Forumindex › Forums › Modellen › Astra › probleempjes met astra G
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 november 2012 om 15:37 #17237453
Hoi Opeltechneuten.
Ongeveer drie weken geleden heb ik een astra G 1.6 16v uit 2001
gekocht. ik wist dat er wat probleempjes waren en ben van plan beetje
bij beetje ze op te gaan lossen. Ik ben op deze forum gekomen met de
gedachten om ideeën te krijgen en geven waar het mogelijk is.Oke, nou de mankementjes. Mijn boardcomputer heeft wat pixels verloren
en ik zou willen weten waar ik een goede kan vinden die niet naar een maand
weer kapot gaat. Mijn verwarming doet het niet. Ik heb wat topics hierover gelezen
maar kan niet echt een oplossing vinden. Laatste is mijn afstandbediening voor mijn
CV, die doet het niet en het is niet de batterij. Ben naar de dealer geweest en het kost
me 160euro om de twee sleutels te maken.Van de sleutels en display was ik op de hoogte voor de koop van de wagen.
Graag zou ik van jullie een oplossing/advies willen ontvangen. Ik heb geen twee linker
handen maaaar ben ook handige Harry. Ik kan heus wel onderdelen demonteren en
monteren met behulp van kennis die ik krijg.Zo das mijn verhaal dan! Veel he!
Alvast bedankt voor je reacties :afro :wtf :?:
11 november 2012 om 15:43 #17876528Ik bedoel geen handige Harry
11 november 2012 om 15:52 #17876529als je nou in de auto gaat zitten met de deur dicht.
auto op contact zetten en dan knopje op sleutel (dicht) drukken.
reageert ie dan wel of ok niet?
is namelijk de manier om de sleutel weer te synchroniseren met de cv.11 november 2012 om 16:07 #17876530Heb ik al gedaan maar hielp niet. Ik heb ook de sleutels open gemaakt en de houder van de batterij zitten los.
Ik denk dat er gesodeerd moet worden.11 november 2012 om 16:21 #17876531Sleutels word dan indd solderen.
Kachel : Als je aan de warm koud knop draait voel je dan wel tegen gewicht met het draaien.?
Werkt de recirculatie knop , deze zet je door de keuze schakelaar op een bepaalde stand te zetten om hem te laten werken.
Gaat de klep dan wel open en dicht met het indrukken van die schakelaar.Want als die klep open blijft staan werkt volgens mij de verwarming ook niet. :hmmz
11 november 2012 om 17:36 #17876532De verwarming is niet afhankelijk van de recirculatieklep, het kan de 3weg klep zijn. Deze gat vaak kapot heb ik al gelezen. De mijne lekt een beetje en ga die over een tijdje ook vervangen denk ik,
De mid is bij veel defect, ook op de sloop, op het forum is iemand die ze kan reviseren, weet alleen niet wie dit is
11 november 2012 om 18:14 #17876533Recirculatieneklep en 3wegklep, zitten die kleppen in de middenconsole? of ergens?
De verwarmings knoppen doen het zoals het hoort.
Laat aub weten waar ik ze kan vinden.
Is er een andere adres anders dan de opeldealer om de sleutels te solderen?
ik vind nogal veel geld, 160euro om twee sleutels te maken.
Als je achter kan komt “thereaper” wie de mid kan reviseren, laat het aub weten.11 november 2012 om 20:58 #17876534160 euro is nog weinig voor sleutels hoor, ik had navraag gedaan voor V50 sleutels, die kosten 220 per stuk! Maar het blijft wel veel geld ja. Kun je goed solderen? Hebben beide sleutels er last van? Anders hou je die andere zolang als reserve sleutel. Zolang de kristal er wel inzit werkt het prima.
12 november 2012 om 10:37 #17876535De driewegklep zit helemaal onderin de middenconsole verborgen. Dan moet je je hele midden console verwijderen Asbak, radio, opberg vakje, daarna midden console eruit met verwarmings paneel.
Dan zie je onderaan de driewegklep zitten.12 november 2012 om 11:09 #17876536jawel hoor heeft egr
12 november 2012 om 18:12 #17876537Hoi Dolby.
Morgen ben ik vrij, dan haal ik de middenconsole uit.
Waar moet ik dan opletten?
Of de klep goed open en dicht gaat?
