingspook, alles staat te schudden. Als ik vervolgens wegrij gaat alles goed, tot ik moet remmen voor een stoplicht ofzo, en dan KAN het zijn dat ie weer begint te rammelen, zoals hierboven. Probleem doet zich zowel warm als koud voor, en slechts sporadisch.
Ohja, het karretje heeft 178.000 gelopen, gaat altijd naar een universele garage, en ik bezuinig niet op onderhoud, neem misschien zelfs wel te hoge rekeningen voor lief.
Wat het olieverbruik betreft, ik heb het al eens bijgehouden, maar meer als 0,3 liter per 1500km is het zeker niet.
Alvast bedankt voor jullie reactie!