Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › Probleempjes x20xev
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 november 2008 om 14:00 #17208160
In m’n ouders Vectra B van ’96 ligt een x20xev. Hij wordt altijd trouw door mij onderhouden en krijgt jaarlijks z’n beurtjes van mij. Deze week heeft hij de respectabele kilometerstand bereikt van 279.000km.
Maar de laatste tijd lust ie wel een slok koelvloeistof. Om de 100 tot 200 km moet er een kwart liter bij gevuld worden ongeveer. Olie lust ie ook wel wat, maar lang zo erg niet. Dat neemt nog geen erge vormen aan. Er zit geen sludge aan de peilstok en ook niet aan de olievuldop. De koelvloeistof ziet er mijns inziens ook netjes en schoon uit. Wel komen er met regelmaat witte rookpluimpjes uit de uitlaat, ook als de motor gewoon warm is. Temperatuur staat constant vlak onder de 80 graden. Geen idee wat normaal is voor dit blok..? Kacheltje wordt ook mooi warm, maar heeft wel wat lang werk om ‘t warm te krijgen in de auto… Verder blijft er constant druk op ‘t koelvloeistofreservoir staan… Zelfs als hij een dag of twee dagen of langer stilstaat en je draaid de dop van het koelvloeistofreservoir eraf, sist ie nog als een gek… Er zijn verder geen zichtbare lekkages aan de buitenzijde van het blok te ontdekken…
Geen idee of het volgende met de bovenstaande problemen te maken heeft maar sindskort begint hij ook te stotteren wanneer je optrekt. Je voelt het gestotter alleen bij het optrekken vanaf de 3de versnelling. Vanaf stilstand in de 1 en dan naar de 2 gaat probleemloos maar zodra je beland in de 3de, 4de, en 5de versnelling heb ik het gevoel dat hij erin stikt… Dan begint ie te stotteren… Hoe meer gas je geeft, hoe erger het is, en geef je minder gas, dan is het gestotter ook minder aanwezig… Overigens doet hij het niet altijd, af en toe gaat het ook gewoon goed.
Als er mensen zijn die denken wat het probleem zou kunnen zijn, dan hoor ik ‘t graag! :thumbup
27 november 2008 om 19:59 #17451364Waarschijnlijk koppakking door van koelkanaal naar cilinder.
dan heb je dus geen olie in de koelvloeistof of andersom.
Willem
28 november 2008 om 19:02 #17451365origineel gepost door wim-v6
Waarschijnlijk koppakking door van koelkanaal naar cilinder.dan heb je dus geen olie in de koelvloeistof of andersom.
Willem
Oké, thanx! :thumbup Kan ‘t gestotter van de auto daar ook door verklaard worden? Of is dat een ander probleem?
28 november 2008 om 21:10 #17451366ja kan, als er koelwater in de cilinder komt kan de motor over gaan slaan.
Willem
29 december 2008 om 12:23 #17451367Hallo Opel rijders,
ik zal me ff voorstellen?
Ik ben sinds kort inbezit van ee vectra B Caravan CDX 2.0 Automaat (X2.0XEV) op LPG
verder bezit ik 2 Benzen een W108 uit 1968 en een W124 uit 1990 met 90.dkm op de teller en aantoonbaar 2de eigenaar.
Voor mijn vectra ben ik op zoek naar het probleem die Alfred ook beschrijft?
mijn vectra verbruikt ook koelvloeistof alles precies zo als alfred zij, ik weet niet of alfred ook aan de koelvloeistof heeft geroken bij mij ruikt dit naar benzine!
Wat ik echter raar vindt is dat het hele systeem gewoon op druk blijft staan als ik koel vloeistof moet bijvullen?Hoe zit het eingelijk met die cillinder koppen bij de Ecotec motoren? trekken deze snel krom???
Dit is echter belangrijk voor me anders moet ik ook opzoek naar een nieuwe “cillindekop”!
sleutelen vindt ik niet erg maar dingen 2 keer doen heb ik een bloed hekel!!Groet Wiboman
29 december 2008 om 12:57 #17451368Heb ‘t idd ook geroken en dat rook niet naar benzine. Er lag ook geen olie-achtig laagje op. Overigens hebben m’n ouders de Vectra niet meer. Ze hebben nu een Vectra B2 van 2000.
29 december 2008 om 21:46 #17451369olla,
thanx voor de snelle reactie
groet Wibout
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.