Forumindex › Forums › Modellen › Astra › problem met lpg instalatie (koltec )
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 juni 2010 om 19:14 #17222251
heb een opel astra 1.8 cdx bj 95 met een lpg instalatie g3
Koltec vg 392
heb sins aankoop probleme met gasom de historie op te noemen
loop op benzine goed – aleen naar het overschakeln blijft het rode licht knipperen (ik heb begepen als de overschakeling goed was had het niet mogen knipperenloopt op gas heel erg onregelmatig tot het afslan aan toe
heb alle zichtbaren stekkerverbindingen gecontoliert op oxidatie een contact
ik ziet met het prob. dat de garage het ook niet wet —
dus moet ik het zelf zien optelossenwaar je ook kommt krijg je te horen (ik weet het niet – ik zou het niet weten — een zo voort )
nu ben ik naar veel lezen op forum’s al it’s wijzer geworden
maar ja nog steeds hulp nodig — ik gaa even optellen wat ik tot nu gedaan heb
alle bedrading op breuk een contact – oxidatie gecontroliert
alle slangen op schuren een lekkages geco.
verdamper een verdeeler lijken ( niet open gewest )
sensor op verdeeler (hoe te controleeren)
lpg afsluiter lijk mechan. in orde — cont.door stekker eraftehallen tijdens in bedijf te zijn
kan de lambdasonde voor storingen zorgen ? eeen zo hoe kan ik deze contr. ?8 juni 2010 om 19:41 #17685677Dan ga er eens mee naar een lpg specialist, die kan je probleem echt wel oplossen.
Echter leert de ervaring dat vaak de verdamper en verdeelhuis versleten zijn, dezde vervangen, drukken afstellen, en 90% van alle problemen zijn dan over.
8 juni 2010 om 21:25 #17685678Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970ik had vergelijkbare problemen
met m,n vectra
ook coltec systeem enkel heb ik het idee dat jou storing al ouder isik heb voor de meine een revisie set besteld vor t gas
verdeelhuiskostte nog geen 15 euro
steld ook niet heel veel voorik heb t verdeelhuis gedemonteerd goed schoongemaakt
met remmenreiniger
met perslucht drooggeblazen
en daarna opnieuw in elkaar gezet
met de ringetjes en dingetjes van t revisie setjeook heb ik het gasklephuis van de motor zo gereinigd
en alle storingen waren wegauto had nog nooit zo mooi gelopen op gas
enigste nadeel van deze reparatie
achteraf vond ik het jammer dat ik beide onderdelen tegelijk heb gedaanik kan nu dus niet met ckerheid zeggen
of t probleem in het gasverdeelhuis zat
of in het gasklephuisof toch de combi van beide
:hmmzmaar ik was wel de storing kwijt
wat bij de dealer niet zo uitleesbaar was;)9 juni 2010 om 10:52 #17685679ik had nog vergeten te melden dat de warschuingslamje voor de motor (geel)
op benzine heel afentoe een op gas regelmatig brandzijn de werkzamheden die je noemt maklijk uittevoeren ?
moet ik ok bij de lpg afsuiter – een zo ja hoe ga ik met de druk om uit de gastank
vanaf welke punt moet ik het zoeken
1 lpg afsluiter
2 verdamper
3 verdeler
9 juni 2010 om 17:41 #17685680Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970zolang je de auto niet op contact zet
blijft de afsluiter wel dichtbij mij ging ook af en toe
de motorstoringslamp brandenhet gasklephuis en gasverdeelblok
zijn vrij simpel te demonterenis makelijk zelf te doen
t revisie setje
had ik via verdampere.nl gekocht;)
dikke kostten zijn het in iedergeval niet
al met al nog geen 2 tientjesdus daar zou ik mee beginnen
en anders kun je ook de verdamper nog gaan reviseren
hebben ze ook setjes voor:thumbupdan is alles weer net zo goed als nieuw
enkel veel goedkoper dan een nieuwe kopen;)11 juni 2010 om 12:45 #17685681System Koltec vg 392
vooruilopend op mijn rev.van het gasverdeelhuis , als blijkt dat ik ook it”s moet doen met de verdamper (revisie )zat ik de denken aan de verbinding lpgafsluiter-verdamper
hoe los ik deze zonder gaslekkage – in verband met het uithalen van de verdamper ?
en waar moet ik voor uitkijken – valkuilen13 september 2011 om 04:56 #17685682Als je de stekker van de afsluiter lostrekt bij draaiende motor, trekt de motor de verdamper leeg en kan je ‘m makkelijk loshalen zonder dat er veel gas vrijkomt.
Maar als je het zelf niet aan durft, kan je ook aan Kees van Verdampere.nl vragen of hij het voor je wil doen.
Mijn oude Astra liep ook niet zo goed meer op gas.
Hij begon onregelmatig stationair te lopen en vermogen te verliezen.
Omdat ik hiermee te lang door heb gereden, heb ik de LMM opgeblazen door een backfire.
Ik heb toen een nieuwe LMM (€ 180) gemonteerd en de verdamper bij verdampere laten reviseren en het gasverdeelhuis laten reinigen. (+/- € 100).
Daarna liep de Astra weer perfect.
Voor revisie liep hij (op de teller) 170 km/u, na revisie makkelijk 200 km/u.Wacht dus niet te lang met het aanpakken van je gasinstallatie, want je loopt dus het risico dat je meer schade aan de motor op loopt.
En die schade kan ook nog veel duurder zijn als de eigenlijke reparatie.Als je het gasklephuis schoon gaat maken, boor dan ook de carterventilatie op :
Zie dit topic : viewtopic.php?f=6&t=77060 (naar ongeveer halverwege omlaag scrollen) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.