Man alvast bedankt voor de goede uitleg/foto
:thumb :thumbup :wors12 november 2012 om 18:32 #17876538Als de batterijhouder los is van de printplaat doen wij er wel eens een opgevouwen stukje papier tussen. Je legt dan eerst de houder op de juiste plek op de printplaat en het opgevouwen stukje papier leg je dan op de batterij.
Als je dan voorzichtig de afstandsbediening weer in elkaar klikt zit de houder op de printplaat gedrukt.12 november 2012 om 18:37 #17876539Bedankt D@niel voor je tip. Ik ga het proberen totdat ik genoeg geld heb om de sleutels te repareren
12 november 2012 om 18:39 #17876540kijk goed waar het spoortje op het printplaatje heen gaat en maak daar een “bypass”, gewoon met een heel dun draadje. Bij mij werkte dat perfect. Bij mij was het batterijhoudertje los van de soldering. Niet te gauw opgeven…………..
13 november 2012 om 22:09 #17876541Bedankt allemaal voor jullie tips. Ik ga dit weekend aan de slag en je hoort het wel :thumb :thumbup :wors
14 november 2012 om 12:33 #17876542Succes ermee. :thumb
15 november 2012 om 16:27 #17876543Als de batterij houder los is kan je dat inderdaad solderen. Heb het zelfde probleem gehad bij mijn twee sleutels.
Is een bekend probleem en papiertje erachter zat er bij mij ook al in (zo gekocht).
Na een tijd werkte dat ook niet meer, toen maar gelijk zelf goed gemaakt.Indien je niemand weet die dit kan maken kan ik dit wel voor je doen…
15 november 2012 om 20:22 #17876544nick0016, waar woon je dan?
ik wil het ook gelijk goed maken.
Nou gaat de deuren niet dicht.
Alleen de bestuurder kant. Grrrr!!15 november 2012 om 23:17 #17876545~200km verder als ik google maps mag geloven…
17 november 2012 om 21:37 #17876546Nee das te ver voor mij.
Toch bedankt voor je aanbod17 november 2012 om 22:41 #17876547@opelgteetje wrote:
als je nou in de auto gaat zitten met de deur dicht.
auto op contact zetten en dan knopje op sleutel (dicht) drukken.
reageert ie dan wel of ok niet?
is namelijk de manier om de sleutel weer te synchroniseren met de cv.Met de deur open toch… ??? En dan voordat je ‘m op contact zet knopje ingedrukt houden… zo doe ik ‘t 1x per week.
Daarna sleutel tegen je bovenbeen aanslaan om de auto en op of van ‘t slot te halen… hoeft niet altijd, maar meestal wel :???:
17 november 2012 om 22:50 #17876548Bedankt voor de tips, maar ik ga de sleutel maken dat ze gewoon werken.
19 november 2012 om 00:20 #17876549heb zelf het probleem dat de microschakelaars stuk zijn!
is dat ook te repareren en wat kost dat ?@nick0016 wrote:
Als de batterij houder los is kan je dat inderdaad solderen. Heb het zelfde probleem gehad bij mijn twee sleutels.
Is een bekend probleem en papiertje erachter zat er bij mij ook al in (zo gekocht).
Na een tijd werkte dat ook niet meer, toen maar gelijk zelf goed gemaakt.Indien je niemand weet die dit kan maken kan ik dit wel voor je doen…
19 november 2012 om 11:32 #17876550met de deuren dicht! met een open deur lukt het niet.deur dicht dan op contakt,niet starten! dan op vergrendelen drukken.werkt perfekt! zelf vorige week nog gedaan.en in mijn sleutel zit ook een stukje karton,ook de soldeer puntjes los.
19 november 2012 om 13:06 #17876551hier een site voor het maken van je sleutel , zijn alles behalve duur meestel maar een paar tientjes .
bijv. schoonmaken van de printplaat en nieuwe micro schakelaars er op solderen [ die druk je dus in als je op de knoppen drukt !] kosten exl. verzendkosten €18.50 !!
verzendkosten zijn €2,= [ in een bolletjes envelop ] .
dus dat valt nog best mee , volgens mij met een nieuwe behuizing om je printplaat heen [ dus dat deel wat je ziet en op drukt ] was het iets van € 30,= .
had ik op gevraagt voor een corsa C maar dat zal niet veel uitmaken voor een astra .
site : http://priad-autosleutels.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false; -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.