problem met lpg instalatie (koltec )

Forumindex Forums Modellen Astra problem met lpg instalatie (koltec )

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17222251
    hobbybob
      Lid sinds:
      8 June 2010

      heb een opel astra 1.8 cdx bj 95 met een lpg instalatie g3
      Koltec vg 392
      heb sins aankoop probleme met gas

      om de historie op te noemen
      loop op benzine goed – aleen naar het overschakeln blijft het rode licht knipperen (ik heb begepen als de overschakeling goed was had het niet mogen knipperen

      loopt op gas heel erg onregelmatig tot het afslan aan toe

      heb alle zichtbaren stekkerverbindingen gecontoliert op oxidatie een contact

      ik ziet met het prob. dat de garage het ook niet wet —
      dus moet ik het zelf zien optelossen

      waar je ook kommt krijg je te horen (ik weet het niet – ik zou het niet weten — een zo voort )

      nu ben ik naar veel lezen op forum’s al it’s wijzer geworden

      maar ja nog steeds hulp nodig — ik gaa even optellen wat ik tot nu gedaan heb

      alle bedrading op breuk een contact – oxidatie gecontroliert
      alle slangen op schuren een lekkages geco.
      verdamper een verdeeler lijken ( niet open gewest )
      sensor op verdeeler (hoe te controleeren)
      lpg afsluiter lijk mechan. in orde — cont.door stekker eraftehallen tijdens in bedijf te zijn
      kan de lambdasonde voor storingen zorgen ? eeen zo hoe kan ik deze contr. ?

      #17685677
      erwin78
        Lid sinds:
        23 May 2009

        Dan ga er eens mee naar een lpg specialist, die kan je probleem echt wel oplossen.

        Echter leert de ervaring dat vaak de verdamper en verdeelhuis versleten zijn, dezde vervangen, drukken afstellen, en 90% van alle problemen zijn dan over.

        #17685678
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          ik had vergelijkbare problemen
          met m,n vectra
          ook coltec systeem enkel heb ik het idee dat jou storing al ouder is

          ik heb voor de meine een revisie set besteld vor t gas
          verdeelhuis

          kostte nog geen 15 euro
          steld ook niet heel veel voor

          ik heb t verdeelhuis gedemonteerd goed schoongemaakt
          met remmenreiniger
          met perslucht drooggeblazen
          en daarna opnieuw in elkaar gezet
          met de ringetjes en dingetjes van t revisie setje

          ook heb ik het gasklephuis van de motor zo gereinigd
          en alle storingen waren weg

          auto had nog nooit zo mooi gelopen op gas

          enigste nadeel van deze reparatie
          achteraf vond ik het jammer dat ik beide onderdelen tegelijk heb gedaan

          ik kan nu dus niet met ckerheid zeggen
          of t probleem in het gasverdeelhuis zat
          of in het gasklephuis

          of toch de combi van beide
          :hmmz

          maar ik was wel de storing kwijt
          wat bij de dealer niet zo uitleesbaar was;)

          #17685679
          hobbybob
            Lid sinds:
            8 June 2010

            ik had nog vergeten te melden dat de warschuingslamje voor de motor (geel)
            op benzine heel afentoe een op gas regelmatig brand

            zijn de werkzamheden die je noemt maklijk uittevoeren ?

            moet ik ok bij de lpg afsuiter – een zo ja hoe ga ik met de druk om uit de gastank

            vanaf welke punt moet ik het zoeken

            1 lpg afsluiter

            2 verdamper

            3 verdeler

            #17685680
            Anoniem
              Lid sinds:
              1 January 1970

              zolang je de auto niet op contact zet
              blijft de afsluiter wel dicht

              bij mij ging ook af en toe
              de motorstoringslamp branden

              het gasklephuis en gasverdeelblok
              zijn vrij simpel te demonteren

              is makelijk zelf te doen

              t revisie setje
              had ik via verdampere.nl gekocht

              ;)

              dikke kostten zijn het in iedergeval niet
              al met al nog geen 2 tientjes

              dus daar zou ik mee beginnen
              en anders kun je ook de verdamper nog gaan reviseren
              hebben ze ook setjes voor:thumbup

              dan is alles weer net zo goed als nieuw
              enkel veel goedkoper dan een nieuwe kopen;)

              #17685681
              hobbybob
                Lid sinds:
                8 June 2010

                System Koltec vg 392
                vooruilopend op mijn rev.van het gasverdeelhuis , als blijkt dat ik ook it”s moet doen met de verdamper (revisie )zat ik de denken aan de verbinding lpgafsluiter-verdamper
                hoe los ik deze zonder gaslekkage – in verband met het uithalen van de verdamper ?
                en waar moet ik voor uitkijken – valkuilen

                #17685682
                CommoCruiser
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  23 March 2007

                  Als je de stekker van de afsluiter lostrekt bij draaiende motor, trekt de motor de verdamper leeg en kan je ‘m makkelijk loshalen zonder dat er veel gas vrijkomt.
                  Maar als je het zelf niet aan durft, kan je ook aan Kees van Verdampere.nl vragen of hij het voor je wil doen.
                  Mijn oude Astra liep ook niet zo goed meer op gas.
                  Hij begon onregelmatig stationair te lopen en vermogen te verliezen.
                  Omdat ik hiermee te lang door heb gereden, heb ik de LMM opgeblazen door een backfire.
                  Ik heb toen een nieuwe LMM (€ 180) gemonteerd en de verdamper bij verdampere laten reviseren en het gasverdeelhuis laten reinigen. (+/- € 100).
                  Daarna liep de Astra weer perfect.
                  Voor revisie liep hij (op de teller) 170 km/u, na revisie makkelijk 200 km/u.

                  Wacht dus niet te lang met het aanpakken van je gasinstallatie, want je loopt dus het risico dat je meer schade aan de motor op loopt.
                  En die schade kan ook nog veel duurder zijn als de eigenlijke reparatie.

                  Als je het gasklephuis schoon gaat maken, boor dan ook de carterventilatie op :
                  Zie dit topic : viewtopic.php?f=6&t=77060 (naar ongeveer halverwege omlaag scrollen)

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.